|
|
Konu Araçları |
deneyimi, dünyası, motosiklet, supersport, sıradışı |
Sıradışı Bir Supersport Deneyimi Motosiklet Dünyası |
10-21-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Sıradışı Bir Supersport Deneyimi Motosiklet DünyasıSıradışı bir supersport deneyimi Motosiklet Dünyası Yamaha yeni kuşak YZF-R6’yı 2006 sezonunda piyasaya sundu ve bu model bir gecede ünlü oldu En ileri teknoloji ile donatılan ve ısrarlı bir minimalist tarzda tasarlanan gövdesi, efsane haline gelen hızlı motoru ve yarış için tasarlanan ultra kompakt şasisi ile R6, yüksek performanslı motor tasarımında dev bir adım attı Supersport dünyası hızlı değişimlere sahne olmaktadır, bu motosikletin avantajını devam ettirmek ve 600 supersport sınıfında liderliğini sürdürmesi için Yamaha şimdi 2008 model YZF-R6’yı lanse ediyor 600 supersport sınıfında bu güne dek görülen en ileri düzey yarış teknolojisini içeren bu olağanüstü yeni model, benzersiz heyecan ve kendi sınıfında lider motor ve şasi performansı sunarak çıtayı daha da yükseltiyor 2008 model Yamaha R6, tümüyle yeni gövdesi ile en etkileyici, agresif ve ileri teknoloji ürünü 600 sınıfı motosiklet olma konumunu vurguluyor Motor 600 supersport performansında yeni düzey 2007 model R6 motoru, 10000 devir/dakika ve üstü hızda en inanılmaz gücü üretiyor Kendi sınıfında lider olan YCC-T (Yamaha Çip Denetimli Gaz Sistemi), devrin kısa zamanda yükselmesini sağlayan kısa stroklu konfigürasyon, yarışlar için geliştirilen ikincil enjektörlü yakıt enjeksiyon sistemi ve torku arttıran EXUP sistemi sayesinde bu 600 cc, sıralı 4 silindirli ve 4 supaplı DOHC motor, kendi başına bir sınıf oluşturuyor Yamaha mühendisleri, bu 2008 model için hem yeni ileri teknoloji uygulayarak hem de mevcut parçalara yeni hassas ayarlar yaparak R6’nın motorunun optimum performans potansiyelini yeni bir düzeye yükseltmeyi başardı Karşınızda YCC-I (Yamaha Çip Denetimli Emiş) YCC-I sistemi, ilk defa 2007 model YZF-R1’de yer almıştı; Yamaha 2008 sezonunda bu yeni ileri teknoloji ürünü sistemi ekleyerek R6’nın performansını daha da arttırıyor Bu seçkin YCC-I sistemi, dört adet hafif plastik reçine huniden oluşuyor ve her huni bir üst ve bir alt bölüm içeriyor, fakat bunlar kullanım sırasında tek bir huni görevi görüyor ECU ünitesi R6’nın motorunun belirli bir devir hızını aştığını ve gaz kolunun belirli bir düzeyin üstüne getirildiğini saptadığında bu huni bölümleri ayrılıyor; böylece daha kısa olan alt huni bölümü bir giriş hunisi görevi görüyor ve üst huni bölümünün kullanılması gerekmiyor Hunilerin hareketi, elektrik ile denetlenen bir servo motor tarafından yapılıyor, sonuçta bu işlemler öylesine düzgün yapılıyor ki sürücü hiçbir şey fark etmiyor YCC-I sistemini oluşturan parçalar hafif, kompakt ve göreceli basit olduğu için tüm sistem verimli ve güvenilir şekilde çalışıyor ve bakım gerekmiyor Yeni YCC-I sistemi, mevcut YCC-T (Yamaha Çip Denetimli Gaz Sistemi) ile birlikte çalışarak yakıt enjeksiyon sisteminin verimini optimum düzeye yükseltiyor ve bu yüksek