Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
etkili, olur, öğretim

Etkili Öğretim Nasıl Olur

Eski 10-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Etkili Öğretim Nasıl Olur




Etkili öğretim nasıl olur

White, Wyne , Stuck ve Coop (1983), etkili öğretmen özelliklerni beş grupta toplamışlardır: (a) öğretim zamanının yönetimi, (b) öğrenci davranışlarının yönetimi, (c) öğretimin sunulması, (d) öğretimin kaydedilmesi, (e) öğretimsel geribildirimin sunulması

Etkli öğretmen özelliklerinin ilki olan öğretim zamanının yönetiminde, öğretmen öğrencilerinin önceliklerini bilir, öğretime ne kadar zaman ayıracağına ve elinde bulunan kaynakların neler olduğuna karar verir

Etkili öğretim becerilerine sahip bir uygulamacı, öğrenci davranışlarını kontrol altına almalıdır Bir diğer deyişle, etkili sınıf kontrolü sağlamalıdır Bu amaçla, sınıfta kurallar belirlemeli ve bu kuralları tüm öğrencilerin anlayabileceği şekilde ifade etmeli, öğrencilerin görebileceği yerlere asmalı ve bu kuralları tüm öğrencilere öğretmelidir Olumlu davranışlar gibi olumsuz davranışlarda öğrenilir ilkesini aklından çıkarmadan, davranışları kontrol atlına almalı ve olumlu öğrenme için çevre düzenlemesi yapılmalıdır

Etkili öğretmen özelliklerinden bir diğeri olan öğretimin sunulmasında, uygulamacı öğretilecek davranış ve becerilere karar verir, öğretimi planlar, bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planı uygular

Dördüncü etkili öğretmen özelliği olan öğretimin kaydedilmesi, uygulamacının, yaptığı öğretimin işe yarayıp yaramadığını, diğer bir deyişle, öğrencide istendik değişikliklerin olup olmadığını görebilmek üzere gerçekleştirilir Eğer yapılan uygulamayla öğrencide hedeflenen yönde değişiklik gözlenmiyorsa, uygulamacı programda gerekli düzeltmeleri ve uyarlamaları yapmalıdır

Etkili öğretmen özelliklerinin sonuncusu olan öğretimsel geribildirim sunma, uygulamacının doğru ve yanlış öğrenci tepkileri için geribildirim sunmasını içermektedir Daha önceki bölümde geribildirimin nasıl sunulacağına ilişkin ayrıntılı açıklamalarda bulunmuştuk

Wolery, Bailey ve Sugai’e (1988) göre, özel gereksinimli çocuklarla çalışırken uygulamacıların etkili öğretmen özelliklerine sahip olmaları, etkili öğretim sunabilmeleri için gereklidir, ancak yeterli değildir Uygulamacıların etkili öğretmen özelliklerine sahip olmak kadar, öğretime ilişkin bilgi ve beceri sahibi de olmaları gerekir Wolery ve diğerleri (1988), özel gereksinimli öğrencilerle çalışırken, uygulamacıların beş alanda bilgi sahibi olmaları ve bu bilgi alanlarına ilişkin öğretim becerilerine sahip olmaları gerektiğini savunmaktadırlar Bu noktalara aşağıda kısaca değinilecektir

Uygulamacı, çocuk gelişimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalıdır Uygulamacı, çocuk gelişimi kuramlarında belirtilen gelişim evreleri vb özellikleri dikkate alarak öğrencisinin performansına ve gereksinimlerini ilişkin görüş kazanabilir

Uygulamacı, program içeriğine ilişkin bilgi sahibi olmalıdır Uygulamacı, uygulayacağı programın içeriğine ilişkin bilgi sahibi olduğunda, özel gereksinimli öğrencileri için bireyselleştirilmiş amaçlar geliştirebilir ve öğretimi bireyselleştirerek öğrencilerinin ilgi ve gereksinimlerine uygun öğretim sunabilir

