Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
audi, kere, motor, silindirli, üretiyor

Audi Bir Kere Daha Beş Silindirli Bir Motor Üretiyor

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Audi Bir Kere Daha Beş Silindirli Bir Motor Üretiyor




Audi bir kere daha beş silindirli bir motor üretiyor

Üstelik bu çok özel bir motor olacak Bu yaz bayilerde yerini alacak Audi TT RS turbo beslemeli, benzin enjeksiyonlu 25 litrelik bir motora sahip; motor 340 bg ve 450 Nm tork üretebiliyor Beş silindirli motor Audi TT RS'nin yüksek performansa ulaşmasını sağlıyor quattro sürekli dört teker çekişi ve yüksek performanslı şasiyle beraber motor, kompakt Audi TT RS'yi ciddi bir spor otomobile dönüştürüyor Otomobil coupe ya da roadster olarak alınabiliyor

Audi'nin sportif beş silindirli benzinli motorlarıyla eskiye dayanan bir mazisi var Bunların en ünlüsünün Audi quattro'daki turbo beslemeli 21 litrelik motor olduğu söylenebilir 1980'de piyasaya sürülen ilk versiyon 200 bg gibi etkileyici bir güce sahipti Motorsporlarından büyük ilham almış 1984 model Audi Sport quattro ise 306 bg gibi müthiş bir güç üretebiliyordu 25 yıl boyunca turbo beslemeler ve quattro sistemi marka için dinamik bir başarı formülünü oluşturdu

Audi bu formülü kullanmaya kaldığı yerden devam ediyor Sıfırdan tasarlanmış olan beş silindirli motor turbo beslemeyle FSI doğrudan benzin enjeksiyonunu bir araya getirerek Audi TT RS'yi yüksek performanslı bir spor otomobile çeviriyor 1450 kg ağırlığındaki Coupe, bg başına yalnızca 43 kilogramlık bir güç-ağırlık oranına sahip Audi TT RS Roadster 1510 kilogram ağırlığında ve güç-ağırlık oranı bg başına 44 kilogram

Altı vitesli mekanik şanzıman motorun gücünü tekerleklere aktarıyor ve özel olarak tasarlanmış, özellikle kısa vites mesafesi sağlayan vites kolu sayesinde kolay ve hassas işletime imkan tanıyor Şanzımanın en belirgin özellikleri vites oranlarının sportif bir şekilde dar aralığa sahip olmaları

Audi TT RS standart ekipman olarak quattro sürekli dört teker çekişi barındırıyor Bu çekişin kalbi arka aksta bulunuyor: elektronik kontrollü, hidrolik çok levhalı debriyaj Gereken durumlarda debriyaj tork üretiminin çoğunluğunu ön tekerleklerden arka tekerleklere yönlendiriyor; milisaniyeler içinde, güçlü bir elektrik pompası bir akümülatörle birlikte debriyajın levhalarını hidrolik basınç vasıtasıyla birbirine bastırıyor

Gövdeyi 10 milimetre alçaltan spor şasi, sıkı sürüş sunacak bir şekilde ayarlanmış yaylar ve amortisörler içeriyor Seçenek olarak sunulan Audi manyetik adaptif amortisör sistemi sürücünün sadece Sport düğmesine basarak amortisörler için iki moddan birini seçmesine izin veriyor TT modeli serisinin en sportif versiyonu 18 inçlik jantlara takılmış 245/45 lastiklere sahip Bu ikiliyi önde 370 milimetre, arkada 310 milimetre çapa sahip havalandırmalı disk frenler tamamlıyor



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.