![]() |
Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik BilgisiBİLİRKİŞİ TRAFİK KAZA RAPORU Trafik Bilgisi [B] Kazanın Yeri : … ![]() Kazanın Nevi :Ölümlü Trafik Kazası Olayın Tarihi ve saati :12 ![]() ![]() ![]() M C ![]() OLAY YERİNİN TETKİKİ Olay yeri As Beldesi Yeşil Pınar mahallesi 80 yıl İlköğretim okulu yanında geçmekte olan Mehmet Akif Caddesi üzerinde olduğu ve caddenin fazla işlek olmadığı, görülmüş ve olay yerinde yapılan tetkikinde havanı kapalı ancak görüşün açık olduğu, yolun parke kuru eğimli(%5)olduğu ,Kazaya karışan As belediyesine ait 35 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() OLAYIN OLUŞ ŞEKLİ Olay günü sürücü F D sevk ve idaresindeki 35 ![]() ![]() ![]() BİLİRKİŞİ DÜŞÜNCESİ : Araç sürücüsü F ![]() ![]() Olay yerinde yapmış olduğum incelemede ve bahse konu otobüs koltuğuna oturduğumda ön tarafı rahatlıkla göründüğü hatta önü gösteren küçük aynaya bakıldığında ön tampon kısmını net bir şekilde görülmekte olduğu tespit edilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NETİCE VE KANAAT 1- 35 ![]() ![]() ![]() ![]() 2- Olayın oluş şekli dikkate alarak ve tanığın; Maktule M ZENGİ annesinin hasta olduğunu beyan etmesi, ve Maktule M ZENGİN yaşı küçük olmasını dikkate alarak kendisine kabahat ve kusurun mümkün olmadığını kanaatine varılmıştır`; İş bu u Bilirkişi trafik kazası raporu tarafımca tanzim edilerek imza altına alınmıştır ![]() ![]() ![]() ALINTIDIR Trafiklife sitesinden alıntıdır |
![]() |
![]() |
![]() |
Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik BilgisiBİLİRKİŞİ TRAFİK KAZA RAPORU Kazanın Yeri : İlçesi Eski İtfaye Kavşağı(Hürriyet Caddesi İle Hükümet Caddesi Kavşağı Kazanın Nevi :Yaramalı Maddi Trafik Kazası Olayın Tarihi ve saati :21 ![]() ![]() ![]() Dosya Nosu : Asliye Ceza Mahkemesi 2005/116 sayılı dosya Asliye Ceza Mahkemesi’nin 2005/116 E sayılı dosya üzerinde görüş ve kanaat bildirmek üzere tarafıma tevdi edilen dosya tetkik edildi ![]() DAVA DOSYASINI İRDELENMESİ VE KAZANIN OLUŞ ŞEKLİ Olay yerinin E 87 Devlet Karayolu olduğu meskun mahal, havanın yağmurlu, gece, bölünmüş yol, zeminin asfalt, dört yönlü kavşak olduğu, yolun genişliği 7 metre, çarpma noktasının bölünmüş yolun İzmir istikametine doğru sol şeritte kavşakta olduğu dosyadan anlaşılmıştır ![]() ![]() Olay günü sürücülüğünü Önder Güngör’ün 45 PA 999 plakalı Pamukkale firmasına ait otobüs ile Hürriyet Caddesi üzerinde bulunan Pamukkale yazıhanesinden yolcuları aldıktan sonra İzmir istikametine doğru hareket ettikten sonra eski itfaiye kavşağında Bergama istikametine doğru dönüş yaptığı sırada Bergama Devlet Hastanesinden İzmir Tepecik Hastanesine zehirlemeden dolayı hasta götüren, sürücülüğünü Ergün OVACIK’ın yaptığı 35 VKL 75 plaka sayılı ambulansın ön kısmı ile 45 PA 999 plakalı yolcu otobüsünün sol arka köşe kısmına çarpması neticesi yaralamalı maddi hasarlı trafik kazası meydana gelmiştir ![]() SONUÇ VE NETİCE: 1- Geçiş üstünlüğüne sahip olan araçların 150 metre ilerde görülebileceği dönerli veya yanıp sönen lambaların ve 150 metre ilerde siren sesinin duyurulabileceğini göz önüne aldığımızda araç sürücüleri geçiş önceliğine sahip araçların kolayca ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak , gerekiyorsa durmak ve araçın tamamen geçilmesine kadar beklemeye mecburlardır ![]() ![]() ![]() 2- 35 VKL 75 plaka sayılı ambulans sürücüsü Ergün OVACIK ise araçta bulunan siren ve tepe lambası vasıtasıyla 45 PA 999 plaka sayılı Otobüs sürücüsü Önder GÜNGÖR tarafından kendisini fark ettiğini ve kendisini geçene kadar bekleyeceğini veya taşıt yolu üzerinde kendisine yol vereceğini düşüncesiyle geçiş yapmıştır ![]() ![]() Görüş ve kanaatine varılmıştır ![]() Bilgilerinize arz ederim ![]() ![]() ![]() Trafiklife sitesinden alıntıdır |
![]() |
![]() |
![]() |
Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik BilgisiBu raporu Kendin yazmış olarak göstermişinBiraz emeğe saygı göster Rapor benim tarafından yazılmıştır kaynak olarak olarak göstersen iyi olur |
![]() |
![]() |
![]() |
Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik BilgisiAlıntı yapılan siteyi ziyaret ettim emeğiniz için teşekkurler, Alıntı olduğu yazılması en doğal emek hakkıdır Uyarınız için teşekkurler |
![]() |
![]() |
![]() |
Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisiwww ![]() ![]() 3 boyutlu animasyonları görmek isterseniz mmutlu@crashteams ![]() Ölümlü Damperli Kamyon Kazası Giriş: Bizlerden, Mustafa Özel kavşağı ve kartopu caddesinde, 1990 model Fatih marka damperli kamyon ile 1992 model Doğan L marka binek otonun çarpıştığı bir hadiseyi değerlendirmemiz istendi ![]() İki araç arasındaki kayda değer kütle farkının sonucu olarak, binek oto olan araçta birden fazla ölüm vakası meydana geldi ![]() Araç-1: Ramazan Akpınar tarafından kullanılan Doğan L marka sedan aracın plakası 26 ii 547 idi ![]() ![]() ![]() Araç-2: Kerim Çakır tarafından kullanılan Fatih marka damperli kamyonun plakası 26 ii 063 idi ![]() ![]() Görüşler Şunu anlıyoruz ki bu kazayla ilgili tartışmanın temeli kaza anının polis raporu doğrultusunda ifade edilen yer ile kaza anında medya tarafından çekilen fotoğrafların uyuşmazlığından kaynaklanıyor ![]() Tarafımızdan şu soruların cevabı önem arz etmektedir:
Doğru hasar sıralaması yapmanın ilk adımı, araçları azami çarpışma modelleri kullanmak suretiyle zarar deformasyonuna göre sıralamaktır ![]() ![]() Gerçekleşmiş hasarı karşılaştırarak, çarpma hizasını belirledik ![]() ![]() Bu yaklaşımı kullanıldığında gerçekçi mesafe sonuçları şu şekildedir: Şahin 15 – 25 km/saat Fatih çarpışma 65 – 75 Fatih ilk fren 83 – 93 km/saat Ölümlü Kaza F*3 İvme Raporu Organizasyonu gerçekleştiren Türkiye Kaza Takımı Olay Eskişehir 1 ![]() ![]() Toplam Ağırlık (kg) 1134 Son (duruş) Hız derecesi 0 ![]() Kalkış Açısı 112 ![]() Kaza Öncesi Uzunluk 12 ![]() Kaza Öncesi Sürtünme 0 ![]() Kaza Sonrası Uzunluk 17 ![]() Sürtünme Değer Uzunluk(m) 1 0 ![]() ![]() 2 ![]() Toplam Ağırlık (kg) 6000 Son (duruş) Hız derecesi 0 ![]() Yaklaşım Açısı (degs) 112 ![]() Kalkış Açısı (degs) 115 ![]() Kaza Öncesi Uzunluk (m) 15 ![]() Kaza Öncesi Sürtünme (m) 0 ![]() Kaza Sonrası Uzunluk (m) 23 ![]() Sürtünme Değer Uzunluk(m) 1 0 ![]() ![]() Doğan L sonuçları Vi (KMH) 19 ![]() Vo (KMH) -19 ![]() Vf (KMH) 36 ![]() AV (KMH) 34 ![]() AV ![]() ![]() AV ![]() ![]() PDOF (degs) 81 ![]() Fatih sonuçları Vi (KMH) 87 ![]() Vo (KMH) 70 ![]() Vf (KMH) 64 ![]() AV (KMH) 6 ![]() AV ![]() ![]() AV ![]() ![]() PDOF (degs) 31 ![]() Üçüncü yaklaşımımız, ilk iki yaklaşımın sonuçlarını kullanarak bir simülasyon oluşturmaktı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simülasyon yazılımı dahilinde bu koşulların telafisi mümkün değildir ![]() Bu simülasyonun doğrulanması, lineer momentum sonuçlarını güvenmemizi sağlıyor ![]() ![]() Biz SMAC’ı aynı zamanda, kaza, soruşturmayı yürütenlerin belirlediği gibi tam kesişme noktasının ortasında gerçekleşmiş ise, kaza anında araçların nerde durabileceğini belirlemek için kullanıyoruz ![]() Lütfen aşağıdaki şemaya bakınız ![]() ![]() ![]() Pek açıktır ki, damperli kamyonun hızı kazanın sebeplerinden biridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kazadan Kaçınma İhtimallerinin Analizi Aynı zamanda sola dönen otomobille ilk karşılaştığında damperli kamyon sürücüsünün 55 km/saat hızla seyretmesi durumunda olabilecekleri inceledik ![]() ![]() Bu, damperli kamyon sürücüsüne aracını yavaşlatmak için çok daha büyük bir mesafe sağlayacaktı ![]() ![]() ![]() Kaza takımı – Türkiye Çarpışma Dinamikleri Raporu Sonuç:
Fatih çarpışma 65 – 75
![]() Bu raporun sizlere destek sağlayacağına inanır ve soru ve açıklama ihtiyacı halinde bizimle irtibata geçmenizi rica ederiz ![]() |
![]() |
![]() |
|