Uygulamacı, özürlülük durumlarına ilişkin bilgi sahibi olmalıdır Uygulamacı özürlülük durumlarına ilişkin bilgi sahibi olduğunda, özel gereksinimli öğrenci ile karşılaştığında ne tür çevresel düzenlemelere ve uyarlamalara gideceğine, ne tür alternatif iletişim becerileri kullanacağına, öğretimde ve öğretim için kullanacağı araç-gereçlerde ne tür uyarlamalar yapacağına; diğer bir deyişle, bireyselleştirmeyi bu gibi durumlarda nasıl gerçekleştireceğine karar verebilir

Uygulamacı, öğrenme ve davranış değiştirme ilkelerine ilişkin bilgi sahibi olmalıdır Uygulamacı, öğrenme ve davranış değiştirme ilkelerine ilişkin bilgi sahibi olduğunda, öğrenciye uygun ve olumlu öğrenme ortamı hazırlayabilir; öğrencilerin yeni davranış ve becerileri kazanmalarına yardımcı olabilir; öğrencilerin öğrendikleri beceri ve davranışları bağımsız olarak sergilemelerine olanak sağlayabilir Aynı zamanda, öğrenci davranışlarını kontrol ederek öğrencilere uygun davranışlar kazandırabilir ve uygun olmayan davranışların ortadan kalkmasını ya da uygun olan davranışlarla yer değiştirmesini kolaylaştırabilir Bu durumda ise öğrencilerin ve öğretmenin zamanı, davranış ve sınıf kontrolü ile değil de, öğretim ile geçebilir

Uygulamacı, öğretimi kaydetme ve değerlendirme bilgisine sahip olmalıdır Uygulamacı öğretimi kaydetme ve değerlendirme bilgisine sahip olduğunda, davranışların nasıl ölçüleceğine karar verebilir Bunun için, davranışları ölçülebilir ve gözlenebilir biçimde betimler Elde ettiği verileri özetleyebilir ve gerektiğinde ilgili kişilerle bu verileri paylaşabilir Aynı zamanda, elde ettiği verilere ilişkin öğrenci performansını değerlendirir ve gerektiğinde programında ya da amaçlarında değişikliğe gidebilir

Öğretim Zamanının Yönetimi

Ders başladığında öğretmen öğretim için hazır olmalıdır

Öğretmen öğretim için ayırdığı zamanın tümünü öğretimde kullanmalıdır

Öğretmen öğrencilerin öğretimle ilgili olmalarını sağlamalıdır

Öğrenci Davranışlarının Yönetimi

Öğretmen sınıf davranışları ve kurallarına ilişkin öğretim yapmalıdır

Öğretmen öğrenci davranışlarını sürekli gözlemeli ve uygun olmayan davranışlar için davranış kontrolü ilkelerini uygulamalıdır

Öğretimin Sunulması

Öğretmen öğrencinin performans düzeyini dikkate alarak konuyla ilgili öğretim sunmalıdır

Öğretmen ders içeriğini ve gerekli becerileri dikkatlice gözden geçirmelidir

Öğretmen ders içeriğini ve gerekli becerileri öğrenciye dikkatlice sunmalıdır

Öğretmen öğretim sırasındaki geçişleri hızlı ve etkili biçimde sağlamalıdır

Öğretmen öğretim sırsında öğretim hızını uygun tutmalıdır

Öğretimin Kaydedilmesi

Öğretmen öğrenilere makul sorumluluklar vermeli ve bunların yerine getirilmesini sağlamalıdır

Öğretmen öğrencinin öğrenme ve işlevde bulunma düzeyini belirleyebilmek üzere formal ve formal olmayan değerlendirme yapmalıdır

Öğretimsel Geri Bildirim Sunulması

Öğretmen öğrenci performansına ilişkin tutarlı biçimde geribildirim sunmalıdır

Öğretmen öğrenci tepkilerine uygun geribildirim sunmalıdır



Alıntı Yaparak Cevapla

Etkili Öğretim Nasıl Olur

Eski 10-25-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Etkili Öğretim Nasıl Olur




tşkleryararlı bir yazı


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.