performanslı motora yakıt / hava karışımını inanılmaz bir hassaslıkta veriyor R6’nın giriş sisteminde elde edilen bu çok yüksek düzey denetim, düşük ve orta tork aralıklarını geliştiriyor ve yüksek devirde elde edilen güç duygusunu arttırıyor Sonuç olarak, YCC-I ve YCC-T sistemleri birlikte çalışarak motorun güç aralığını genişletiyor, 2008 model R6’yı daha bile güçlü ve heyecan verici hale getiriyor ve farklı devir aralıklarında gücün en üst düzeyde kullanım imkanını sunuyor YCC-T ve yakıt enjeksiyon sistemi için yeni ayarlar 2007 model R6’da bulunan YCC-T elektronik gaz sistemi, rölanti hızdan en yüksek hıza kadar tüm devir aralıklarında üstün performans sunuyordu ve büyük başarı kazanmıştı Bu en son modelin motor performansını arttırmak ve daha yüksek sıkıştırmalı pistonların yol açtığı daha güçlü frenleme etkisini dengelemek için, YCC-T ve yakıt enjeksiyon sisteminin ayarlarında değişiklik yapıldı Ayrıca verimi arttırmak için gaz aktivatörünün yazılımında değişiklik yapıldı YCC-T ve yakıt enjeksiyon sistemlerinin ayarlarında yapılan bu ince değişiklikler, motorun hızlanma, yavaşlama ve viraj alma sırasındaki özelliklerini geliştiriyor, sonuçta özellikle de çok virajlı yollarda daha yüksek performans ve olağanüstü heyecan elde ediliyor Yeni tasarımlı yüksek sıkıştırmalı pistonlar R6’nın 2008’de benzersiz performans göstermeye hazır olmasını sağlamak için tüm çabalar gösterildi, bu en son modelde yer alan yeni tasarımlı pistonlar, 2007 modelinde bulunan 12,8:1 sıkıştırma oranına kıyasla daha yüksek 13,1:1 sıkıştırma oranı sağlıyor Bu yeni yüksek sıkıştırmalı pistonlarda bir ölçüde dışbükey kapak bulunuyor, böylece çatı-dam tipi bir yanma odası elde ediliyor; yanı sıra çok hafif titanyum supaplar için supap girişleri kısaltıldı 131:1 sıkıştırma oranı, bu güne kadar seri üretilen Yamaha motosikletlerde erişilen en yüksek oran, ve yeni pistonların oluşturduğu yük artışını dengelemek için 2008 model motorda bir dizi değişiklik daha yapıldı Piston kolu yatakları daha genişletildi, ana yataklardaki yağ giriş deliği değiştirildi ve giriş/çıkış supap yayları daha dayanıklı bir alaşımdan imal edildi; böylece en zor yarış ortamlarında bile supapların verimli çalışması sağlandı Yeni yüksek sıkıştırmalı pistonları tamamlamak için yapılan öteki önemli değişiklikler arasında kardan zinciri germe ünitesinin paladyum karbit ile işlenmesi bulunuyor; böylece ünitenin yüzeyi sertleştirildi ve kardan zincirinin daha kararlı çalışması sağlandı Son olarak, Hidrolik germe ünitesi ile yay oranı arasındaki karşılıklı denge değiştirilerek sürtünme kayıpları azaltıldı ve performans arttırıldı Daha uzun egzos bağlantı borusu 2007 model R6’da tork özelliklerini güçlendirmek için ikinci ve üçüncü silindir egzos boruları arasına bir bağlantı borusu konulmuştu; bu boru, krankın her 360 derece dönüşünde bir dışarı atma puls etkisi oluşturuyordu Bu en son motora uygulanan yeni teknolojinin gücü arttıran özelliklerini optimize etmek için 2008 model R6’nın bağlantı borusunun çapı %30 büyütüldü, böylece