Yamaha Fazer S2 |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Yamaha Fazer S2Yamaha Fazer S2 ![]() ![]() Yeni S2 yi 250 km civarında kullandım ![]() İlk İzlenimlerim : Motosiklete ilk bindiğimde hiç öyle yabancılık çekmedim İlk dikkatimi çeken gösterge paneli oldu Ve gösterge panelinin sağ ve sol taraflarının ne kadar boş ve plastiğinin kalitesiz görünüşü oldu Gösterge paneli olan kısmın bu kadar boş olması beni rahatsız etti Neyse bu konuya sonra geri döneceğim zaten Marşa bastım motor çalıştı Eeee bu benim bildiğim Fazer işte dedim içimden![]() Tek tek sunlar bunlar farklı diye yazmaktansa sizlere aklımda olan ve hissettiklerimi yazacağım Zaten S2 nin mevcut Fazer lardan farklarını bu linkten okuyabilirsiniz![]() Bir Fazer kullanıcısı iseniz öncelikle baştan belirtmek isterim ki "fazla bir beklentiniz var ise bir kenara bırakın" Bu S2 bizim bildiğimiz Fazer![]() S2 de ilk denemek istediğim şey bir çok Fazer kullanıcısının da rahatsız olduğu gaz koluna verdiği aşırı tepkilerin düzelip düzelmediği idi S2 ile yola çıkıp gaz kolunu eskiden kullandığım gibi kullanmaya başladım Eeee aynıı yine gaz koluna verdiği tepkiler rahatısız edici idi Yine gazı kapatınca ve sonrasında yavaşça açmaya çalışsanızda hop diye atlıyor motor Yani değişen hiçbir şey yok Aksine üst devirlerde (8000 ve üstü) gaz koluna verdiği hassasiyet daha da abartı hal almış On-Off düğmesi gibi çalışıyor üst devirlerde gaz kolu Motosiklette farklı olan birşeyler vardı ama kısa sürede pek bir şey anlamamakla birlikte sesin farklı olduğunu fark ettim Ozellikle kalkışlarda biraz hızlı ivmelenme gerçekleştirdiğinizde türbün gibi bir ses geliyor eksozdan Hoş bir ses Sonrasında incelediğim de ; ses oranlarının mevcut Fazer lar ile farklı olduğunu gördüm![]() Şöyle ki ; Standart Fazerlarımız da ses gürültü miktarı 93 db iken, Yeni S2 de 91 Db e düşürülmüş Sanırım Avrupa normları ile ilgili bir değişiklikten dolayı![]() Gidonun sağında kı kısımda bu etiketi siz de gorebilirsiniz ![]() Fazer : Fazer S2 Hissettiğim en iyi değişikliklerden birisi FREN ler idi Mevcut Fazer larımızda ki fren kaliperlerin de 2 piston var iken yeni Fazer S2 de 4 piston bulunmaktaydı![]() şöyle ki ; 04-05-06 Fazer larda ön kaliperlere iç taraftan baktığınız da 2 piston yuvasının boş olduğunu göreceksiniz ![]() Fazer S2 lerde ise kaliperlerde 4 piston olduğunu ve bizde o boş olan kısmın dolu olduğunu görebilirsiniz ![]() Gelelim bu 4 pistonun farkına Kesinlikle 2 pistona gore 4 pistonlu kaliplerlerin farkını anında hissediyorsunuz Kaliperlerin daha güçlü disklere tutunduğunu bilmek insanı güvende hissettiriyor Nedense bana acaip güven verdi Frenlerin iyileştirilmiş olması cok iyi![]() Bir enteresan izlenimde arka frenden edindim Acaip bir şekilde iyi tutuyordu arka fren oysa bir değişiklik yoktu arka frende Güçlü arka frene alışmak biraz zor diyebilirim Çunku eski Fazer da bile çabuk kitlenme sorunu yaşayan kullanıcılar S2 de daha da dikkatli davranmak zorunda kalacaklardır Ama alışılabilecek bir durum Frenler için özetlersek; güzel değişiklikler olmuş![]() Unutmadan bu fren kaliplerlerini birebir eski Fazer larınıza monte edebiliyorsunuz Sorunsuz çalışıyor mevcut Fazer larda da![]() Sürüş İzlenimlerim : S2 ye binmeden önce dıştan baktığımda önden daha alçak olduğunu gözle fark edebiliyorsunuz Bu bir göz yanılması mı yoksa gerçekten alçak mı diye düşünerek üstüne binince bir fark olmadığını anlıyorsunuz Sanırım yeni kafa karenajı bu şekilde bir izlenim edinmemize neden oluyor Teknik olarak bir bilgi edinemedim bu konu ile ilgili Ama dediğim gibi bir farklılık göremedim![]() S2 nin sürüş karakteri bildiğimiz Fazer ile aynı Ama motorun yolda ki stabilitesi sanki daha iyi gibi idi Özellikle gidonun hafifliği etkileyici idi Tepkileri gayet stabil![]() Fakat yine eski problemimiz olan yuksek hızlarda ki ön tarafın hafiflemesi sorunu mevcut Fazer lar kadar olmasa da devam etmekte 190-200 km/h ın ustunde yine ön taraf tepkileri korkutucu düzeylere çıkıyor Biraz iyileşmesinin nedeni de ön çamurluğun dizaynına bağlıyorum Önden gelen rüzgarı lastiğin yere daha fazla basması için dizayn edilmiş şekilde olması![]() Değişen ön camın etkisini ise çok fazla göremedim 1 81 olan boyuma göre, önden gelen rüzgar yine kaskımın alt tarafında patlıyordu Cam ın yuksekligi cok az daha fazla S2 de 0 5 cm kadar daha yuksek Bu da pek bir şey değiştirmemiş![]() En önemli değişiklerden birisi de yolcu peg lerinin konumu ve dizaynı Mevcut Fazer a göre yolcu pegleri 3,5 cm kadar daha aşşağı alınmış ve pegin üstü titreşimleri azaltma da yardımcı olacak lastikle kaplanmış Artcılarının eski Fazer a göre daha rahat edeceği kesin![]() Bu arka peg kısmını komnple değiştirmek gerekiyor Sadece Peg leri tutan demiri değiştirelim le olmuyor Neden derseniz bizim Fazer larımızda o kısım kaynaklı iken S2 de civatalı Bu nedenle civataların bağlı olduğu dikey metal ile birlikte değiştirilmesi gerekiyor![]() Sürücü Peg konumunda hiçbir değişiklik yok ![]() Gösterge panelinden de bahsedelim Gösterge paneli yazının ilk başında da soylediğim gibi bir garip olmuş yerleşimi Gösterge panelinin sağı ve solunun çok boş olması hoş durmamış İşlevsilliğe gelince ise Devir saatinin analog olması harika Digital ekranında okunması gayet başarılı her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz Motor sıcaklığı göstergesi ise digital olarak net motor sıcaklığını gösterecek şekilde tasarlanmış (Örnek 72 derece gibi )![]() Ama devir göstergesi ibresinin ilk konumunun tam dik aşşağı olması daha hoş olacağı kanaatindeyim ![]() S2 nin gösterge paneli görüntüsü şöyle : |
|
|
|