Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgisi, ileri, stratejileri, sürüş, trafik

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi




İLERİ SÜRÜŞ STRATEJİLERİ Trafik Bilgisi

Güvenli bir şekilde motosiklet kullanmak hem fiziksel hem de zihinsel yetenek ister

Motoru hassas bir şekilde yönlendirmek ve durdurmak için fiziksel yetenek
Trafikle karşılıklı uyum içinde olmak ve tehlikelerden kaçınabilmek için zihinsel yetenek

Hangisi daha önemlidir?

Motora, sürücüye ve duruma bağlı olmasına karşın uzmanlar cadde sürüşlerinde %90 zihinsel ve %10 fiziksel demektedirler Uygulamada bu oran yaklaşık yeni başlayanlar için %50-50 ve ustalar için %95-5 dır Fiziksel yeteneklerinizde ustalaşıp otomatik yapar hale geldikçe sürücüler çevreyle daha fazla iletişime girmeye başlarlar Tehlikeleri tespit ve kaçınmak işlemi devreye girer

Bu noktadan itibaren ileri sürüş stratejilerin öneminden ve ne olduklarından bahsedebiliriz Bu stratejilerin amacı güvenliği artırmaktır buda işin ne kadar önemli olduğunu gösteren başlıca nedendir Sürüş stratejilerini bilhassa kavşaklarda, otobanlarda ve dağ yollarında kullanma konusunda kendinizi ustalaştırın

Zihinsel yeteneklere bir benzetmeyle başlayalım: Ayakkabısını bağlamayı öğrenen çocukları hepimiz biliriz çünkü bizde aynı şeyleri yaptık Yeni bir yetenektir onlar için ve hatırlanması gereken bir sürü detayı vardır Ama yaşlandıkça, daha çok ayakkabı bağlama işlemini geride bıraktıkça bu hareket düşünmeden otomatik olarak yaptığınız bir hareket olur Buna - kasların hafızası - denir Aynı prensip motor kullanma içinde geçerlidir

Güvenlik nedir? Güvenlikten ne kastedilmektedir?

Lügatlere baktığınızda kelimenin anlamı - tehlike yokluğu - olarak açıklanmaktadır Bu mümkün müdür? Motor sürerken böyle bir durum söz konusu olabilir mi? Elbette hayır Daima riskler olacaktır Bizim risksiz bir durumda sürüş yapmanızı sağlamak gibi imkansız bir hayalimiz yok zaten Peki bizim amacımız nedir? Amacımız size tehlikeleri fark etmenizi öğretmektir Yüksek riskli durumları düşük riskli hale getirmek suretiyle sürüşü daha zevkli bir hale getirerek uzun yıllar bu işi devam ettirebilmenizi sağlamaktır

Sürüş stratejisi nedir?

Yol durumu ve diğer sürücüler hakkında bilgi toplamak
Topladığınız bilgiyi tercüme etmek
Neyin önemli olduğuna karar vermek ve sonra zaman ve mekanınızı maksimuma çıkarma planı yapmak Traksiyonunuzu(yol tutumu) maksimum yapmak ve risklerinizi minimuma indirmek

Niye strateji kullanırız?

Bunu sürekli yaparak motorunuzu kontrol altında tutarken kendinize daha fazla zaman ve mekan kazandıracak ve tehlikelerden kaçınmış olacaksınız
İdeal olarak söylersek iyi strateji kullandıkça siz fiziksel yetenek kullanmak ve ani manevralar yapmak zorunda kalmayacaksınız

Niye her sürücü strateji kullanmaz?

