Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
aracın, kısımları, motorun

Aracın Ve Motorun Kısımları

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Aracın Ve Motorun Kısımları




Aracın ve motorun kısımları

Aracın ve motorun kısımları hakkında bilgi

MOTORUN TANIMI VE ÇEŞİTLERİ Motor ,: Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinalardır

YANMA ÇEŞİTLERİNE GÖRE MOTORLAR

1- Dıştan yanmalı motorlar: Kullanmış olduğu yakıtı motorun dışında yakmasıyla güç üreten makinalardır

2- İçten yanmalı motorlar : Kullanmış olduğu yakıtı motorun içinde yakmasıyla güç elde eden makinalardır Günümüzde kullanılan tüm, araçlar içten yanmalı motorlara sahiptir Y



AKIT ÇEŞİTLERİNE GÖRE MOTORLAR

1- Benzinli motorlar: Yakıt olarak benzin ve LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) kullanılan motorlardır

2- Dizel motorlar : Yakıt olarak Motorin, (mazot) kullanılan motorlardır Dizel motorlarda; silindirler içerisine yalnızca hava alınır, ısınmış havanın üzerine enjektörler mazot püskürterek ateşleme yaparlar

Benzinli motorlarda; silindirler içerisine yakıt+hava karışı alınır, bujiler vasıtasıyla ateşleme yapılır

ZAMANLARINA GÖRE MOTORLAR

1- İki zamanlı motorlar; Krank milinin her turunda (360 derece) ve pistonların iki hareketiyle bir iş zamanı meydana getiren motorlara denir, Motorsikletler de, küçük deniz araçlarında, ufak ilaçlama motorlarında kullanılabilirler

İki zamanlı motorun oluşum sırası:

1- Emme- sıkıştırma

2- Ateşleme- egzoz

3- Dört zamanlı motorlar: Krank milinin her iki turunda, ( 720 derece) ve pistonların dört hareketiyle bir iş zamanı meydana getiren motorlara denir

Dört zamanlı motorun oluşum sırası:

1- Emme : Benzinli motorda karışımın, dizel motorlarda havanın silindirler içerisine alındığı zamandır

2- Sıkıştırma : Sıcaklık ve basıncın elde edildiği zamandır

3- Ateşleme: Silindirlerde yanma işleminin sağlandığı zamandır

4- Egzoz: Yanmış gazların dışarıya atıldığı zamandır

SOĞUTMALARINA GÖRE MOTORLAR ,

1- Hava soğutmalı motorlar

2- Su soğutmalı motorlar

MOTORUN BELLİ BAŞLI PARÇALARI

1- Karter: Motor yağlama yağına depoluk eder

2- Silindir Bloğu: Pistonlara ve krank miline yataklık yapar,motorun ana gövdesidir

3- Silindir Kapağı: Silindir bloğunun üzerini kapatarak yanma odalarını oluşturur

4- Subap(Külbütör) Muhafaza Kapağı: Motoru dış etkenlere karşı koruyan dış kapaktır

5- Radyatör: Soğutma suyuna depoluk eder

6- Manifoltlar (emme-egzoz): İki çeşit manifolt vardırGenel olarak toplama ve dağıtma görevi yaparlarEmme manifoldu karbüratörde karışmış olan karışımın silindirlere dağıtılmasını,egzoz manifoldu ise yanmış gazların toplanarak egzoz borusuna geçişini sağlar 7- Endüksiyon Bobini: Akümülatörden gelen 12 voltluk akımı 15000-25000 volta yükseltir 8- Buji: Ateşleme yapar(benzinli motor parçası)

9- Enjektör: Ateşleme yapar (dizel motor parçası)

10- Subap: Emme ve egzoz subabı olarak iki çeşittirToplama ve dağıtma görevi yapar

11- Karbüratör:Yakıt ile havayı 1/15 oranında karıştırır(benzinli motor parçası)

12- Marş Motoru: Motora ilk hareketi verir

13- Alternatör: Araç için gerekli elektriği üretir

14- Distribütör:Bujilere sırası ile elektrik dağıtır (benzinli motor parçası)

15- Krank Mili (ana mil): Pistonun doğrusal hareketini,piston kolu yardımıyla dairesel harekete çevirir

16- Piston: Yanma sonucu oluşan gaz basıncını mekanik enerjiye çevirir ve motor zamanlarının meydana gelmesini sağlar

17- Eksantrik (kam) Mili: Distribütöre,subaplara,yağ pompası ve yakıt pompasına hareket verir

RODAJ SÜRESİ: Yeni alınmış motorda motor parçalarının birbirine alışma süresidirBu süre içerisinde ani duruş-kalkış yapılmaz,hızlı gidilmez,yaklaşık her vitesin3/4’kadar hız yapılır

AKÜMÜLATÖR (BATARYA) GÖREVİ: kimyasal enerjiye çevirerek depo Elektrik enerjisini,eden ve gerektiğinde kimyasal enerjiyi,elektrik enerjisine dönüştürerek geri veren parçaya akümülatör (batarya) denir

ARIZALAR VE BAKIMLARI

Akü bağlantısı yapılırken artı (+) kutup (+) ile (-) kutup eksi (-) ile paralel olarak bağlanmalıdırAkü takviyesi yapılırken de aynı bağlantı gerçekleştirilmelidir

Dijital göstergeli araçlarda akü takviyesi yapılmaz

(+) kutup başı kalın, (-) kutup başı ince görünüme sahiptir

Kışın akümülatörün donmaması için tam şarj ettirilir

Kutup başlarında meydana gelen oksitlenmelerin temizliği,ılık su veya zımpara ile yapılabilirKutup başlarında kısa sürede oksitlenme oluşmaması için bağlantıdan önce kutup başlarına çok az miktarda gres yağı sürülebilir

Elektrolik içerisindeki su zamanla buharlaşarak seviyenin düşmesine sebep olurSeviye düştüğünde plakaların 1-1,5 cm üzerine kadar saf su ilave edilmelidir

Akünün yüzey kısmı kurur ve temiz olmalıdırAkü yüzeyinde pisliklerin birikmesi akünün kendiliğinden boşalmasına sebep olur

Herhangi bir yangın esnasında Akü kutup başları sökülmelidir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.