![]() |
Şiirin Şiirde Soyut Kavramlar - Aynı Temalı Şiirler - Şairin Şiirle İletmek İstediği Mesajlar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şiirin Şiirde Soyut Kavramlar - Aynı Temalı Şiirler - Şairin Şiirle İletmek İstediği Mesajlarşiirin şiirde soyut kavramlar - aynı temalı şiirler - şairin şiirle iletmek istediği mesajlar Her eserin bir yazılış amacı, iletmek istediği bir mesaj vardır ![]() ![]() Şiirde daha çok duygu ve hayaller işlenir; bir şiirde yoğun olarak işlenen duygular ve hayaller şiirin temasını oluşturur ![]() Şiiri oluşturan her birimin bir teması vardır ![]() ![]() Şiirde işlenen temalar soyut bir kavram veya düşüncedir, bu soyut kavramlar şiir dışında da vardır ![]() ![]() Aynı temayı işleyen birden çok şiir vardır ![]() ![]() Şiirde işlenen temanın şiirin yazıldığı dönemle ve şairle ilişkisi vardır ![]() Örnek: Mert dayanır, namert kaçar Meydan gümbürgümbürlenir (Mert ve namert arasındaki fark) Şahlar şahı divan açar Divan gümbür gümbürlenir Yiğit kendini öğende Oklar menzilin döğende (Yiğitlik) Şeşper kalkana değende Kalkan gümbür gümbürlenir Ok atılır kalesinden Hak saklasın belâsından (Köroğlu'nun yiğitliği) Köroğlu'nun narasından Her yan gümbür gümbürlenir Köroğlu Şairin şiirde iletmek istediği mesaj yiğitlik ve yiğitliğin gücüdür ![]() ![]() Şiirin konusu "yiğitleri övme"dir ![]() Şiirin yazıldığı dönem ve şairle ilişkisi: Köroğlu 16 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi şairin hayatında öne çıkan en önemli özellik yiğitliği; yaşadığı dönemin en önemli özelliği ise haksızlıkların olmasıdır ![]() Şiirin teması ve yapısı arasında ilişki vardır ![]() ![]() Yapıyı meydana getiren ses ve anlam kaynaşmasından oluşan birimlerin tümü "tema"yla birleşir ![]() Temayı bulmak için "Şair, bu şiiri niçin yazmıştır?" sorusunu sorarız, aldığımız yanıt bize temayı verir ![]() alıntı |
![]() |
![]() |
|