Prof. Dr. Sinsi
|
Porsche 911 Carrera 4S Test Tuning
Porsche 911 Carrera 4S <Test> tuning
Profesör Ferdinand Porsche, 1900 yılında ilk eskizlerini çizdiği sıralarda dünyanın en iyi spor otomobillerinden birinin temelini attığının farkında mıydı acaba? Sanmıyorum Nereden bilebilirdi ki? O yıllar, değil Porsche’nin, tüm otomobil tarihinin başlangıcıydı 1900 yılında, Paris Fuarı’nda büyük ilgi kazanan ve elektrikle çalışan Lohner-Porsche Elektorchaise diye anılan aracın tasarımı ve imalatına yardımcı olan Dr Ferdinand Porsche`nin o tarihe kadar, tüm insanların satın alabileceği ekonomik ve sorunsuz bir otomobil üretmek her zaman için en büyük amacı olmuştu Dr Porsche, kendi ekonomik aracını yaratabilmek için, sürekli olarak yanında çalışanların kendisine destek vermelerini sağlamak amacıyla, onların da ilgisini hep bu konuya çekmeye çalışmıştı Fakat, bu projeye inanmayan inatçı idare tarafından geri çevrilmesi ve kötü şansından dolayı, bu hayalini bir türlü gerçekleştiremiyordu Birkaç kez bu rüyasını gerçekleştirmeye çok yaklaşmıştı ki bu sefer de Almanya`nın sallanan ekonomisine mağlup oldu
Yıllar boyu sürekli çabalayıp durdu En sonunda şans oklarının onu göstermeye başlamasını sağlayan bazı gelişmeler olmaya başladı Ona bu konuda yardım eden Avusturya`lı bir arkadaşı vardı Öyle bir arkadaş ki ona bütün Alman halkı güvenecekti Bu sefer Dr Porsche`nin amacı gerçekleşebilirdi Sivil araçların ya da muhtemelen askeri araçların kitle halinde seyahat edebilmeleri için, başbakan tarafından inşa ettirilen otoyolları, artık Alman halkının da kullanma olasılığı doğabilirdi Bu konu üzerinde Dr Porsche ve Adolf Hitler arasında yapılan toplantılar esnasında, yeni halk otomobili (Volkswagen) ile ilgili fikir alışverişleri yer aldı Hitler’in bu konuya gitgide sıcak bakması sonucunda 22 Haziran 1934`de bir kontrat imzalandı Noktalı çizginin üzerini imzalamak işin kolay tarafıydı Hemen Almanya`nın yeni liderine uygun yeni bir araç yaratmak için ciddi çalışmalar başladı Bu projenin en zor tarafı, maliyeti çok düşük tutabilmekti Hitler, bu otomobilin her Alman vatandaşının alabileceği kadar ucuz olmasını emretmişti Fiyat o günün parasıyla 900 Reischmark olacaktı Bu projenin maliyetini, belirlenen değerde tutabilmek için, Porsche, Stuttgart`taki evinin garajını atölye olarak kullandı Çalışmaları sonucunda tüm prototipler ya maliyeti yüksek ya da dayanıksız oldu Neticede, Porsche Mühendislik firmasında çalışan Avusturya`lı Franz Xaver Reimspiess`in dizaynı olan karşılıklı dört silindirli, dört zamanlı motor ölçülere oturdu Hatta Reimspiess bu dizaynından ötürü, Porsche tarafından 100 Reichsmark ile ödüllendirilmiştir Bugün hala kullanılan orijinal VW ambleminin tasarımı da Reimspiess, 100 Reichsmark tutarında bir ödül daha almıştır