yüksek devirlerdeki tork özellikleri daha da geliştirildi Daha verimli hava kutusu tasarımı Arttırılan sıkıştırma oranı ve yeni YCC-I sistemi ile elde edilen performans artışlarını daha da geliştirmek için 2008 model R6’nın hava kutusu tasarımında değişiklik yapıldı, böylece giriş ağzının hava akışına gösterdiği direnç azaltıldı ve silindirin dolma özellikleri geliştirildi Öne Çıkan Teknik Üstünlükler Yeni 2008 R6 motorunun özellikleri YCC-I* elektronik denetimli değişken gaz giriş hunileri eklendi *Yamaha Çip Denetimli Emiş Sistemi <LI class=b8>Yeni yüksek 131:1 sıkıştırma oranlı pistonlar (20007 modeli = 128:1) <LI class=b8>YCC-T ve yakıt enjeksiyon sistemlerinin ayarları değiştirildi <LI class=b8>Hava kutusunun biçimi değiştirildi <LI class=b8>Piston kolu yatakları ve supap yayları değiştirildi <LI class=b8>Yarı hidrolik kardan zinciri germe ünitesi değiştirildi <LI class=b8>Torku arttıran egzos bağlantı borusunun çapı %30 büyütüldü Arka egzosun kesit biçimi değiştirildi Motorun teknik özellikleri <LI class=b8>4 zamanlı, su soğutmalı, 600 cc, sıralı 4 silindirli ve 4 supaplı DOHC motor <LI class=b8>Çap x strok 67 x 425mm <LI class=b8>Doğrudan hava girişi ile maksimum güç 14500 devir/dakika’da 135 PS <LI class=b8>Bu motor 1000 cc olsaydı 200 hp’den daha fazla güç üretirdi <LI class=b8>Yamaha Çip Denetimli Gaz Sistemi (YCC-T) <LI class=b8>Yumuşak kavrama <LI class=b8>Titanyum EXUP (Çıkış Nihai Güç Supabı) <LI class=b8>Düz emmeli hava giriş sistemi <LI class=b8>Hafif titanyumdan yapılan giriş ve çıkış supapları <LI class=b8>Alüminyum supap tutucuları <LI class=b8>Magnezyum başlık ve karter kapakları <LI class=b8>Oranları yakın 6 vitesli şanzıman <LI class=b8>Kompakt 3 eksenli şaft tasarımı <LI class=b8>Yarış için tasarlanan ikincil enjektörlü yakıt enjeksiyon sistemi <LI class=b8>O2 sensorlu titanyum egzos Kompakt ve madeni tip AC manyeto Şasi Şasi performansında yeni düzey Hafif Deltabox gövdesi, uzun tip hareketli kolu, %52,5 ön tekerlek ağırlık dağılımı, yüksek kaliteli süspansiyonu ve agresif ileri tarzı sayesinde üçüncü kuşak R6, 2006 sezonunda piyasaya sunulduğunda zamanının çok ilerisideydi Basın ve kullanıcılar bunun gerçekten üstün bir motosiklet olduğunda birleşti; R6’nın halen mevcut modeli, çoğu kişi tarafından hâlâ çok heyecanlı sürüşlerin nihai ifadesi kabul ediliyor Tasarımcılarımız orijinal tasarımın bireysel özelliklerini genişleterek motor performansını optimum düzeye yükseltti, yanı sıra çok sayıda parçada küçük fakat önemli değişiklikler yaparak şasi performansını da yeni bir düzeye yükseltti 2008 modelinde tasarım ekibimiz, jilet kadar keskin kullanım performansı elde etmek için çok sayıda değişiklik yaparak şasi performansını daha çok arttırmayı bile başardı Bu çalışmaların sonucunda, 2008 model R6, sürücünün tüm komutlarına anında ve hassas yanıt veriyor, böylece sürücünün istediği özellikleri tam olarak kullanmasını veya duruma göre anında değişiklik yapmasını sağlıyor Son model R6’yı kullanmak, bir motosikletten beklenebilecek