10-24-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kadın İç Giyim Modası
Kadın İç Giyim Modası
Kadınlara yönelik iç giyim ürünlerinde beyazın hakimiyeti sona erecek Önümüzdeki yıllarda kadınlara yönelik iç giyim ürünlerinde beyazın yerini renkli ve desenli ürünler alacak
Kadınlara yönelik iç giyim ürünlerinde beyazın hakimiyeti sona erecek Önümüzdeki yıllarda kadınlara yönelik iç giyim ürünlerinde beyazın yerini renkli ve desenli ürünler alacak Çamaşır sözcüğünün İngilizce’de “yatak, çarşaf, yastık kılıfı veya gecelik” gibi anlamlara gelen “Laundry” sözcüğünün karşılığı olduğunu, bu nedenle iç çamaşırı yerine “İç giyim” sözcüğünün kullanılması gerektiğini , Türkiye’de iç giyim modasının pek fazla gelişmediğini biliniyor
Türkiye’deki iç giyim sektöründe beyaz rengin hakimiyeti nedeniyle tasarımlarda tekdüzeliğin hakim olduğunu, İç giyim ürünleri, özellikle kadınların aktif yaşamında önemli bir konuma sahiptir İç giyim ürünlerinin sadece beyaz rengin hakimiyetinde tekdüzeliğe mahkum edilmesi, kadınların yaşamının da renklenmesini engellemektedir Çünkü kadınlar , çocukluk çağından itibaren erkeklere göre renkliliğe, süse ve aksesuvarlara daha düşkündürler Avrupa ülkelerinde bu konuda yapılan araştırmalar, kadınların renkli kişiliklerinin, renkli ve canlı iç giyim ürünleriyle tamamlanması gerektiğini ortaya koymuştur Bu nedenle resmi kıyafet izlenimi veren beyaz ürünlerin modası yavaş yavaş rafa kaldırılıyor
|
|
|