Sürücülerin çoğunun kendine göre sistemleri vardır: Farkında olarak yada olmadan kullanırlar Az bir kısım sürücünün hiçbir sistemi yoktur Çünkü: Sürüş riskleri hakkında bir fikirleri yoktur Biliniz ki motosiklet kazalarında yaralanma oranı %90 iken bu oran diğer vasıtalarda %30 dur Ayrıca kazaya karışan motosiklet kazalarında oluşan ölüm oranları diğer vasıtalardan beş misli fazladır
Sürücülerin çoğu yeteneklerini fazla abartırlar: Böyle yaparak da riskleri küçümserler Genç sürücüler kendilerini görünmez sanırlar, tecrübeliler sahte bir güvenlik duygusu geliştirmişlerdir
Eğitim ve tecrübe eksikliği: Kendi başına yada arkadaştan öğrenmeler genellikle kötü tecrübelerin yanlış değerlendirilmesi ile ulaşılmış sonuçlar üzerine kurulmuş doğru olmayan zanları size taşır Düzgün bir eğitim kurumundan eğitim almak şarttır

İdeal olan sürüş stratejilerini acı olan yoldan öğrenmemektir

Strateji yapma tekniğini üç başlıkta toplayabiliriz:

a Araştırın
b Tahmin edin
c Uygulayın

Araştırmak:

Motorunuzun sesini dinleyin Normal çalışıp çalışmadığından emin olun Bu bir şeylerin kırılıp düşmeden tamir edilebileceği zamanda kenara çekebilmenizi sağlar Dikkat dağılımının kazaların olma sebeplerindeki payı %20 dir Bu yüzden göz koruması da çok önemli bir faktördür Göremezseniz reaksiyonda gösteremezsiniz

Tehlikeler size genellikle yoğun olarak gece saat 1100 ile 0100 arası gelir Arkadan gelen tehlikelerde Önden gelen trafikle arkadaki trafiği kontrol etmek için dikkatinizi bölüştürmek konusunda çok çaba gerekir, bir uyum içine girmek zorundasınız, hangisine daha fazla ağırlık vermek konusunda seçim yapmalısınız Gece stop ışıklarına bakarak fren zamanlaması yapmak normal zamanlardan daha zordur 100 km süratte ½ saniye 40 metre civarında bir yol demektir Bu yüzden sürüşte dikkatinizin çoğunlukla öne verin ancak ışıklarda veya kavşaklarda durmak için fren yaparken arkanızdaki trafiğin durup duramayacağını da kontrol etmeyi ihmal etmeyin

Aşırı hız kazaların büyük aktörüdür Yüksek sürat daha dramatik ölümcül kazalar demektir, düşük süratlerde daha küçük yaralanmalar olmaktadır Otobanlarda daha seyrek ancak daha ölümcül kazalar olur Şehir içi yollarda daha sık kaza olmasının sebebi oralarda olabilecekleri tahmin etmenin daha zor olmasıdır

Tahmin etmek:

En kötüyü tahmin edin ve en iyiyi ümit edin

Kendinize kaçış yolu seçin Acil durum için bu yolun motorunuzun toplam genişliğinden biraz fazla olması yeterlidir Bunu yaparken kendinizi aşırı riske sokmayın çünkü felaketle karşılaşmamanız diğer sürücünün bir refleksine bağlıdır Çarpışmadan önce diğer aracın hızını ve mevcut zamanı tahmin edebilmelisiniz

Diğer sürücülerin davranışlarını tahmin edin

Diğer sürücülerin davranışlarının sonucunu tahmin edin

Kendi davranışlarınızın sonuçlarını tahmin edin

Neyin en fazla olacağının ihtimal seviyesini tahmin edin Tehlikenin potansiyel derecesine göre seçiminizi yapın Sollamak tehlikeli ise takip mesafenizi uzatarak doğru anın gelmesini bekleyin

Karşı önlemi uygulayabilip uygulayamayacağınızı tahmin edin Zemin kayganken, yol yüzeyinin durumu, traksiyon yeteneği, ani manevralara mı girmeyi tercih edeceksiniz yoksa daha rahat bir pozisyona geçmeyi mi?

