Flatout 3: Chaos &Amp; Destruction İnceleme |
10-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Flatout 3: Chaos &Amp; Destruction İncelemeİnsanların büyük kısmı başarmak için uğraşır, hedefleri doğrultusunda bir şeyler yapar, neticede başarır ya da başaramaz Başaramayanların bir kısmı pes eder, sonrasında uğraşmaz; diğer kısmı ise azimle, başarmak için çabalamayı sürdürür Ama her defasında başarmak için yola çıkıp akabinde çuvallayanlar da yok değildir Bu cümleden sonra aklıma ilk gelen örnek isim Recep Bülbülses oldu Televizyonlarda hemen her gördüğümüzde “Benim sesim güzel, beni meşhur edin, kasetimi yapın!” tarzı feryat soslu beyanatları, zihnimizin bir köşesinde alınacak ibretler bölümünün başköşesinde her daim bulunmaktadır En azından benim açımdan bu konumda Oyun dünyasının Recep Bülbülses’i olarak adlandırmakta sakınca görmediğim Team6 firması da, FlatOut isimli eğlence küpü oyun serisinin isim hakkını elde ettikten sonra bizi heyecanlı bir bekleyişe sürükledi Beklentilerimiz ve dualarımız serinin çizgisinin bozulmaması yönündeydi ancak firma bizi pek şaşırtmadı Hadi gelin bakalım yeni FlatOut nasılmış? Ben bir garip yarışçıyım, sokak sokak gezerim! Oyuna girer girmez alışık olduğumuz bir menü ile türlü çeşitli yarış modunda yarışıp farklı deneyimler yakalayabileceğimizin sinyallerini alıyoruz Benim ilk daldığım gece yarışı tadının yakalanmak istendiği Nightshift modu Sürücü ve aracı seçtikten sonra, yarış detaylarıyla ilgili kısımdaki ayarlamalara şöyle bir göz attım FlatOut serilerinde kendimce iyi bir oyuncu olduğum için kolları sıvadım ve klavyeye sıkı sıkı tutundum Yarış başladı ve o da ne? Seçtiğim arabayı sağa sola döndürmek çok zor, birkaç saniye sonra duruma alıştım ve aracı şöyle böyle kontrol etmeye başladım, fakat yine o da ne? Yarışın dörtte üçlük kısmında sisten dumandan burnumun ucunu göremeyip her defasında bir yerlere bindirdim Menüye dönüp en azından aracı sağlama alayım diyerek bir değişiklik yaptım ve aynı bölümü daha düzgün bir araçla ve sol alt tarafta duran kafam kadar yol göstericiyi takip ederek bitirmeye çalıştım ve ne hikmetse birinci oldum Sisten pustan önümü görebildiğim nadir anlardan Oyunda bir gariplik olduğunu anladım ama incelemesini yapacağım için çaktırmadan oynamaya devam ettim Gözüme kestirdiğim diğer mod ise Offroad oldu İri kıyım araçlarla başladığım yarışta rakiplerin varış çizgisine varmak gibi bir dertlerinin olmadığını anlamam çok uzun sürmedi Rakiplerin olayı, birbirlerine ve denk gelirse benim aracıma çarparak denge bozmak ve yarışı sabote etmeye çalışmaktan başka bir şeye değil Önceki yarışa nazaran ortam biraz daha kalabalık olunca bu daha çok göze batıyor haliyle Speed isimli modda ise Formula tarzı yarış araçları ile pist yarışları yapıyoruz Ancak bir farkla, yapay zekâdaki birbirine çarpma deliliği, bu modda da kendini gösteriyor ve yarışa başlamamızla araçların yarısı patlayarak diskalifiye oluyor Bu tarz yarışlara değişik bir bakış açısı şüphesiz ki Neyse ki araçların kullanımı diğer modlara göre bunda çok daha iyi durumda, en azından 300'le giderken dönüşler çok yumuşak Yarış modlarında aradığımı pek bulamadığımdan bir de Stunt Man bölümüne daldım Dalmam çıkmam bir oldu maalesef, çünkü serinin önceki