10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
İki Tekerlek Tutkusu Motosiklet Dünyası
İki Tekerlek Tutkusu
Motosiklet Dünyası
MOTORSIKLET TARIHI
Çocukluğundan beri aklından çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretme rüyasını gerçekleştiren adam Eylül 1948'de Honda'yı kuran adam İlk gençlik günlerinde kendi ürettiği otomobili dünya yarışlarında lider olarak görmeyi hayal eden ve başaran adam Yarattığı mühendislik harikası motorlarla Honda markasını kısa sürede yollarda rakip tanımayan bir konuma getiren adam Çalıştığı yıllar boyunca ticari kaygıları bir kenara bırakıp idealist tavrıyla mühendislik harikası tasarımlar ve buluşlar yapan adam
Soichiro Honda Neleri Başardı?
Honda'nın sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda'nın yolunu belirleyen insan olmayı başardı Her zaman yaratıcı fikirleri ve projeleri desteklemek için sermaye aktardı 1949 yılında Dream (Rüya) isimli 98 edik motosikleti üretti 1961'de 125 cc gücündeki Honda motosikletle dünya şampiyonluğunu kazandı 1964'te Honda, seri otomobil üretimine başladı Yine aynı yılda kendi aracıyla Formula 1'e katıldı ve ilk Gp'yi 1965 yılının Ekim'inde kazandı 1975 yılında dünyadaki en önemli otomobil markalarının içine girmeyi başardı Dünyanın en büyük motor üreticisi Honda, 1980'li yıllarda ise kalitesi, sorumlulukları, çevre konusundaki duyarlılığı ve mühendislik hedefleriyle dünyanın en büyük çok uluslu şirketlerinden biri haline geldi Şöyle bir dönüp baktığımızda bütün bu başarıların ve gelinen noktanın bir hayalinden başka bir şey olmadığını anlamak çok şaşırtıcı ama gerçek  
AJSnin 1919 da yaptığı 350 cc lik 6 vitesli, tek silindirli yarış motosikleti tam bir sansasyoınon yarattı 1939'da ise Grand Prix pistini ilk defa 160 km/h ortalama süratle dönen 4 silindirli, su soğutmalı, 498 cc lik bir motosiklet üretti Ford'un ilk otomobili "model-t" den 11 yıl gibi kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen motosiklet teknolojisi ne kadar ilerlemiş
CB 750-Disk frenli, 5 vitesli ve elektrik marşlı seri üretilen ilk motosiklet 1968'de piyasaya çıktığında güç dolu ve hızlı idi Kaxasaki'nin 4 silindirli, 750 cc lik bir motor planladığı bir dönemde, Honda CB 750, Kawasaki'nin 750 cc lik motor projesini iptal edip 900 cc lik bir motor üzerinde çalışmaya başlamasına sebep oldu Bundan 5 sene sonra 1973'te Kawasaki Z1 900'ü piyasaya sürdü
DRAG-Drag yarışlarının ve performans testlerinin yapıldığı 400 metre uzunluğundaki düzlük Fabrikasyon motorlar arasında çeyrek mili en kısa zamanda geçen motosiklet Honda CBR 900 RR'dır Finişe 10 5 saniyede vardığında sürati 215 km/h'ı bulur Modifiyeli motosikletlerde ise durum biraz farklı; rekor Ameriklı Tony Lang'e ait Süre 6 19 saniye finişteki sürati 350 km/h motoru nikrometan yakan 800 beygir gücünde,süpercharge'lı bir suzuki GSX 1100
HONDA-Modern motosiklet sanayisinin babasıdır kısa tarihçesi 1948 67 milyon sermayeyle fabrikayı kurdu 1953 aylık üretimi 6 000'e ulaştu 1961 Dünyanın en büyük motosiklet büreticisi oldu halen öyle
JAP PRIESTLEY 30'lu ve 40'lı ve 50'li yılların motor mühendisi idi MZ için çalışıyordu 1953'te ilk 500 cc 4 silindir ve DOHC motoru yapmıştır
LAVERDA-1978'de Boldor pistinde yapılan yarışa soktuğu V6 motor çok meşhur olmuştu Tek yarışa çıkabilen 996 cc lik su soğutmalı, silindir başına 4 sübaplı,6 adet webwe karbüratörü motor arka lastiği şafta bağlı idi 11 800 devirde 140 beygir veren motor Honda'dan 30 km daha hızlı idi Şaft bütün bu yüke 8 saat dayanmıştı V6 ne yeniden yarıştı ne de üretildi
MZ-Adını Motorradwerke Zschopau'dan alan MZ DKW adlı Doğu alman üreticisinin savaş küllerinden oluşmuştur 2 zamanlı motor teknolojisine bir çok katkıları oluşmuştur
SUPER BIKE 750 cc 900 cc gibi büyük hacimli ve 4 zamanlı motorların yer aldığı yarışlar ilk defa Amerika'da yapılmaya başlandı ve kısa sürede tüm dünyaya yayıldı her ülkenin kendi kupası olduğu gibi bir de WSB yani World Superbike şampiyonası varki buda ilk defa 1988'de yapıldı 88-89'da Honda'nın birinci olduğu şampiyonayı o gün u gündür Ducati kazanmaktaydı
TRIUMPH 1897'de iki Alman tarafından bisiklet üretmek üzerine kuruldu 1939'dael değiştirdi 1951'de BSA motosikletleri tarafından satın alındı 1970'de Norton-Villier Triumph ortaklığı kuruldu 1983'te üçlü ortaklık sona erdi 1991'de Japon çizgileri ile yeniden piyasaya girdi
DON VESCO-Dünya sürat rekortmeni 1978'de Amerika'da çift motorlu bir Kawasaki ile 510 km/h hız yaptı
SUZUKİ X7 160 km yapabilen dünyanın ilk fabrikasyon motosikleti
YAMAHA 2 zamanlı motorların kralı TZ'ler RD'ler olarak kabul edilen Yamaha 2 zamanlıların dışında 4 zamanlılarada önemli katkıları olan yamaha ilk defa 1985'de FZ 750'de piston başına 5 sübap uygulamış ardından 1987'de Exup teknolojisini FZR 400 R'da uygulamıştır YZF 1000R ise aerodinamik sürtünme katsayısı düşük motosiklet olarak tarihe geçecek
MOTOCU ALMANLAR
Bir aralar Almanya'dan Türkiye'ye gelip klasik motosikletleri toplayıp giden Almanlar vardı eski İndian'lar Motherless'ler,BSA'lar Triumphlar bitti şimdi sıra Japonların antikasında 6 silindirli Honda'lar 900 Boldor'lar Z 1300'ler GPZ 900'ler FJ 1200'ler yabancıların ağzını sulandırıyor yani biz hangi motora kıymet vermiyorsak onlar onun kıymetini biliyor ve bizden 3 kuruşa alıp restore edip değerlendiriyorlardı fakat şu an Türkiye'de motosiklet kavramı yaygınlaştığı için kimsenin bu güzel klasikleri yabancılara vereceğini sanmıyorum aman bunlara dikkat  
|
|
|