Özetlersek; tehlike kaynaklarını önceden görüp onu tehlike olmaktan çıkaracak önlemleri zamanında uygulamak ideal olandır Birini hallettikten sonra öbürüne geçin Çok iş gibi gelir ama yaptıkça otomatik bir şekilde sizin doğal bir hareketiniz gibi gelmeye başlar ve siz daha iyi bir sürücü olursunuz

Uygulamak:

Hangi hareketin duruma en uygun olduğunu seçin ve nasıl yapacağınıza karar verin

Kararınızı etkileyecek faktörler şunlardır:

Önceki tecrübeleriniz
Önceki eğitimleriniz
Tavrınız
Yorgunluk
Kimyasal zayıflık
Motivasyon
Farkında olmak seviyesi
Duygular
Tahmin etme keskinliği
Seçme eylemi

Uygulama bölümünde seçebileceğiniz üç aksiyon vardır:

1 Haberdar etmek,
2 Hızınızı ayarlamak,
3 Pozisyonunuzu ayarlamak

Hangi aksiyonu uygulayacağınız sizin rahatlık ve yetenek seviyenize, motorunuzun limitlerine ve durumun kendisine bağlıdır

Haberdar etmek: Varlığınızı ve niyetinizi belli edin Selektör yapın, sinyal verin, korna çalın gerekiyorsa dörtlüleri yakın Yol hakkına dikkat edilmemesi yada yanılmalarının kazalardaki payı %365 dur

Hızınızı ayarlamak: Bazen tehlikeli durumdan sıyrılmak hız limitlerini aşmanızı gerektirebilir Ancak başka bir yolu yoksa bunu uygulamaktan kaçınmayın

Takiplerde minimum iki saniye kuralına uyun



Bu durumda gazlayıp geçin



Pozisyon ayarlaması: Yolun durumu, diğer vasıtaların durumu ve sizin görüş mesafeniz bu ayarlamanızı yaparken etkili olacak faktörlerdir Karşıdan gelen bir TIR varsa yolun sağına yaklaşarak aranızdaki mekanı genişletmek doğru bir davranış olacaktır Yolların ortası genellikle yağ birikintilerinin toplandığı bölümdür bu yüzden hattın tam ortasından gitmeyin Araçların lastiklerinin geçtiği bölümler size en fazla traksiyonu verecektir Normalde orta şeride yakın seyredilir Bu durum hem size daha iyi görüş sağlar hem sizin daha iyi görünmenizi sağlar ve hattınızı daha iyi korursunuz Çok yakın takibin sebep olduğu kazaların oranları %4 ve hattın doğru kullanılmamasından doğan kaza oranları % 6 dır

Özetlersek; Bu üç durum birbirini tamamlar, varlığınızdan haberdar etmek için sinyal, ışık ve ses kullanmak korunmanın ilk seviyesidir Daha iyi bir haberleşme ve aranızda tampon bölge oluşturmak için pozisyon ayarlaması etkindir ama kırmak yada fren yapmak da olabilir Hızınızı ayarlayarak daha iyi bir pozisyona geçmekte olabilir ama acil frenleme veya gazlamakta Amaç tehlikelerle baş etmek, onları bertaraf etmektir İlk önlemler pro-aktif ikinciler reaktiftir


Alıntı Yaparak Cevapla

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi




Örnek senaryolar:



Yukarıda meskun mahaldesiniz 50 km hızla gidiyorsunuz
Araştırma: Park etmiş kamyonetin önünde geri geri bir araç çıkıyor Sürücüsü motosikletin farkında değil Tek kaçış yolunuz sola kırmak ama büyük bir ihtimalle kırmızı aracın sürücüsü de öyle yapacak
Tahmin: Geri gelen araç sizin tek kaçış yolunuzu tıkayacaktır
Uygulama: Maksimum fren yapın; arka trafiği kontrol edin yön değiştirmeye yada kaldırıma çıkmağa hazırlıklı olun



Yukarıdaki resimde karayolundasınız hızınız 70 km
Araştırın: Araç motorun önüne geçiyor Yol kenarı gevşek mıcır ve arkada trafik var
Tahmin: En kötü durum; araba sürücüsü kendinde değil yada sizi öldürmeye çalışıyor Sürücü ya U dönüş yapıyor yada içtiği kahveyi üstüne döktü Sürücünün önünüze geçeceğini bilin ve muhtemelen bir çarpışma olacak Aslında bu U dönüşüne de benzemeyen garip bir durum Bu garip durumun dikkatinizi haddinden uzun meşgul edip zamanlamanızı bozmasına izin vermeyin
Uygulama: Maksimum frenleme, korna ikazı ve ya sola kırın yada sağdaki hendeğe girin