oyunlarındaki Stunt modlarındaki eğlencenin yerindeki yeller bile çok çok uzaklardaydı Fizik etkileşiminin sakatlığından bahsetmiştim az yukarıda, ne var ki bu fizikle araçtan fırlayan karakterleri doğru konumlandırıp hedefe düşürmek bir yana, o karakterleri araçtan doğru açıyla çıkartmak bile hayli güç Araçlar buzdalar, ama hiçbiri kaymıyor Tahmin edin neden? Bu adını saydığım modlar haricinde beş farklı oyun modu daha var Ama hepsinde gözlemlediğim durum aynı; araçların sürüşleri zayıf ötesi, FlatOut serisini sevme nedenlerimizden olan fizik etkileşimi içler acısı durumda, yapay zekânın ise tek amacı var, araçları birbirlerine ve arada bir de duvarlara çarptırmak Oyunun çoklu oyuncu tarafı da maalesef ilgisizlikten muzdarip durumda Onlarca kez denememe rağmen bir kez katılabildiğim yarışta (Offroad'a denk geldim) üç oyuncu yarıştık Zaten benim haricimdeki iki kişi işin dalgasındaydı, ben yarışma havasında birinci olsam da birinciliğimden bir şey anlamadım Bir de ping durumundaki facia arabayı kullanmayı inanılmaz güçleştiriyor, sağ sol manevralarım ortalama 3 saniyede oyuna yansıyordu, aklınızda olsun Teknik Ayrıntılar Oyunun minimum gereksinimleri kabul edilebilecek bir seviyede, ama tavsiye edilen sisteme göz attığımda sinirim bozulduğundan çok güldüm Oyunun ana ayarları, Windows 7’nin performans değerlendirmesine göre otomatik ayarlanmak üzere programlanmış, bende çalışmasa da Elle ayarları değiştirdiğimde grafik ayarlarında bulunan 15 FPS/30 FPS bölümünde resmen kendimden geçtim Hem tavsiye olarak GTX 590 veya muadili bir ekran kartı öner hem de oyunu istenirse 15 FPS’de oynatmak üzere ayar koy ve bu, görüntünün akıcılığı ölçüsünde oyuncuya keyif verdiği bir yarış oyunu adayı olsun Gayet fantastik arenalar var Oyundaki elle tutulur tek şey müzikler, onlar da kısa ve çok tekrar ediyor Sesler hayal mahsulü olmuş biraz Hani küçükken çocuklar ağızlarını kapatıp “ııııın ııııııııııııııın” diye araba sesi yaparlar ya, işte ondan hallice araba sesleri var Oyunda aklıma kazınan sahnelerdeki sesler ise, araçların birbirine çarptığında arka hoparlörden gelen (evet 51 desteği var!) tencere kapağı yuvarlanma sesi ve kumda kayarken tekerleklerin asfaltta çıkardığı patinaj sesi oldu Stunt Man bölümünde erkek karakteri uçurup da, yere düştüğünde çıkan kadın sesine ise diyecek söz bulamadım Fizik etkileşimi ve araç hasar modellemesi ve grafikler ise serinin ilk oyunundan bile çok daha geride ve açık konuşmak gerekirse kötü Son Sözler İster kader deyin, ister tarihin tekerrürü Gerçek olan şu ki, yaklaşık 7 sene önce demo yazısını yazdığım Scooter War3z için ne düşünüyorsam ve aşağı yukarı ne yaşadıysam, FlatOut 3’te de benzerini yaşadım Hani yazının başında Recep Bülbülses benzetmesi yapmıştım ya, bu iki oyunu ve yazıyı kıyaslayınca (tabi o zamanlar üslubum hayli acemiceymiş, kabul ediyorum) benzetmemin ne kadar yerinde olduğunu sizler de anlayacaksınız Team6 yarış oyunları konusunda bir şeyler yapmaya çalışıyor ancak kendi isimlendirdiği oyunlarla yoluna devam etse ve hafızamızda güzel anıları olan oyunların isimlerini bu kadar ucuz bir şekilde harcamasa çok daha iyi olurdu Yine de oyunu bize ulaştırdıkları için yapımcı ekibe teşekkür ederiz Keşke daha iyi bir oyun bulabilseydim karşımda |
|