en etkileyici fren yapma ve viraj alma performansı düzeylerini yaşamak anlamına geliyor Yeni tasarımlı Deltabox gövde 2008 modeli üzerinde çalışan tasarımcılarımızın amacı, yeni YCC-I üniteli motoru tamamlamak için tümüyle yeni bir kullanım performansı düzeyi sunacak bir şasi yaratmaktı R6 tasarım ekibi, bu amacına ulaşmak için mevcut gövdenin dayanıklılık dengesinin konfigürasyonunu değiştirdi; bunun için çiftli ayak yerlerinde, özellikle de diz bölgesinde cidar kalınlığında küçük değişiklikler yapıldı Aynı zamanda ön desteğin cidar kalınlığı da değiştirilerek sağlamlığı arttırıldı ve Deltabox gövdenin solunda ve sağında bulunan çapraz bağlantı çubuğu, 2007 model R1’deki gibi kaldırıldı Bu ayrıntı düzeyindeki değişiklikler, dışarıdan bakıldığında anlaşılmıyor, fakat ön destek ile mafsal arasındaki dayanıklılık dengesini arttırıyor ve yan esneklik düzeyini biraz arttırıyor Yeni gövdenin dayanıklılık ile güç arasında kurduğu denge sayesinde hızlı viraj alırken hakimiyet performansı ve hassaslığı artıyor, böylece sürücü viraj aldıktan sonra daha çabuk hızlanabiliyor Çatal ayarlarında değişiklik, yeni alt üçlü tutucu Yeni Deltabox gövdenin kullanım özelliklerinde yapılan değişiklikleri tamamlamak için, tümüyle ayarlanabilir 41 mm ters çatallara yeni dış borular takıldı, böylece dayanıklılık ile güç arasındaki denge değiştirildi Alt alüminyum üçlü tutucunun sağlamlık dengesi yeniden ayarlanarak yeni çatal dış boruları ve gövde ile uyumlu olması sağlandı Bunun için çatal tutucularının genişliği arttırıldı ve alt taraflarındaki pimlerin tasarımı değiştirildi, aynı zamanda çatal dengesi arttırıldı Bu küçük fakat önemli değişikliklerin olumlu etkisi, ön lastiğin fren yaparken ve viraj alırken yolu daha çok kavraması ve sürücüye çok daha doğru duygu vermesidir Çok hafif magnezyum alt şasi 2008 model R6’de hafif magnezyum alaşımı alt şasi bulunmaktadır - bu malzeme Yamaha motosikletlerde ilk defa bu amaçla kullanılmaktadır Magnezyumun ağırlık-sağlamlık oranı yüksektir, böylece 450 gram tasarruf elde edilerek hem motosikletin toplam ağırlığı azaltılmakta, hem de kütlesinin daha iyi odaklanması sağlanarak genel sürüş özellikleri arttırılmaktadır Hareketli kolda değişiklik R6’nın mükemmel sürüş çevikliğine ve kararlılığına katkıda bulunan önemli özelliklerden biri, aracın orta noktasına yakın bir yerde mafsalı bulunan uzun hareketli koldur, böylece hızlanma daha çabuk yapılabilmektedir Yeni gövde ve değiştirilen çatallarda olduğu gibi, bu yeni hareketli kolun dayanıklılık-güç dengesi arttırıldı, bunun için arka döküm bölümün içine pimler yerleştirildi, uç bölümlerde ise çekme alüminyum değil dövme alüminyum kullanıldı Ön disk fren kalınlığı arttırıldı 2008 model R6’nın 310 mm çapındaki çift ön disk frenlerinin kalınlığı 4,5 ile 5,0 mm arasında arttırıldı, böylece hem uzun süre kullanım sırasında meydana gelen ısıyı dağıtma özellikleri arttırıldı, hem de ön tekerleğin jiroskopik momenti optimum düzeye yükseltildi, böylece ön tekerleğin yolu daha iyi kavraması sağlandı