Yukarıdaki resimde kentsel yoldasınız hız 50km
Araştırın: Kalabalık kavşaklar, araçlar yaklaşıyor, karşıdan sinyal vererek gelen araç sizin yolunuza çıkıyor yada yanınızdaki aracın yoluna yada arkanızdaki araçların yoluna
Tahmin edin: Araç motorun önüne doğru sola dönüyor kaza kaçınılmaz Solunuzdaki araç sizin önünüze kırabilir Durursanız arkanızdaki araçlar size çarpabilir
Uygulama: Hızı azaltın, frenleri kavrayın, fren ışığını yakın, aynaları kontrol edin, yolun sağ tarafına geçin Korna yapın Sağa kırmağa hazır olun yada belki kaldırıma çıkmağa Sağa dönüp yön değiştirmeyi göz ardı etmeyin



Yukarıdaki resimde fast food parkındasınız, hızınız 15 km
Araştırın: Yayalar ve diğer vasıtalar
Tahmin etme: Yayalar motorun önüne atlayabilir, park yerinden gerisin geriye doğru araba çıkabilir, herkes karnını doyurmakla meşgul dikkatler dağılmıştır
Uygulama: Hızı azaltın, frenleri ve debriyajı kavrayın, ortadan gidin gerekirse kornayı kullanın



Yukarıdaki resimde kırsal alandasınız hızınız 80 km
Araştırın: Tepe görüşü kısıtlıyor Yol boyumca ağaçlar var Banket yok
Tahmin edin: Yükseltinin gerisinde hatalı bir sollama yapılıyor Sizin hattınıza geçmiş Yada ötede bir geyik sizi bekliyor
Uygulayın: Hızı düşürün, hat pozisyonunuzu sağa doğru değiştirin, korna çalın, durmaya yada kırmaya hazır olun



Yukarıdaki resimde bölgesel karayolundasınız, hızınız 96 km
Araştır: Kamyon yaklaşıyor
Tahmin: Rüzgarı sizi yoldan atabilir Arkasında gizli araba sollamaya başlayabilir
Uygulama: Hattınızın sağına yanaşın Bu hem rüzgar şokunu az almanıza hem de görünürlüğünüzün artmasına yarayacaktır



Yukarıdaki resimde otobandasınız, süratiniz 96 km dir
Araştırma: Giriş kesimine yaklaşıyorsunuz Trafik sağınızda Solunuzda yol çalışması serbest Fren ışıkları önünüzde
Tahmin: Araba sizin hattınıza geçecek Bölge ihtimali: Trafik ani duruş yapacak(yol çalışması)
Uygulama: Hızı düşürün, aynaları kontrol edin, kaçış yollarınızı hazır edin, arka fren ışığınızı yakın



Yukarıdaki resimde kent içi trafiktesiniz Hızınız 55 km dir
Araştırma: Trafik ışığı sarıya döndü Görünürde trafik yok
Tahmin edin: Motoru takip etmekte olan araç kavşağı gazlayıp geçme niyetinde olabilir
Uygulama: Aynalardan kontrol edin arabanın niyetini nasıl sezinlerseniz o duruma göre gazlayın yada fren yapın



Yukarıda otobandasınız, hızınız 96 km
Araştırma: Öncelik; arkanızdaki araç çok yakın takip ediyor, ileride yan giriş var ve trafik yoğun Sola kaçış yolu arabalarca bloke edilmiş, düşük banket
Tahmin: Arkadaki araç motora, motor aniden yavaşlarsa yada durmak durumunda kalırsa vuracak
Uygulama: Hat değiştirin, arka fren lambasını yakın haberleşin, bankete yaklaşarak arabanın geçmesine izin verin yada otobandan çıkın

