![]() |
Bilgi Atatürk'ün Eğitim İle İlgili Sözleri Nedir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilgi Atatürk'ün Eğitim İle İlgili Sözleri Nedir?Atatürk'ün eğitim ile ilgili sözleri nedir? Hayatta en hakiki mürşit ilimdir ![]() • İsterim ki, daima idealimi gençlere aşılayasınız ve daima korumak hususunda çalışasınız ![]() (Şemsettin Günaltay, 1951 Olağanüstü Türk Dil Kurultayı) • İlk ve orta öğretim mutlaka insanlığın ve medeniyetin gerektirdiği ilmi ve tekniği versin, fakat o kadar pratik bir tarzda versin ki çocuk okuldan çıktığı zaman aç kalmaya mahkûm olmadığına emin olsun ![]() (Gazi'nin Nutuklarından Alınmış Vecizeler, Muhit Mecmuası, No:32, 1931) • Devlet bünyesinde yüzyıllar boyu derin idari ihmallerin neden olduğu yararları iyileştirmede verilecek emeklerin en büyüğünü hiç kuşku yok ki irfan yolunda esirgememiz lazımdır ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Kongremizden ( 16 - 21 Temmuz 1921 tarihleri arasında Türkiye Milli Eğitim işlerinin bir programını hazırlamak amacıyla Ankara'da yapı> resmi ilk genel toplantıda ) yalnız çizilmiş eski yollarda şöyle veya böyle yürümenin nasıl olacağının tartışılmasının değil, belki ileri sürdüğüm şartları kapsayan yeni bir sanat ve marifet yolu bulup millete göstermek ve o yolda yeni nesli yürütmek için rehber olmak gibi kutsal bir görev bekliyoruz ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Bir milli eğitim programından söz ederken, eski devrin boş inançlarından ve yaradılış niteliklerimizle hiç de ilgisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen bütün etkilerden tamamen uzak, milli karakterimiz ve tarihimizle uyumlu bir kültür kasdediyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuklarımız ve gençlerimiz yetiştirilirken onlara özellikle varlığı ile, hakkı ile, birliği ile ters düşen bütün yabancı unsurlarla mücadele lüzumunu ve milli duyguya dayanan düşünceleri büyük bir olgunlukla her karşıt düşünceye karşı şiddetle ve fedakârlıkla savunma zorunluluğu telkin edilmelidir ![]() ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Gelecek için yetiştirilen vatan çocuklarına, hiçbir güçlük karşısında baş eğmeyerek tam sabır ve dayanıklılık ile çalışmalarını ve öğrenimdeki çocuklarımızın anne ve babalarına da yavrularının öğrenimlerini tamamlanması için her fedakârlığı göze almaktan çekinmemelerini tavsiye ederim ![]() ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • En önemli ve verimli vazifelerimiz millî eğitim işleridir ![]() ![]() ![]() Bu zaferin sağlanması için hepimizin tek vücut ve tek düşünce olarak esaslı bir program üzerinde çalışması lazımdır ![]() a - Sosyal hayatımızın ihtiyaçlarına uygun olması b - Çağın gereklerine uymasıdır ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Milletimizin siyasî, toplumsal hayatında, milletimizin fikrî terbiyesinde rehberimiz ilim ve teknik olacaktır ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Bu memleketin asıl sahibi ve toplumumuzn esas unsuru köylüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:I, 1945) • Çocuklarımızı aynı eğitim derecesinden geçirerek yetiştireceğiz ![]() Kesinlikle bilmeliyiz ki, iki parça halinde yaşayan milletler zayıftır, hastadır ![]() Çocuklarımıza ve gençlerimize vereceğimiz tahsilin hududu ne olursa olsun, onlara esaslı olarak şunları öğreteceğiz: 1 - Milliyetine, 2 - Türkiye Devleti'ne, 3 - Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne; düşman olanlarla mücadele lüzumu ![]() ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Hükümetin en verimli ve en önemli vazifesi milli eğitimle ilgili işlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüzyıllardan beri milletimizi idare eden hükümetler eğitimin yaygınlaştırılması arzusunu gösteregelmişlerdir ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:I, 1945) • Milli Eğitim programımızın, Milli Eğitim siyasetimizin temel taşı, cahilliğin yok edilmesidir ![]() Cahillik yok edilmedikçe, yerimizdeyiz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Yetişecek çocuklarımıza ve gençlerimize, görecekleri öğrenimin sınırı ne olursa olsun, ilk önce ve herşeyden önce Türkiye'nin bağımsızlığına, kendi benliğine milli geleneklerine düşman olan bütün unsurlarla mücadele etmek gereği öğretilmelidir ![]() Dünyada, uluslararası duruma göre böyle bir mücadelenin gerektirdiği manevi unsurlara sahip olmayan kişiler ve bu nitelikte kişilerden oluşan toplumlara hayat ve bağımsızlık yoktur ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:I, 1945) • İlk ve orta öğretim mutlaka insanlığın ve medeniyetin gerektirdiği ilmi ve fenni versin, fakat o kadar pratik bir şekilde versin ki, çocuk okuldan çıktığı zaman aç kalmaya mahkûm olmadığına emin olsun ![]() (Muhit Mecmuası, Sene:3, No:32, Haziran 1931, Atatürk'ün Nutuklarından Alınmış Vecizeler) • Bir yandan bilgisizliği ortadan kaldırmaya uğraşırken, bir yandan da memleket evladını toplumsal ve ekonomik hayatta aktif şekilde etkili ve verimli kılabilmek için zorunlu olan ilk bilgileri, uygulamalı bir biçimde vermek metodu eğitimimizin temelini oluşturmalıdır ![]() Medeni ve çağdaş bir toplumun bilim ve kültür yolunda yalnız bu kadarla yetinemeyeceği şüphesizdir ![]() Milletimizin dehasının gelişmesi ve bu sayede layık olduğu medeniyet düzeyine ulaşması ancak, yüksek bilim ve teknik elemanlarının yetiştirilmesi ve milli kültürümüzün yüceltilmesi ile mümkündür ![]() Orta öğretimde bile eğitim ve öğretim metodunun uygulamalı olması esasına uymak şarttır ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:I, 1945) • Ordularımızın kazandığı zafer, sizin ve sizin ordularınızın zaferi için yalnız zemin hazırladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:II, 1952) • Memleketimizi, toplumumuz gerçek hedefe, mutluluğa eriştirmek için iki orduya ihtiyaç vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Yalnız siz, kültür ordusu mensupları, sizleri bağlı olduğunuz ordunun kıymet ve kutsiyetini anlatmak için şunu söyleyeyim ki sizler ölen ve öldüren birinci orduya niçin öldürüp niçin öldüğünü öğreten bir ordunun fertlerisiniz ![]() Bir millet irfan ordusuna sahip olmadıkça, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuna bağlıdır ![]() (Cumhurbaşkanları, Başbakanlar ve M ![]() • Okullarda öğretim vazifesinin güvenilir ellere teslimini, memleket evladının, o vazifeyi kendine hem bir meslek, hem bir ideal sayacak üstün saygıdeğer öğretmenler tarafından yetiştirilmesini sağlamak için öğretmenlik, diğer serbest ve yüksek meslekler gibi, derece derece ilerlemeye ve her halde refah sağlamaya uygun bir meslek haline getirilmelidir ![]() ![]() (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Cilt:I, 1945) • Eğitim ve öğretimde uygulanacak olan metod, bilgiyi insan için fazla süs, bir hükmetme vasıtası veya medeni bir zevkten çok, maddi hayatta başarılı olmayı sağlayan pratik ve kullanılması mümkün bir vasıta haline getirmektir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|