Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
alırken, araç, bilgiler, dikkat, etmeliyiz, nelere, teknik

2. El Araç Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

2. El Araç Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz Teknik Bilgiler




2 El araç alırken nelere dikkat etmeliyiz? TEknik Bilgiler

Test edeceğiniz aracı görmeye mutlaka gündüz gidin Bu şekilde teçhizattaki değişimleri ve panelden panele renk farklarını (kazaya işaret eder) daha kolay tespit edebilirsiniz

Beğendiğiniz her otomobili farklı yol koşullarında en az 20-30 km test edin Mümkünse otoyol, sokak arası ve tümsekli yollarda test etmeye çalışın

Direksiyon:

Otomobilinizde direksiyon destek sistemi (hidrolik direksiyon gibi) varsa motoru çalıştırın Başınızı camdan dışarı çıkarın ve tekerlekleri dümdüz ileriyi gösterecek pozisyona getirin Direksiyonu çevirmeye başlayın ve bu esnada ön lastiği inceleyin Lastik siz direksiyonu çevirmeye başlar başlamaz hareket etmeli Direksiyonu 5-6 cm döndürmeden hareket etmeye başlamıyorsa otomobilin direksiyon sistemi pahalı bir tamire ihtiyaç duyabilir Direksiyonu çevirdiğiniz zaman otomobil yüksek sesler çıkarmaya, titreyerek zıplamaya başlarsa, otomobilin direksiyona yardımcı olan sisteminde (steering system) bir sorun var demektir

Egzozdan çıkan gazın rengi:

Otomobili sürerken arka aynadan egzoz borusundan duman gelip gelmediğine bakın Dumanın rengi çok önemli Gri veya renksizse sorun yoktur Ama mavi veya siyahsa, yağ damlacıkları ya da fazla su varsa Mavi duman motorun sorunlu olduğunu gösterir Motor yağ yakıyordur ve ne yazık ki büyük bir olasılıkla fazla ömrü kalmamıştır

Frenler:

Motor ısındıktan sonra, otomobili durdurun ve fren pedalını olabildiğince aşağı itin Pedalın 4 cm'den daha fazla alçalmaması gerekiyor En az 1 dakika ayağınızı pedalda tutun Eğer bu esnada pedal daha fazla alçalacak gibi görünüyorsa, otomobilin çok ciddi bir fren problemi olabilir

Test sürüşü esnasında güvende olduğunuz bir anda otomobilin patinaj yapmadan hızla yavaşlamasını sağlayacak kadar frene basın Otomobil öne doğru fazlasıyla yığılırsa veya bir tarafa doğru kayarsa, büyük bir ihtimalle fren veya süspansiyon sisteminin tamire ihtiyacı vardır

Pedallar:

Otomobilin gaz pedalı aşınmışsa; bu otomobilin uzun yolda sık kullanıldığına işaret eder Aşınma fren pedalındaysa şehir içi kullanımın ağırlıklı olduğu anlaşılır

Çekme problemi:

Otomobilinizi kullanırken bir çekme olup olmadığını kontrol etmelisiniz Güvenli bir yolda otomobilinizi kullanırken bir tarafa çekip çekmediğini görmek için direksiyonu düzelttikten sonra serbest bırakın ve otomobilinizin sağa ya da sola çekip çekmediğini kontrol edin

Lastikler:

Lastiklerinizde aşınma, yıpranma olup olmadığını kontrol edin ve çatlaklara bakın Lastik basıncını kontrol edin Otomobilin sadece bir tarafındaki lastikler aşınmışsa, bu çekmeye yol açabilir Bu durum lastik havalarının eşit olmaması gibi basit bir sorun ya da steering linkage gibi ciddi bir sorundan kaynaklanabilir

Motoru dinleyin:

Otoyolda normal hızla ilerlerken baskı ve zorlanmadan kaynaklanabilecek olağandışı sesleri dinleyin Sesleri daha iyi duyabilmek için hava çok soğuk ya da sıcak olsa bile camları açarak yola devam edin Gürültü otomobilin pahalı bir tamire ihtiyaç duyduğunun sinyalini verir Hızlanırken, motorun zorlandığını hissetmemeniz gerekiyor

Vızıltı veya vurma gibi sesler yüksek oktanlı benzin kullanılarak basitçe çözümlenebilecek basit bir problemin veya motorun elden geçmesi gibi pahalı bir tamirin gerektiği anlamına gelebilir Eğer sesleri tanımlayamazsanız tamircinize test sürüşü deneyimlerinizi rapor edin

