Tartışma Metodunun Kusurlu Yönleri |
10-21-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Tartışma Metodunun Kusurlu YönleriTartışma metodunun kusurlu yönleri Tartışma için herkesin birbirini görebileceği bir oturma düzeni gerekir Bir yönetici bulunmalıdır ve tartışmaya katılanların seviyeleri birbirine en azından yakın olmalıdır; karşılıklı saygı ve nezaket elden bırakılmamalıdır Tartışma, iki ve/veya çok kimsenin herhangi bir konuyu karşılıklı konuşarak, birbirini dinleyerek, eleştirerek, gerektiğinde sorular sorarak incelemesine dayanan bir öğretim yöntemidir Tartışmanın soru-cevap metodundan farkı, soru-cevap metodunda öğretmen ile öğrenci arasında sınırlı konularda ve kısa süreli bir bilgi aktarımı olurken, tartışmada çok daha geniş katılımla eşit düzeydeki kişilerin belli konuları geniş olarak konuşması söz konusudur Bu açıdan tartışma metodu soru-cevaptan daha hür ve kapsamlıdır Karşılıklı açıklamalar, çözüm önerileri vs ile daha eğitseldir Tartışma metodunda soru-cevap gene vardır, ama değişik bir tarzda Buradaki soruların da -aynı soru-cevap metodunda olduğu gibi- çook iyi bir şekilde ortaya konması ve cevapların da net ve güzel olması sağlanmalıdır |
|