![]() |
Settlers İv Oyunun Çözümü |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Settlers İv Oyunun ÇözümüOyunu açıklamaya başlamadan önce şunu belirteyim arkadaşlar, bu bir devam oyunu, yani daha önceden oyunu oynamış olanlar olabilir ama ben hiç bilmiyormuşuz gibi, sanki oyun ilk piyasaya sürülmüş gibi bütün yönleriyle anlatacağım ve sonunda da birkaç taktik yararlı bilgilerle yazımı sonlandıracağım, buyurun başlayalım; Açıklamayı “Single Player” moduna göre yapıyoruz ![]() ![]() Ana ekran iki bölümden oluşuyor; sağ taraf oyun alanımız burada elemanlarımız verdiğimiz görevleri (bina inşası, savaş, malzeme taşıma, maden çıkarma vs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() BUILD MENU (Sol baştaki kahverengi bina): Bu menüden gelişmemizi sağlamak ve rakiplerimizi saf dışı bırakmak için gerekli olan binaların yapımını kontrol ediyoruz ![]() ![]() Basic Buildings (Sol başta ilk gri yapı): Woodcutter’s Hut: Oduncu, yapılar için gerekli olan odunları çalışma alanı (working area) içindeki ağaçları keserek sağlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stonecutter’s Hut: Taşçı, bu da oduncu gibi binalar için taş sağlar ![]() ![]() Sawmill: Marangoz, odunları yontan kardeşimizde bu ![]() ![]() ![]() Forester Hut: Ağaç dikici diyebiliriz ![]() ![]() ![]() Small Residence: Bu bina settlerlerimizin evleri denebilir yani işçimiz daha doğrusu free settlerimiz kalmadığı zaman bunlardan bir tane patlatırız ve böylece settler sayımızı arttırırız ![]() Medium Residence: Yukarıdakinin orta boyu ![]() Large Residence: Baba olan, site hesabı yani ama yapması uzun sürüyor 50 settlers barındırabiliyorsunuz ![]() Stone Mine: Taş madeni, eğer bölgede dağ varsa ve bu dağda jeolojistler (geologist) taş bulmuşlarsa bu madenden yapabiliriz ![]() ![]() Şimdi ikinci grup binalara geçmeden şu birimleri de açıklayalım: Kereste (Planks): Bu yapılmak istenen bina için gereken kereste miktarını belirtir ![]() Taş (Stone): Bu da gereken taş miktarı ![]() Gold: Bina için altın da gerekebilir ![]() Local/Global: Haritada yerel veya global görüş yapmamızı sağlar ![]() Evet bunlar da tamam ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Metal Buildings (İkinci gri yapı): Coal Mine: Kömür madeni, arkadaş kömür çıkartır niye mi? Altın eritmek için, ekmek yapmak için, demir dövebilmek için vs ![]() ![]() Iron Mine: Demir madeni, silah vesaire yapmak için demire ihtiyaç var, çaresi bu maden ![]() ![]() ![]() ![]() Gold Mine: Altın madeni, Kaliteli askerler yetiştirebilmek için bir tek demir kafi değil altında lazım elemanların morali de yükseliyor zenginim zannediyor garibim ![]() ![]() ![]() ![]() Sulfur Mine: Sülfür madeni, Mayalarda var barut (gunpowder) için gerekli ![]() Iron Smelting Works: Demir arıtıcı, saf haldeki demiri alıp kullanılabilir hale getiriyor aletler ve silahlar için oduncu marangoz arasındaki olay gibi ![]() ![]() Gold Smelting Works: Altın arıtıcı, yukarıdakiyle aynı altın silahlar ve bazı binalar için gerekli ![]() ![]() Toolsmith’s Works: Alet yapmak için bu gerekiyor ![]() ![]() ![]() ![]() Weaponsmith’s Works: Silahlarımızı buradan yapıyoruz ![]() ![]() Bir de bu binaların ürettikleri materyaller için gerekli olan malzemeler yapıyı seçtiğimizde beliriyor kimisi bir kimisi birçok malzemeye ihtiyaç duyabiliyor ![]() ![]() Food Buildings (Bu da üçüncüsü): Settlerlerimizi aç bırakmamak lazım haliyle şimdi bu binaları tanıyalım ![]() Garin Farm: Çiftçi, kendisi tahıl üretiyor, daha sonra bunlar gidip değirmende una