Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
dünyası, motosiklet, pist, sürüş, tekniği

Pist Sürüş Tekniği Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Pist Sürüş Tekniği Motosiklet Dünyası




TEMEL PİST SÜRÜŞ TEKNİKLERİ…

Motosiklet Dünyası

1 Süratinizi çoğaltarak artırın

2 Dönüş için, frenleme için ve apeks noktası olarak kullanmak için referans noktalarınız olsun

3 Görüşünüzü öne giden bir yola odaklayın

4 Çıkışlarda kırmızı motor devir göstergesi hattını %60-80 oranında kullanacak bir vites seçin

5 Motorla ve gidonla gevşek olun Sert olmayın

6 Dönüşler için beden pozisyonunuzu erken alın

7 Köşelerde hafifçe ve rahatça sarkın

8 Motorun etrafındaki hareketleriniz bacaklarınız vasıtasıyla olsun, kollarınız vasıtasıyla değil

9 Yeni bir pisti öğrenirken yavaş gidin Önce akışı kavrayın

10 Islak zeminde kumandalarla süper hassas olun

11 Daima pedallara ayaklarınızın ayaları ile basın

12 Virajlara girerken iç pedala ağırlık verin

13 Apekste ve çıkarken dış pedala ağırlık verin

14 Mükemmel tatbikatlar mükemmelin kaslarınızın hafızasına yerleşmesi demektir

15 Arka freni ihmal edin

16 Pistte mümkünse önceden yürüyüşler yapın

17 Erken apekslemeden kaçının mümkün olan her yerde geiktirilmiş apeksleme yapın

18 Apekse yaklaşırken mümkün olan en kısa zamanda gazın boşluğunu alın

19 Viraj çıkışlarında düzenli ama güçlü bir pozitif gazlama yapın

20 Dönüşlerde beden hareketlerini küçük ve düzgün olmalıdır

21 Hızlandıkça duruş mesafeleri katlanarak artar

22 Kalçalarınız, elleriniz ve ayaklarınız vasıtasıyla şasenin verilerini dinleyiniz

23 Motoru dönüşe yatırdığınızda frenleri sıkmayı hafifletiniz

24 Bölümler halinde frenleme yapınız; ilk olarak %10(şasenin yerleşmesi için), sonra %75(sert frenleme), sonra %15(apekse doğru düzenli gevşetme)

25 Sert frenlemenin öbür yaşama geçip Tanrının huzuruna çıkılmadan yapılması gereklidir

26 Sollama ipucu: Frenleri erken bırakın ve dönüşün içine biraz fazla hız taşıyın

27 Frenleri esas olarak sıktığınızdan daha yavaş bir tempoda bırakın

28 Bacak ve karın kaslarınızı kuvvetlenmesi için bisiklet kullanın Bu sizi daha iyi bir motor sürücüsü yapacaktır

29 Her durumda kontrolü elinizde tutarak paniklemeleri kontrol altına alın; kendinizin rahatlıkla yapabilme sınırlarınızın ötesine geçme eğilimlerinize karşı koyun

30 Ortalık çok ısınırsa gitmek istediğiniz yere bakın, gevşeyin ve dönüşü yapmaya yönelin

31 Çok fazla kapanma eğilimleriniz olursa buna karşı koyun; daha ileriyi görmeniz için daha dik oturmanız gerekir; bu frenleme ve dönüş noktalarınızı tespit etmenizi sağlar

32 Çarparsanız açılın Motorun sizi fırlatma direncini azaltır

33 Vites kaçırırsanız önce üst vitese atın, sonra tekrar azaltmaya başlayın

34 Bu teknikleri pist dışında ve yeterli koruyucu donanımlar olmadan asla denemeye kalkmayın



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.