Araştırma teknikleri:

Yakını araştırın: Önünüzdeki yolu, takriben 4 saniyelik yolunuzu
Uzağı araştırın: 12-14 saniye ilerinize bakın Yoğun trafikte bunu yapmak zordur ancak önünüzdeki aracın etrafını/civarını göremiyorsanız ya çok yakın takip ediyorsunuz yada yanlış aracı takip ediyorsunuz demektir Ötesini ve etrafını görebileceğiniz araçları takip edin
Ön bölge: İstatistikler kazaların %77 sinin önümüzdeki sağa ve sola 45 derecelik açı içinde kalan bölgeden olduğunu göstermektedir Göz hareketi ve 2-3 saniyede bir odaklanan noktanın değiştirilmesi kritik detayları kaçırmamızı engeller Kör noktalarınızı kontrol ederken başınızı gerektiği kadar çevirin Arkanıza bakmak için başınızı çevirmeyin Çok zaman alır ve önünüzde gelişmekte olan olayların dikkatinizden kaçmasına sebeb olur

Etkili bir araştırma seçici araştırmadan geçer Kritik bilgileri araştırın ve önceliklerini belirleyin Aşırı detay yüklenmeyin Bilgiyi işlemek için kendinize süre verin Araştırmanızı kategorize edin

Örnek bir kategori:

Yolu kullananlar:

Araçlar



Yayalar



Bisikletler



Hayvanlar




Alıntı Yaparak Cevapla

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi




Yol şartları:

Yol yüzeyindeki renk ve doku değişimleri



Yol kenarları, yol üzerindeki nesneler



Banket durumları



DAĞ VE KANYON SÜRÜŞ GÜVENLİK İLKELERİ

Güçlü çapraz rüzgarlar dağ yollarında sık rastlanan bir durumdur Açık alanlarla beraber rüzgarın kesildiği yerleri arayın Hat değiştirmelerinizi buna göre yapın Rüzgar dağın rüzgar üstü bölgelerinde çok sert ve rüzgar altı bölgelerinde hiç yok olabilir Rüzgarın ani değişimlerine karşı alarmda olunuz

Yüksek irtifalar motorun çekişini etkileyebilir Mümkünse yola çıkmadan servisinizde mümkün olan gerekli ayarlamaları yaptırınız

Kör virajları dönerken dikkat ediniz Görünmeyen tarafta kayan taşlar yada yağmur suyu birikintileri yada güneş görmediği için henüz kurumamış çiğ yada ağır yol alan bir vasıta olabilir

Ani hava değişimlerine karşı hazırlıklı olunuz Yanınızda uygun giysiler taşıyınız

Sürücü fren yaparak eğim, atıl kütle güçleri ve yer çekimini dengelemelidir

Yokuş aşağı fren yapma:

Atıl kütlesel güçler hız 80-100 km yi aşınca iki katına çıkar Durma mesafeniz bariz bir oranda artacak ve çok daha fazla fren gücü uygulanması gerekecektir

İnişte ön tekere daha fazla ağırlık transfer olacak ve arka teker kilitlenmeleri daha kolay olur duruma gelecektir



Pull of inertia: Atıl kütle çekimi
Pull of gravity: Yer çekimi
Braking force: Frenin durdurma gücü
Thrust: Motor itme gücü
1kg: 2205 lbs(1000lbs=454kg)

Yokuş yukarı frenleme:

Bilhassa sarp tırmanışlarda dikkatli olunuz Ön fren uygulaması motoru pozisyonda tutamayabilir Bu ön kayması, kafanın açması demektir



Arka tekerde daha fazla ağırlık olması nedeniyle yoğun arka fren ve hafifçe ön fren gereklidir


Alıntı Yaparak Cevapla

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi

Eski 10-21-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İleri Sürüş Stratejileri Trafik Bilgisi




Dikkat edilecek noktalar:

Yolun eğimi; diaaa ve yatay(ters eğimler)
Yolun yüzeyi; gevşek kum, mıcır, çukurlu, kasisli
Dönüşlerin keskinliği; yaklaşım hızınızı doğru uygulayın, hat seçin ve bu hattı tutturabilmek için hassas bir şekilde gaz verin Olabildiğince ileriye bakın Bu muhtemel tehlikeleri önceden görebilmeniz içindir

Yokuş yukarı dönüşler:



Sharpest-steepest part of turn: Dönüşün en sarp ve en keskin noktası
Engine thrust: Motor itme gücü
Inertia: Atıl kütle

Mümkünse dönüşün dışına, iç hatta doğru kayın Daha iyi bir görüş verir ve yarım saniye daha önceden muhtemel tehlikeleri fark edebilirsiniz Buda reaksiyon için daha fazla bir zamana sahip olmak demektir Sağa dönüşlerde karşı trafiğin orta şeritten hattınıza geçebilmeleri ihtimali durumunda dönüşünüzü daraltabilmek, dönüşün içine kaçabilmek için yavaş gidiniz

Ön tekerde traksiyon zayıf olacağı için motoru yönlendirme ve dengeleme zorlaşacaktır Yokuş yukarı giderken gaz verdiğinizde ön tekerin yerden kalkması düz zemindeki gidişlere oranla daha kolaydır Şayet beklenmedik zamanlarda olursa sürücüde gerginlik yaratacağı kesindir

Yanal güçler ve sürüş güçleri dengeli yönetilmelidir Dönüş noktanızı apeksinizin içinden ileri bakarak hattınızın dışından başlatın Kontraya bu noktada başlayın ve dönüş için yumuşak bir açı verecek yatış miktarı seçin Dönüş apeksine ulaştığınızda motoru dik konuma getirmeye başlayın ve yavaşça gaz vererek viraj çıkışı gerçekleştirin Aynı zamanda gelecek dönüş ve muhtemel tehlikeler için olabildiğince ileri bakın

Yokuş aşağı dönüşler:

Fren güçleri ve yanal güçler dengeli yönetilmelidir Dönüşten evvel tüm frenlemelerinizi yapıp bitirin Bu iniş frenlemelerinde zaruridir Çünkü ön teker aşırı yüklüdür ve aşırı yük önün kaymasını başlatır

Vites küçültürken dikkatli olun Debriyajı bırakırken arkayı kaydırmamaya dikkat edin

Debriyaj kolunu bırakmadan devri yükseltmek için uygun ara gazı verin Bu uygulamayı dağlardan önce düz alanlarda yaparak ustalaşın

Sarp inişlerde motorun kompresyon gücünü kullanın Balatalar çok ısınırsa fren tutmaması oluşabilir

Banket durumlarına dikkat edin Kaçış hatlarınız banket durumlarının elvermesiyle oluşabilir Süratinizi ve pozisyonunuzu ayarlayın

Yüklü kamyonları takip mesafeleriniz uzun olsun Kamyonlardan bir şeyler dökülebileceği ihtimalini göz ardı etmeyin Eğer bir kamyonu geçecekseniz yokuş yukarı sollamanın inişte sollamadan daha emniyetli olabileceğini unutmayın Çünkü yokuş yukarı gaz kontrolü daha iyidir ve sollama tamamlanınca daha küçük bir fren gücü yavaşlamak için yeterlidir İlaveten kamyonlar yokuş yukarı daha yavaş gidecekleri için daha kısa sürede sollamak eylemini bitirebilirsiniz Her durumda sollama eylemi, çıkış ve tekrar kendi gidiş hattına yerleşmek 6 saniyeyi geçmemelidir

Sarp inişlerde aynalardan arkanızdan gelen vasıtaları sürekli kontrol ediniz Süspansiyon ayarlarınız sürüşe uygun ve yere sürtünmelere sebep olmayacak şekilde ayarlanmış olmalıdır

Yüksek irtifaının insan bedeni üzerinde olumsuz etkileri vardır Nefes zorluğu ve kötü hissetmeler olabilir Kendinizi tartınız

