Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Bunları Biliyor Musunuz ?

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
eyfel, kulesi, yapıldı

Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ?

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ?




Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ?

Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100 yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir 3000 işçi 26 ay boyunca 18038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur Anlatımın ve reimlerin devamı içerde

Ancak bu arada kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir

İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu Ancak kule, iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi

200000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton boya ile boyanır Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer Bu işlem sırasında 1500 fırça, 5000 zımpara kağıdı ve 1500 iş tulumu tüketilir Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar Kule 3 renk tonunda boyanır En açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde kullanılır

Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir

2 Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı




















Alıntı Yaparak Cevapla

Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ?

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ?




Gustave Eiffel

Alexandre Gustave Eiffel (d 15 Aralık 1832 – ö 27 Aralık 1923) Fransız mühendis, mimar ve metal yapılar uzmanıydı

1887-1889 yılları arasında yapılan ve Fransa'nın sembolü olan Paris'deki Eiffel Kulesi'ni tasarlamış, Amerika Birleşik Devletleri'nin simgesi olan New York'daki Özgürlük Anıtı'nın armatürünü yapmıştır

İlk yılları

Eiffel Fransa'da Dijon'da doğdu Eiffel soyadı ise, Alman kökenli akrabaları tarafından 18'inci yüzyılın başlarında alınmıştı İsmi ise doğduğu Eiffel'de bulunan Margamen'den almıştı, lakin Fransızlar asıl ismi Bönickhausen'i söylemekte güçlük çekiyordu Annesinin kömür işi oğlunun Paris'de bulunan Ecole Centrale des Arts et Manufactures'de okumasını saladı Mezun olmasıyla, Gustave amcasının lastik fabrikasını yönetmeye başladı Ancak lastiğin kalitesi üzerine bir aile tartışması sonrasında bu görevden alındı Eiffel bundan sonra giriş seviyesinde tren yolu köprüleri tasarlayan bir şirkette çalışmaya başladı [[ Charles Nepveu]] Eiffel'e ilk işini tren yolu köprüleri tasarlayan bir çok proje müdüründen biri olarak verdi Ancak, inşaat sırasında bir çok mühendis bu projelerden ayrılıyordu ve sonunda Eiffel bütün projeden sorumlu oldu Nepveu Eiffel'in çalışmasını gördükten sonra O'na başka köprü ve bina tasarımlarında da şans tanıdı Bu projeler sırasında Eiffel mühendislerle iç içeydi ve bir çok işi aynı anda yürütebiliyordu Nepveu'nun bu desteği olmasaydı, Eiffel gelecekte olduğu kadar başarılı olmayabilirdi

Kariyeri

Eiffel'İn Eiffel et Cie isimli danışmanlık ve inşaat şirketi, Belçikalı mühendis Teophile Seyrig'in de desteğiyle; uluslarası bir ihalede Porto ve Vila Nova de Gaia arasındaki 160 metrelik bir tren yolu köprüsü inşaatına başvurdu Teklifi bu ihaleyi kazandı çünkü oldukça güzel, içi gözükebilir, ucuz ve güç yöntemleri kullanılarak yapılmıştı Bu teknik 1864'de Maxwell tarafından tasarlanmıştı Maria Pia Köprüsü çift kolonlu ve tek bir tren yolunu desteklemekteydi, ve inşaası iki yıldan az sürdü (5 Ocak 1876'dan 4 Kasım 1877'ye kadar) Köprünün ismi ise Kral D Luis ve Kraliçe D Maria Pia'dan almaktadır Köprü 1991'e kadar kullanılmış (114 yıl), daha sonra da S John Köprüsü yerini almıştır Massif Centrale'de yaptığı köprüler ise hala günümüzde kullanılmaktadır

Gustave Eiffel ayrıca Paris'deki La Ruche'u tasarlamıştır Burası, tıpkı Eiffel Kulesi gibi şehirin sembollerinden biri olmuştur Bunun yanı sıra Garabit Viyadüğünü ve Amerika'daki ilk binası da Puerto Rico'daki Mona Adası'ndaki deniz feneridir Bu deniz feneri ABD tarafından 1900 yılında, İspanya-Amerika savaşı sonrasında Puerto Rico'nun ABD'nin eline geçmesiyle yapılmıştır

1887'de Eiffel Fransa'nın Panama Kanalı'nı inşaatıyla ilgilenmiştir Fransız Panama Kanalı şirketi, Ferdinand de Lesseps'in önderliğinde su seviyesinde bir kanal yapmaya çalışmış ama kullanışlı olmayacağının farkına varmıştır Yükseltilmiş ve açılıp kapanan bir kanal tasarım olarak kabul edilmiş ve Eiffel de bunu tasarlaması için önerilmişti Ancak, kanal projesi kötü bir yöneticilik ile iflas etti Eiffel'in şöhreti Lesseps'in ve mühendislerinin sağladığı bu finansal skandal ile anıldı; ancak Eiffel'in finansal işlerle bir alakası yoktu ve suçl bulunmadı Kendi tasarımı kullanılmasa da, ABD yeniden bu kanalı kurmaya çalıştı

Eiffel Kulesi

Eiffel son yıllarında aerodinamik ile ilgilendi

Eiffel 27 Aralık 1923'de Paris'de Rue Rabelais'deki malikanesinde öldü ve Levallois-Perret mezarlığına gömüldü

Etkisi

Tasarladığı köprüler Dünya'nın dört bir yanında inşaa edildi Bu köprüler daha rahat ve daha hızlı gezi ve ticareti sağladı Eiffel'in bir çok köprüsü uzman çalışanlar gerektirmiyordu, bu vesile ile de daha ucuza yapılabiliyordu

Eiffel Kulesi'nin Fransa'da etkisi çok büyük oldu Kule 1889'de uluslarası bir sunum ile milyonları Paris'e getirdi Sadece 1889 yılında 2 milyon kişi Eiffel Kulesi'ni ziyaret etti Kule kısa bir zamanda turistler için ilgi mekanı oldu ve Fransa ekonomisine büyük katkı sağladı İlk önce gösteriş amaçlı düşenilse de (aslında tasarımı kolayca yıkılabilir şekilde hazırlanmıştı), kule hızlıca Fransa'nın ulusal sembolü oldu ve Fransızlar için onur kaynağı haline geldi

Özgürlük Anıtı Fransa'nın ABD'ye bir hediyesiydi Eiffel'in anıtın armatürünü tasarlaması bu düşün gerçekleşmesini sağladı Heykel Fransa ve ABD arasındaki dostluk ve saygıyı temsil etti Özgürlük Anıtı hızlıca ABD 'de de ulusal bir sembol oldu ve özgürlüğün simgesi haline geldi Bu heykel de turistlerin oldukça ilgisini çekti ve bir çok kişiyi New York'a getirdi ve ekonomiye katkı sağladı Fransa'da yaşayan ABD vatandaşları da bu hediyenin karşılığı olarak Eiffel Kulesi'nin 2 kilometre kuzeyine 1/4 boyutunda bronz bir heykelini dikti


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.