İnanması zor, fakat her gün milyonlarca kişi tarafından kullanılan, o meşhur dört silindirli VW motoru, Reimspiess tarafından ilk olarak 1934 yılında dizayn edilmiş motordur Bu ilk modeller sadece 22 HP gücünde 984 cc’lik motorlardı Alman SS subayları tarafından 50 bin mil boyunca test edilen bu motora sahip otomobiller başarılı oldular ve seri üretime geçmek için son rötuşlara doğru emin adımlarla yollarına devam ettiler Yeni halk otomobilini herkesin alabilmesine imkan tanımak fikrine bağlı kalınarak, bir tasarruf planı oluşturuldu Bu plana göre, bu program için imza atmış olan herkes, her bir pulu 5 Richsmark tutarında olan 50 pulluk tasarruf defteri aldılar Bu programın kurallarına göre, haftada en az bir pul satın alınarak bu deftere yapıştırmak gerekiyordu Toplam değeri ortalama 990 Reichsmark olan beş defteri pullarla dolduran her tasarrufçu, Volkswagen fabrikasına gidip aracını teslim alma hakkı kazanacaktı Fakat bu program İkinci Dünya Savaşı nedeniyle iptal edildi
26 Mayıs 1938`de Volkswagen fabrikasının temeli atıldı ve imalat 1940`da muharebe tipi araçlar ile başladı Savaş sonrasında üçte ikisi hasar gören fabrika, bir süre tekrar üretimlerine ara vermek zorunda kaldı Zaman alan yoğun bir tamirat dönemi sonunda fabrika tekrar hayata dönmeyi başardıTam bir yılan hikayesine dönen bu olaylar sonucunda artık Dr Ferdinand Porsche, nihayet otomobillerini üretmeye başladı İlk üretilen VW imzalı spor otomobile ise Porsche adı verildi Bu sırada tarih ibresi 1948’i gösteriyordu
Bu hikaye bana hep çok etkileyici gelmiştir Bunca zorluk ve mücadele sonucu temelleri oluşturulmuş bir otomobile tam 58 yıl sonra binebilmek, tarihçesini bilen biri için çok farklı duygular oluşturuyor

Onlardan biri olarak, 997 karoser kodlu Porsche 911’i teslim alırken, sanki Kaşıkçı elmasını elime alırcasına titiz ve heyecanlıydım Daha önce de markanın 948, 911, Boxster ve Cayenne modellerini kullanmıştım Fakat otomobilin Carrera 4S olması, şimdiye kadar direksiyonunda oturduğum en güçlü Porsche anlamına geliyordu 50 yılı aşkın süredir çizgisinden hiçbirşey kaybetmeden sadece modernleşen 911, 2005 yılında tekrar eski tasarımını retro çizgilerle yansıtıyordu Ortaya doğru uzayan farlar yerini sadece yuvarlak bir tasarıma bırakmış, geri kalan yapıdaysa tamponlar, jantlar ve aynalar gibi ince ayrıntılar dışında köklü bir değişikliğe gidilmemişti Ta ki kapısından içeri adım atana kadar… İç mekan, özellikle Cayenne modelinden esinlenmiş, daha modern ve kaliteli bir hal almıştı Özellikle iç mekanda kullanılan Terracotta olarak adlandırılan deri döşeme, otomobilin gri karoser rengiyle muhteşem bir ahenk oluşturuyor, konsolun ortasında yer alan kronometreyse 911’e farklı bir kimlik katıyordu Ne de olsa o 355 HP’lik bir 4 çekerdi ve sıfırdan 100 km/s’ye 5 3 sn gibi muhteşem bir serilikte ulaşıyordu O bir atlet Hem de kısa mesafede olduğu kadar uzun maratonlarda da eline su dökülmeyecek bir atlet 280 km/s’lik maksimum sürati bunun en büyük kanıtı
911’in gaz pedalına her dokunduğunuzda sırtınızda birbirine doğru yatay olarak çalışan 6 pistonun temposunu daha da artırması o kadar heyecan verici ki Özellikle egzozdan çıkan o müthiş boxer sesi bu heyecanı daha da perçinleştirmekte Pistonların birbirine doğru yaptıkları gelgitler tam 6600 d/d’ya ulaştığında ortaya çıkan 355 HP’lik güç, yol koşullarına göre ön ve arka tekerleklere elektronik olarak dağıtılıyor Yenilenen motorda supap zamanlamasının değişken olmasını sağlayan Variocam Plus, iki kademeli emme sistemi ve Power Kit gibi birçok teknoloji yer almakta Bu sistemler hem performans artışı hem de yakıt tasarrufu sağlamakta