U VİRAJLARDA İNİŞ TEKNİĞİ

Ağırlığınızı arkaya veriniz Bu şekilde ön tekerin yükü azalacaktır artı gidona daha az yüklenirsiniz Buda kontrolün sizde olduğu hissinizi kuvvetlendiren bir olgudur

Tankı bacaklarınızla tutunuz Bu şekilde ağırlığınız öne kaymayacaktır ve bileklerinize yük binmeyecektir Bu duruş size daha kolay ve rahat manipülasyonlar yapma imkanı verir Ayrıca tankı bacaklarınızla tutmakla yokuş aşağı viraj alırken sizin virajın içine doğru düşüyor gibi hissetmenizi de engeller Yokuş aşağı fren yaptığınızda da kendinizi daha rahat hissedersiniz

Bakışlarınız ileride olsun Görüş alanınızı açmak her zaman iyi bir duygu verir Bedeniniz yokuş aşağı eğime paralel bir şekilde sürüş yapıyorken ileri ve yukarı bakmak her zaman kolay değildir Genellikle aşağıya ve ön tekerinizin önüne bakma eğilimi oluşur Bu şekilde bakış ise sanki her şey üzerinize olduğundan daha yüksek bir hızla geliyor gibi bir duygu vererek sizin hedef kilitlenmesi dediğimiz sakıncalı duruma girmenize sebep olabilir Her zaman yokuşun aşağılarına, ilerisine bakmanız gerektiğini hatırlayınız Önünüzün farkında olunuz ama iki saniyeden fazla bakışlarınızla aynı noktaya kilitlenmeyiniz

Viraj dönüş hızlarınızı daha erkenden ayarlayınız Bu hareket aslında tüm dönüşler için de geçerli olmakla birlikte yokuş aşağı dönüşlerde bayağı faydalıdır Ön teker yokuş aşağı gidişlerde çok yüklenir Yüklenmenin oranı inişin eğimi ve hızınız ile doğru orantılıdır Bu yüzden dönüş frenlemenizi erken yapıp tamamlamamışsanız ve dönüş içinde frene kalkışırsanız ön tekerin traksiyonu kaybolabilir Yerçekimi, frenleme ve dönüşün birleşik güçlerinin traksiyonun kapasitesinin üzerine çıkmasına sebep olursunuz

Her zaman pozitif gaz verme ile motoru kontrol altında tutunuz Yokuş aşağı bir virajı alırken gazınızın açıklığı motora pozitif ivmeyi sağlayan bir durumda olsun, motorun kendi ağırlığı ile gidişi sizin gaz verme oranınızın üstünde olmasın İz gazlaması dediğimiz bu olayda kontrol kaybolur Çünkü bu durumda ön tekere çok fazla yük bindirmiş olursunuz Gerekli vites küçültmenizi ve frenlemenizi yaparak dönüşe başladığınızda pozitif gazlama problem olmayacaktır ayrıca bu şekilde süspansiyonlar oturmuş olacak ve önün ağırlığı bir miktar arkaya aktarılmış olacaktır ki buda kafanın kontrolden çıkmasını engelleyen önemli bir faktördür Unutmayın burada yerçekiminin sizi öne çekmesini gaz vermekle dengelersiniz ve ağırlığı arkaya kaydırırsınız Tıpkı rüzgara karşı gazın dengeleyici rolü gibidir

Önemli unsurlardan biride zihinsel olarak sürüşe hazır olmanızdır Bu genel kural her zaman için geçerlidir Yani sürüş esnasında zihniniz akşam ki yemekte yaptığınız tartışmada yada varacağınız yerde yiyeceğiniz balıkta değil sürüşün içinde olmalıdır Birde yol üzerinde gördüğünüz engellerin her zaman gördüğünüz şey olmayabileceğini biliniz Bir küçük poşet aslında içinde çivilerin dolu olduğu bir poşet olabilir yada boş bir pet şişesi şayet lastiğinizle çamurluğunuz arasına sıkışırsa sizi düşürecek bir bubi tuzağı olabilir Bu yüzden daima engellerden kaçış stratejilerinizi önceden yapıp uygulayınız


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.