Aracınızı durdurun ve vitesi boşa aldıktan sonra rölantide motor sesini dinleyin Motorun rahat ve uyumlu bir sesle çalışması gerekir Motor rölantide çalışırken bir devir değişikliği (yani hızlanma, yavaşlama veya motor sesinde düzensizlik) fark ederseniz problem rölanti ayarından ya da karbüratörden kaynaklanıyor olabilir Motordan olağandışı bir gürültü duymamalısınız Eğer gürültü varsa, otomobilin pahalı bir supap tamirinden geçmesi gerekebilir Bu sesler çok hafifse sadece basit bir ayar yeterli olacaktır Her ihtimale karşı siz yine de tamircinizin kontrol edecekleri arasına bunu da yazmayı unutmayın

Motoru bir süre dinledikten sonra kontağı kapatın Motor derhal durmalı; durması birkaç saniye alıyorsa, karbüratör tamire ya da otomobil basit bir ayara ihtiyaç duyuyor olabilir

Şanzımanı dinleyin:

Ayağınız debriyaj pedalının üstündeyken vitesi ileri geri birkaç kez hareket ettirin Otomatik viteste aynı hareketi 'drive'dan, 'reverse'e doğru yapmalısınız Yok denecek kadar az bir gürültü varsa şanzıman düzgün bir şekilde çalışıyor demektir Bununla birlikte yüksek bir tınlama varsa bu otomobilin şanzıman sisteminde büyük bir problem olduğuna işaret edebilir

Otomatik şanzımanda genellikle otomobil bir vitesten diğerine kolaylıkla geçer Vites değiştirirken mırıltı, zıplama veya düzensiz performans büyük şanzıman problemlerine işaret edebilir Eğer bir vitesten diğerine geçerken vitesin sık sık boşa düştüğü hissine kapılıyorsanız, şanzımanın tamire ihtiyaç duyuyor olabilir Otomobili geri viteste test etmeyi ihmal etmeyin Şanzımanın düzgün çalışıp çalışmadığını anlamanız için en az 500-600 metre geri geri gitmenizi öneririz

Debriyaj:

Manuel şanzımanlı bir otomobilde; otomobili park edin, el frenini çekip, vitese geçirin, ayağınızı debriyajdan yavaş yavaş çekin Bu durumda normal bir otomobilin stop etmesi gerekir Ama çalışmaya devam ediyorsa debriyajla ilgili bir sorun olabilir

Vurma seslerini dinleyin Engebeli bir yolda otomobil sürerken bütün camları kapatın ve yavaş bir hızla ilerleyin 'Tık tık' gibi vurma sesleri veya diğer sesler ciddi süspansiyon problemlerinin habercisi olabilir

Isıtıcıyı ve klima:

Otomobili ısıtarak ısıtıcıyı kontrol edin Ardından da klimayı çalıştırın Bunun için klimanın bütün halkalarını döndürerek çalıştırın Hava kompresörü açılıp kapanırken çok az bir ses çıkarır Ama test sürüşü esnasında hava kompresörü rahatsız edici bir gürültü ile açılıp kapanıyorsa klimanın değiştirilmesi gerekebilir

Boya:

Otomobilin gövdesinde renk farkları olup olmadığına bakın Boyanın orijinal olup olmadığı kapı kollarının lastik aksamları, ayna dipleri, çerçeve lastikleri gibi kıyıda köşede kalan yerlerden daha kolay anlaşılır Boyadaki yamalar otomobilin kaza geçirdiğine işaret edebilir bu durumda mutlaka şaseleri kontrol etmelisiniz Her iki şaseyi de inceleyin

Aralarında kaynak, çekiç izi ve boya gibi farklar görürseniz bu aracın bir kaza geçirdiği anlamına gelir Ayrıca yanınızda aldığınız bir mıknatısın yardımıyla boyanın kalınlığını ve dolgu olup olmadığını anlayabilirsiniz

Otomobilin üzerinde bulunun sticker'lara (sitikır) dikkat edin, altında çürümüş bir bölümü kamufle etmek için kullanılmış olabilir

Sızıntıları kontrol edin Test sürüşü esnasında mümkünse otomobili yıkatın Ya da hortum tutun Böylelikle otomobilin camlardan ve bagajdan su alıp almadığını kontrol edebilirsiniz Camların su alması camların değiştirilmiş olması dışında büyük bir kazanın da işaretçisi olabilir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.