Fazla teknik detaya girmeden, bir 911’in sürücüsüne ilettiği hisleri ve duyguları aktarmak istiyorum Etiler Showroom’un önünden teslim aldıktan itibaren 911, beni bambaşka bir kimliğe büründürdü Aslında otomobilin içindeki bendim, fakat dışarıdan beni hedefleyen göz sayısının anormal derecede artması, ister istemez insana farklı bir özgüven sunuyor Bir Porsche kullanmanın ilk avantajı ya da dezavantajı bu olsa gerek Porsche’si kafenin önüne park ederek içeri giren bir insanla, bir paralel sokağa park edip yürüyerek aynı kafeye giren insan arasında o kadar fark oluyor ki

İşin bir Porsche sahibi olma yönü var, bir de Porsche kullanma yönü Ben ikincisini tercih ederim her zaman Bu nedenle 3 gün içinde yaklaşık 1000 km yol katettim Üzerinden inmedim diyebilirim Yeni 911’in, özellikle direksiyon hissine hayran kaldım Tabi gaz tepkisi de cabası Pedala ne kadar dokunsanız o kadar gidiyor, direksiyonu ne kadar çevirirseniz o kadar dönüyor Ne artısı var ne eksisi 1000 km boyunca “ne yapıyor bu otomobil” diye aklımdan tek bir soru işareti geçmedi Beynim gözümün gitmek istediğim noktayı hedeflemesi sonucu kollarıma emir veriyor, kollarım da direksiyona Direksiyon da 911’e Hiç tereddütsüz o noktaya gidiyorum O kadar itaatkar ki Süspansiyonun sertleşmesini sağlayan buton, gaz tepkisinin artmasını sağlayan “Sport” butonu ve stabilite kontrol sistemini devre dışı bırakan PSM (Porsche Stability Management) düğmesi, otomobilin kontak anahtarıyla birlikte kullandığım 3 öğe PSM devre dışıyken bile otomobilin dengesini bozmak çok ama çok zor Aşırı güç sayesinde patinaja kalan 4 tekerlekle birlikte direksiyon hareketi 911’in kalçasını oynatmasına yetiyor da artıyor Fakat bu hareket sıradan otomobiller gibi Lambada şeklinde değil, adeta Vals havasında gerçekleşiyor Direksiyonun gösterdiği yön her zaman 911’in hedefi Ve 911 hedefinden hiç şaşmıyor Tabi yine sıradan otomobillerin bu hareketleri yapmaya başladığı hızlarda Porsche’nin dengesini bozmak imkansız Onunla hayat hızlanıyor Normal otomobilin 100 km/s hıza çıktığı sürede 911 180’lere ulaşıyor Bazen bu sayede kendimi bir Playstation oyununda bulabiliyorum Joystick’im o kadar başarılı ki
5 kademeli Tiptronic S şanzımana direksiyondan manuel olarak kumanda ediliyor Tepkileri oldukça hızlı da Fakat bence hiç gerek yok Açıkçası 911, otomatik moddayken geçişleri o kadar iyi gerçekleştiriyor ki neredeyse manuel seçeneği hiç kullanmadım diyebilirim
Bu duygular anlatmakla bitmez, fakat sayfalar biter Bu nedenle en iyisi ben fazla uzatmayayım, bir dahaki Porsche flörtüme kadar normal hayatıma ger döneyim Çok çalışmam gerek, artık yeni hedeflerim var Uzak, ama çok değerli bir hedef: Bir Porsche sahibi olmak

Porsche 911 Carrera 4S
Motor: 6 silindir, boxer, 24V
Silindir hacmi: 3824 cc
Maksimum güç: 355 HP 6600 d/d
Maksimum tork: 400 Nm 4600 d/d
Şanzıman: 5 ileri tiptronic
Aktarma: 4 tekerlekten çekişli
Maksimum hız: 280 km/s
0-100 km/s: 5 3 sn
Yakıt tüketimi (ort): 11 7 lt/100 km
Lastikler (ön): 235/35 R19
Lastikler (arka): 295/30 R19
Boş ağırlık: 1515 kg
Uz /gen /yük : 4427/1852/1300 mm
Bagaj hacmi: 135 lt
Fiyat: 180 987 Euro + 3 750 YTL
|