dönüşüyor, ardından da fırında ekmek oluyor veya tahıl doğrudan eşek veya koyun için gönderiliyor etinden sütünden derler ya o hesap ![]() ![]() Sheep Ranch: Koyun çiftliği diyebiliriz sanırım, kuzu kuzu meeler burada yetişiyor sonrada pirzola (meat) olmak için kasaba (slaughter house) gönderiliyorlar ![]() ![]() Grain Mill: Değirmen, tahıl burada una dönüşüyor belirttiğimiz gibi extra bir araç istemiyor ![]() Bakery: Fırıncı, gelen unlarda burada bir güzel fırancalı ekmek oluveriyorlar ![]() ![]() Slaughterhouse: Kasap, çiftlikten gelen Koyun kuzu (sheep) artık neyse okkalı bir buta dönüşüyor burada ![]() ![]() Fisherman’s Hut: Balıkçı, önemli olan bu birimi deniz kenarlarına falan yapmanız şöyle yoklayın bolca balık zıplayan mekanlara yapın ![]() ![]() Hunter: Avcı, bölgesinde kuş börtü böcek avlıyor, yay (bow) kullanıyor ![]() Waterworker’s Hut: Sucu diyelim ![]() ![]() Vineyard: Şarapçı, bu da bizim elemanların tanrı ile aralarındaki muhabbetlerini arttırmaları için şarap üretiyor ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Settlers İv Oyunun Çözümü |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Settlers İv Oyunun ÇözümüTown Buildings (Dört): Storage Area: Ambar diyebiliriz, ihtiyaç fazlası ürünlerimizi buralarda toplayabiliriz ![]() ![]() ![]() Marketplace: Market?, rakiplerle, müttefiklerle ürün takası (trade) yapabiliriz daha çok multiplayer için geliştirilmiş gibi sanki pek ihtiyaç duymadım açıkçası ![]() Donkey Ranch: Eşek çiftliği, eşekler sayesinde mallarımızı birimler arası taşıyabiliyoruz aynı taşıyıcılar (carrier) gibi fakat bunlar sınır dışınada taşıma yapabiliyorlar ![]() Harbor: Liman, buradan ticaret (trade) gemimize mal yükleyebiliyoruz başka şekilde yükleyemiyoruz ona göre ![]() ![]() Shipyard: Tersane, gemilerimizi burada üretiyoruz , sahilde olmalı ![]() ![]() Large Temple: Tapınak ama büyük olanı, papazlar burada eğitim alıyorlar ve büyü öğreniyorlar tabii şarap olduğu sürece ![]() ![]() ![]() Small Temple: Küçük tapınak, buraya gelen şaraplar manaya dönüşüyor yani büyü yapabilmek için gerekli olan materyale ![]() ![]() Eyecatchers: Heykeller sayesinde adamlarımız daha girişken oluyor ordumuz daha bir güçlü kuvvetli hale geliyor ![]() ![]() Miltary Buildings (Beş): Bir ordu yapabilmemiz için gerekli olan binalar ![]() Barracks: Kışla, buraya gelen “free settlers” başı boş tayfa asker olup çıkıveriyor, istediğimiz türde asker yapabiliyoruz ama silahımız ve altınımız olmalı ![]() Small Tower: Sınırlarımızı genişletmemiz ve savunmamızı güçlendirmemiz için gerekli savunma kuleleri ![]() ![]() Large Tower: Yukarıdakinin büyüğü ![]() ![]() ![]() ![]() Lookout Tower: Sınırlarınıza bu kulelerden yaparak sınırlarınızın dışındaki bölgeleri de görebilirsiniz ![]() ![]() Castle: Bu da en büyük savunma binamız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ammo Maker’s Works (Romans): Gemilere ve birimlere ammo yükleyebilirsiniz bununla ![]() Healer’s Quarter’s: Yaralı askerlerin iyileştirildiği yer pek kullanışlı değil medicler daha iyi aslında ![]() Vehicle Hall: Mancınık (catapult)ve at arabası (cart) yapabiliyoruz ![]() ![]() ![]() SETTLERS: Bu alandan işçilerimizin sayısını, ne yaptıklarını, çeşitlerini vs ![]() ![]() Job Overview: Toplam işçi sayımız, kimin ne iş yaptığı, asker sayımız çeşitleri, yatak sayımız burada ![]() ![]() ![]() Basic Occupations: Buradan taşıyıcı (carriers) işçi sayımızı arttırabilir boş işçi (free settlers) adetini öğrenebiliriz ![]() ![]() Binaların yapımında önce kazıcılar gelir ve