![]() |
Trafikle İlgili Önemli Hususlar Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Trafikle İlgili Önemli Hususlar Trafik BilgisiTrafikle ilgili önemli hususlar Trafik Bilgisi Hayat kurtaran teknikler Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor ![]() Cam kırılması Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor: "Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin ![]() ![]() kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lastik patladığında Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini bildiriyor ![]() ![]() Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor ![]() ![]() Araçlarda yangın Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yangın söndürücü varsa kullanılmalı ![]() Kayma esnasında Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor: "Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın ![]() engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın ![]() ![]() ![]() ![]() Trafikte hayatta kalmak için * Otonuzu kullanırken yaptığınız iş, hayatınızın en önemli işidir ![]() * Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan önce beyninizi vitese takın ![]() * Bir probleme girmemek, problemi çözmeye çalışmaktan çok daha kolaydır ![]() * Trafik canavarlarla dolu bir arena değil, yaşamın büyük bir bölümünün zorunlu olarak geçirildiği çok riskli bir ortaklıktır ![]() ![]() * Bir motorlu araçta en önemli faktör sürücüdür; otolar kendi kendilerine hiç bir şey yapmazlar, onlara yanlışı ve doğruyu yaptıran sürücülerdir ![]() * Bir otoda sürücüden sonra en önemli faktör lastiklerdir ![]() ![]() ![]() ![]() * Lastiklerle ilgili yapılan yanlışlar yaşamlarla ödenir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Görün ve görülün ![]() ![]() ![]() ![]() * Trafik 360 derecedir ![]() ![]() ![]() ![]() * Direksiyon tek elle kullanılmaz ![]() ![]() ![]() * Yalnızca etkin fren hayat kurtarır ![]() ![]() ![]() * Otolar kendi kendilerine kaymazlar ![]() ![]() * Gidilen yol kesimine göre yapılan aşırı hız, amaca uygun olmayan eski veya inik havalı lastikler, gereğinden fazla gaz, gereğinden fazla fren, gereğinden fazla direksiyon hareketi ve ani kompresyon (vites küçültmelerde debriyaj pedalını ani bırakma) sürücü kaynaklı kayma hareketini başlatan faktörlerdir ![]() * Emniyet kemerini her zaman, her yerde ve tüm yolcularınıza taktırın ![]() * Sarı ışıkta hareket etmeyin, kırmızı ışıkta geçen kamyon ilk olarak size çarpar ![]() * Hoşgörü ve akılcılığı siz başlatın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Doğru bilgi, tehlikeleri tanımak ve motorlu taşıtı daha iyi kullanmayı öğrenerek, beceriyi sağduyu ve saygı ile uygulamak, sürücülerin trafikteki tek yaşam şansıdır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Trafikle İlgili Önemli Hususlar Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Trafikle İlgili Önemli Hususlar Trafik BilgisiYANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI - Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür ![]() tedbirini önceden alır ![]() ![]() - Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir! Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir ![]() ![]() - Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir! Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder ![]() ![]() ![]() ![]() - Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur ! Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir! Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir ![]() - Yağmurda inik lastik daha az kayar! Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır ![]() ![]() - Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur! Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9 ![]() ![]() çevirebileceğiniz tek pozisyondur ![]() - En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur ![]() Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider! Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider ![]() ![]() ![]() ![]() - Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır ![]() motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir ![]() - ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur! Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar ![]() ![]() - Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir! Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar ![]() ![]() ![]() - Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır! Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir ![]() ![]() ![]() - Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır! Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır ![]() ![]() farların açık olması yeterlidir ![]() - Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır! Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar ![]() ![]() ![]() - Çocukları uyarmak için korna çalınır! Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar ![]() ![]() - Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır! Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|