Arka süspansiyonların ağırlığı azaltıldı Ağırlığı azaltmak için arka süspansiyon sisteminin 2 yollu sıkışma giderme ayar ünitesi, en son model R1’lerdekine benzer şekilde yeni ve hafif bir destek üzerine monte edildi Yeni sürüş pozisyonu R6’da ön tekerlek ağırlık dağılımı %52,5 oranında, yanı sıra şasinin potansiyel performansını arttırmak için tasarımcılarımız sürüş pozisyonu ayarını değiştirdi ve sürücü bindiğinde genel ön ağırlık dağılımının daha fazla olmasını sağladı Kalça pozisyonu 5 mm ileri taşındı, gidonlar da 5 mm ileri ve 5 mm aşağı alındı, gidon kollarının açısı ve eğimi de değiştirildi Bu değişiklikler sayesinde R6 sürücüleri, motosikletin ön tarafı ile daha yakından ilişkili hale getirildi, böylece yoldan aldıkları geri beslemeyi daha doğru yorumlamaları sağlandı Bu sayede sürücüler kavisli yollarda istedikleri çizgide gidebiliyor ve daha güvenli viraj alabiliyor, sonuçta sürüşten aldıkları heyecan ve tatmin artıyor Minimalist öne doğru gövde Üçüncü kuşak R6 modelleri, güçlü bir yaratığın avının üstüne atlamaya hazır olduğu izlenimini veren agresif çizgili gövdesi ile yeni bir çığır açmıştı Yeni 2008 model R6’da bu özellik korundu, fakat tasarımcılar bu kavramı aşırı boyutlara taşıdı Arka ------den başlayan, mafsaldan geçen ve ön desteğe gelen güçlü düz çizginin oluşturduğu yukarı doğru hareket korundu 2008 modelde yan panellerin üst kenarları ve benzin deposunun üstü yeniden tasarlanarak aracın öne doğru yapısı vurgulandı ve dikkatler aracın önüne çekildi Dinamik siperlik de yenidir ve daha hareketli ve daha aerodinamik bir görünüş kazandırmaktadır; bu görünüş yeni çok ince 4 parçalı arka kuyruk ile tamamlanmaktadır Sürtünmeyi azaltmak ve yarış pistinde kullanımı kolaylaştırmak için ayna destekleri siperlik yüzeyinden alınarak siperlik desteklerine taşındı Öne Çıkan Teknik Üstünlükler Yeni 2008 model R6’nın şasisi <LI class=b8>Tasarımı yenilenen Deltabox şasi, daha fazla güç-dayanıklılık dengesi <LI class=b8>Modifiye edilen ön çatal dış boruları ve alt üçlü tutucu <LI class=b8>Revize edilen çatal dengesi <LI class=b8>Hafif magnezyum alt şasi <LI class=b8>Hafif arka süspansiyon sıkışma ayarlama ünitesi <LI class=b8>Yeni hareketli kol, daha yüksek güç-dayanıklılık dengesi <LI class=b8>Daha alçak ve daha ileri sürüş pozisyonu <LI class=b8>Daha kalın ön disk frenler (2008 model = 5mm; 2007 model = 45mm) Tasarımı değiştirilen minimalist öne doğru gövde Şasinin teknik özellikleri <LI class=b8>'Düz şasi' Deltabox kavramı: çatal kafası, hareketli kol mafsalı ve arka teker mili aynı düzlemde olması <LI class=b8>Tümüyle ayarlanabilir 41mm ters çatallar ve 2 yollu sıkışma giderme ünitesi <LI class=b8>Tümüyle ayarlanabilir arka amortisör ve 2 yollu sıkışma giderme ünitesi 310 mm çapında çiftli ön disk frenler ve radyal monte edilmiş kumpaslar Renkler Mavi Beyaz Grafit |
Sıradışı Bir Supersport Deneyimi Motosiklet Dünyası |
10-21-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Sıradışı Bir Supersport Deneyimi Motosiklet DünyasıMotosiklet Dünyası |
|