yer düzenlemesi yaparlar bunlar kürek kullanırlar ayrıca daha sonrada bina için gerekli malzeme geldikten sonra kalfalar gelir ve binayı inşa ederler ![]() ![]() Specialists: Bu sekmede özel birimler yapabiliyoruz; tabii ki boşta işçimiz (free settler) olduğu sürece ![]() Gardener: Dark Tribe’da yer düzenlemesi yapıyor ![]() Geologist: Bu elemanlar dağlarda maden ararlar buldukları zamanda uyarı alırsınız ve madeninizi uygun yere dikerseniz kalite elemanlardır severim bunları ben ![]() ![]() Thief: Düşman bölgesine girip onların mallarını çalıyor fakat askerler görürse dumur oluyor arkadaş ![]() Pioneer: Sınırlarımızı manuel olarak genişletirler birkaç tanesini verin sınırlarınıza zehir gibi çalışıp sınırlarınızı genişletiyorlar yani sürekli small tower yapmak zorunda değilsiniz ![]() ![]() ![]() ![]() Find Settler: Buradaki son menüde bu resmini koymadım gereksiz diye ![]() ![]() PRODUCTION MENU: Yaptığımız ürünlerin miktarını, nerelerde kullanılması gerektiğini, taşıma (transport) sırasında önceliğin hangi ürüne verilmesi gerektiği gibi özellikleri buradan organize ediyoruz ![]() Goods: Mallarımız, resim koymaya gerek yok neyimiz var neyimiz yok hepsi burada ayan beyan açıkta imal edemezseniz Türkiye gibi olursunuz aman dikkat diyorum ![]() ![]() ![]() Distrubition Menu: Elde ettiğimiz ürünlerin nereye ne oranda gönderileceğini buradan ayarlıyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir de şunu belirtelim maden işçilerinin favori yiyecekleri vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Transport Priority: Taşıyıcılar (carriers) veya at arabaları (cart) için öncelikli taşınması gereken mallarımızı buradan ayarlıyoruz ![]() ![]() ![]() STATISTICS: Anlatmaya gerek yok rakibiniz ve sizin istatistiksel karşılaştırmalarınıza bakıyorsunuz ![]() Menünün altında bulunan şu bölümü de açıklayalım şimdi: Planks: Toplam kereste miktarımız ![]() Stone: Toplam taş miktarımız ![]() Gold: Altınlarımız ama işlenmiş olanları ![]() ![]() Weapons: Silahlarımız Food: Mevcut gıda durumumuz ![]() Free Settler: Boş işçilerimiz ![]() Beds: Yatak kapasitemiz taşıyıcılar için gerekli Soldiers: Asker miktarımız ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Settlers İv Oyunun Çözümü |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Settlers İv Oyunun ÇözümüŞimdi de genel olarak oyun hakkında aklımda kalan yardımcı olacağına inandığım konulardan biraz bahsedeyim: HANGİ KAYNAKLAR İÇİN HANGİ BİNALARI YAPMALIYIZ; Resource -------------------------- Gerekli Binalar Bread (Ekmek) --------------------------- Grain Farm (Tahıl Çiftliği) ---------------------------------------------Grain Mill (Değirmen) ---------------------------------------------Bakery (Fırın) ---------------------------------------------Waterworker's Hut (Sucu) Coal (Kömür)---------------------------- Coal Mine (Kömür Madeni) ------------------------------------------- Coal Maker's Hut (Keresteden Kömür) ------------------------------------------- (Vikings) Fish (Balık) ------------------------------Fisherman's Hut (Balıkçı) Gold (Altın)------------------------------- Coal Mine (Kömür Madeni) ------------------------------- Gold Mine (Altın Madeni) ------------------------------------------- Gold Smelting Works (Altın işleyicisi) Gold ore (Altın cevheri) -----------------Gold Mine (Altın Madeni) Iron (Demir) ----------------------------Coal Mine (Kömür Madeni) -------------------------------------------Iron Mine (Demir Madeni) -------------------------------------------Iron