Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
akı, bittiğinde, yapılmalı

Akü Bittiğinde Ne, Nasıl Yapılmalı?

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Akü Bittiğinde Ne, Nasıl Yapılmalı?




Akü Bittiğinde Ne, Nasıl Yapılmalı?

Farkında olmadan farları açık unuttuysanız veya başka bir nedenle otomobiliniz çalışmayabilir Sorun aküden kaynaklanıyorsa, otomobili çalıştırmak için takviye işlemi yapılır

Takviye kablolarıyla başka bir aracın aküsünden güç alınarak otomobili çalıştırma yoluna gidilir Bu işlem sırasında yanlış takviye yapıldığı da olur Yanlış takviye yapılması, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin elektronik kontrol ünitesinin ve çeşitli parçalarının arızalanmasına ve bir hayli kabarık tamir faturasına neden olur Doğru takviye nasıl yapılır?
Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır Ancak bu işlemi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz gerekiyor
  • Otomobili takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır)
  • Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun Araçların birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur Bu da tehlikelere sebep olabilir
  • Başka bir otomobilden takviye alındığında, iki aracında gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız
  • Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz
  • Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın
  • Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin
  • Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin Motorun 5 dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın
  • Takviye kablosunu dikkatle çözün Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın
  • Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.