Prof. Dr. Sinsi
|
İç Dünyanız Renkli Mi Yoksa Sade Mi?
Beş on yıl önce iç çamaşırına bakışımız çok farklıydı Sınırlı alternatif arasından zevkimize, daha doğrusu ihtiyacımıza uygun olanı seçer, kullanırdık
G-stringin on beş farklı alternatifinin olduğundan, sutyenin iz yapmayanının icat edildiğinden habersizdik Ama şimdi çiçekli eteğiyle çiçekli iç çamaşırı giyen, mor gömleğinin içine mor sutyenden başkasını kullanmayan, büyük göğüslerini iki saniyede küçülten, kalçalarını dikleştiren, hala beyaz pamuklu külot giyen hemcinslerini fena halde ayıplayan kadınlar var
Markaların 2009 yaz iç giyim koleksiyonuna renklilik hakim Hemen her renkte iç çamaşırı var Eskiden iç giyim sadece ten rengi, siyah, beyaz ve biraz cesur olanlar için de kırmızı renkteyken, şimdi hemen hemen her renk ve tonda çeşit bulabiliyorsunuz Bunların hepsinin çok parlak renkler olması da gerekmiyor Mesela, kahve tonlarında pek çok iç çamaşırı var Ayrıca puantiye, ekose gibi desenler, fiyonk, kelebek, tül, Swarovski taşlar bol bol kullanılmış
İç giyimde tasarıma gelince, rahat ve konforlu olanlar da var, iç gıcıklayıcı ama hafif rahatsız modeller de Kendine özgü kumaş ve tasarımlarıyla sportif iç giyim de çok gelişti Her tip vücut için üretim yapmak bütün markalar için önemli Bu yüzden kalça küçülten, göğüs büyüten, bel daraltan iç çamaşırları konusundaki ar-ge çalışmaları bitmek bilmiyor Her gün yeni bir ürün piyasaya sürülüyor
GENÇ KIZLAR İÇİN AYRI KOLEKSİYON
Yeni koleksiyonlardan birkaç örnek verelim: Triumphda klasik renklerin yanı sıra lacivert, sarı, şampanya rengi, kahve tonları dikkat çekiyor Korseli sutyenler kıvrımları belirginleştiriyor İki kat kaldırıcı, destekleyici ve çok seçenekli askılı sutyenler de bulunuyor Seksi kalçalar için destekli külotlar üretilmiş Büyük göğüslerin de çaresi var Genç kızlara özel daha renkli koleksiyonunun adı Miss Triumph
Yaz olmasına rağmen, Zeki Triko koleksiyonuna simsiyah bir grup koymuş Danteller, satenler, metaller hatta Swarovski taşlar bile siyah Ama koleksiyonda renk de eksik değil Romantik Hippi adını verdikleri grupta pembe kurdeleler, fistolar, pamuklu kumaşlar göze çarpıyor Zümrüt yeşili, kırmızı, sarı topaz, safir lacisi, ham platin grisi ve sarı koleksiyonun diğer renkleri
Erotik iç çamaşırı markası Agent Provocateurün yaz koleksiyonu yine çok seksi Markanın yaratıcıları Joseph Corre ve Serena Rees bunu seksle ilgili her şeyi kalitesiz veya müstehcen gören İngiliz iffetine inat yaptıklarını söylüyorlar Koleksiyona yumuşak renkler hakim, kurdele, dantel ve tül kullanılmış
EN SON GELENİ TANIYALIM
Triumphın hikayesi 1886da Almanyada 6 dikiş makinesiyle başladı Korse üreticisi Gottfried Spiesshofer ve işadamı Michael Braun, Spiesshofer & Braun korse fabrikasını kurdu 1894te İngiltereye ihracat başladı 1920lerde modadaki radikal değişim, Triumphda da yeniliklere ilham verdi Hafif korseler, az dikişli sutyenler ve 1933te ilk askısız korse, önden açılabilen sutyen üretildi Triumph ilk iç çamaşırı defilesini Londra Royal Albert Hallde 1957de gerçekleştirdi 1960larda Hong Kong, Malezya, Singapur, Tayvan, Tayland, Filipinler, Endonezya, Çin, Sri Lanka, Vietnam ve Hindistanda şubeler açtı 90larda "push-up" sutyenleri, Naomi Campell ile tanıttı 1998de Simply Soft buluşuyla dikişsiz sutyenler üretti Şimdilik Boyner, YKM, Debenhams gibi noktalarda satılıyor
İÇ ÇAMAŞIRINDAKİ DEVRİM NASIL GERÇEKLEŞTİ
Türkiyede Kom, Ayyıldız, Ten, Magic Form, Penti, Yeni İnci, Suwen ve Zeki gibi yerli markalar ile Marks&Spencer, Agent Provocateur, La Senza, Etam gibi yabancılar rekabet halinde Alman Triumph Mayıs ayı başında İstanbulda ilk mağazasını açıyor Victorias Secretın gelişi de çok yakın gibi gözüküyor
Yerli iç çamaşırı üreticileri temel olarak üçe ayrılıyor Bir kısmı köken olarak mayo üreticisi, ikinci kısmı çorap, üçüncüsü ise kurulduğundan beri iç çamaşırı üretip satıyor
Zeki Başeskioğlu iç çamaşırı üretmeye nasıl karar verdiğini şöyle anlatıyor: "Düşük belli pantolonlar yüzünden bu işe girdim Beli düşük pantolon giyen kadın, body giymek istemiyor Body gözden düşünce biz de iç çamaşırı üretmeye karar verdik Mayo konusunda deneyimli olduğumuz için hiç zorlanmadık Sonuçta o da don, o da don "
Pentinin iç çamaşırı serüveni daha yeni Marka 2007den beri iç çamaşırı da üretiyor Ama asıl patlamayı 2008de yaptılar Çünkü koleksiyonun başına Ayşin Bicioğlu gibi deneyimli bir tasarımcı getirdiler Bahar Korçandan danışmanlık aldılar Mağazalar zinciri kurdular
Ten, 1965ten beri iç çamaşırı satıyor Ama son yıllarda geçirdikleri değişim ortada Genç, dinamik, canlı koleksiyonlar üretiyorlar 56 yıldır iç çamaşırı üreten Kom ve 50 yıl önce mayoyla aynı anda iç giyime başlayan Ayyıldız da son yıllarda enerjilerini fason üretimden çok kendi markalarına harcıyorlar
|