Smelting Works (Demir İşleyicisi) Iron ore (Demir cevheri) --------------Iron Mine (Demir Madeni) Iron Mine (Demir Madeni) ------------ Beekeeper's Hut (Arıcı) ------------------------------------------Mead Maker's Hut (Otlakçı) ----------------------------------------- Waterworker's Hut (Sucu) Meat (Et) ----------------------------- Grain Farm (Tahıl Çiftliği) ---------------------------------------- Sheep/Goat/Pig Ranch/Hunter's Hut ---------------------------------------- Slaughterhouse (Kasap) ---------------------------------------- Waterworker's Hut (Sucu) Planks (Kereste) --------------------- Forester's Hut (Ağaç Dikicisi) ----------------------------------------Woodcutter's Hut (Oduncu) ----------------------------------------Sawmill (Marangoz) Stone (Taş) ------------------------ Stonecutter's Hut (Taşçı) -------------------------------------- Stone Mine (Taş Madeni) Sulfur (Sülfür) --------------------- Sulfur Mine (Sülfür Madeni) Tequila (Tekila) (Mayans) -------- Agave Farm -------------------------------------- Tequila Maker's Works -------------------------------------- Waterworker's Hut Tools (Aletler) --------------------- Coal Mine (Kömür Madeni) --------------------------------------- Iron Mine (Demir Madeni) --------------------------------------- Iron Smelting Works (Demirci) ---------------------------------------- Toolsmith's Works (Alet Yapıcısı?) Weapons (Silahlar) ----------------- Coal Mine (Kömür Madeni) ---------------------------------------- Iron Mine (Demir Madeni) ---------------------------------------- Iron Smelting Works (Demirci) ---------------------------------------- Weaponsmith's Works (Silah yapıcısı) Water (Tatlı Su) --------------------- Waterworker's Hut (Sucu) Wine (Şarap)-------------------------- Vineyard (Şarap Evi) (Romans) |
![]() |
![]() |
![]() |
Settlers İv Oyunun Çözümü |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Settlers İv Oyunun ÇözümüJeolojistleri bir aramaya gönderdiğiniz, (bir dağ olmak zorunda) zaman bazı işaretler çakar ![]() ![]() ![]() ![]() ASKERİ BİRİMLER: Asker üretebilmemiz ilk önce sword ve bow üretmeliyiz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Swordsmen: Kılıç kullanan yüz yüze çarpışan bunlar, bunlar olmadan bir binayı ele geçiremiyorsunuz yani bowmen veya squad leaderlar binadaki askerlerle savaşmıyorlar ![]() ![]() Bowmen: Okçularımız, uzaktan nokta atış yapıyorlar ama yakın dövüşte yoklar taktik olarak destek kuvveti diyebiliriz arkadan swordsmenlara yardımcı olarak gönderilebilirler ![]() ![]() ![]() Medic: Yaralı askerlerimizi iyileştiriyorlar, seviye olayı yine geçerli ![]() Squad Leader: Belli bir bölük yapabilmemiz için kullanıyoruz, ayrıca askerlerin morali ve yeteneklerini de yükseltiyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Keyboard Tuşları: Esc: Çıkış Ctrl-S: Otomatik kaydetme Q,W,E,R,T: Build Menu alt menülerinin soldan sağa doğru kısayolları ![]() A,S,D,F: Settlers Menu alt menülerinin soldan sağa doğru kısayolları ![]() Z,X,C: Production Menu alt menülerinin soldan sağa doğru kısayolları ![]() P: Pause H: Haritada oyuna başladığımız yere dönüş ![]() Page up/down ve +,- : Ekran Görüntü yakınlaştırma/uzaklaştırma ![]() F2-F4: Ekran çözünürlüğünü değiştirme ![]() F7: Saati kapatma/açma CTRL-1 ![]() ![]() ![]() F10: Bu da sanırım oyunu bir dakika ileri atıyordu zmandan kazanmak için kullanılabilir ![]() Oyuna başladığınız zaman birkaç biriminiz kurulu olarak size veriliyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|