|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
alan, davranış, ders, hedef, ile, ilgili, notlarıdevinimsel, pedagoji, yazma |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış YazmaBu alan, öğrenilmiş becerilerin kodlandığı alandır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu beceriler de diğer alanlarda olduğu gibi aşamalı şekilde sıralanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kişi, devinişsel alanla ilgili bir davranışı öğrenirken, önce o davranışı gözler, yani gelen uyarıcıları algılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() 1 ![]() 1 ![]() 2 ![]() 2 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 3 ![]() 3 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 1 ![]() Bu basamakta kişi, doğru becerinin nasıl yapıldığını önce dikkatlice izler; sonra o davranışı yapmak için hazırlanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Bu basamakta becerinin nasıl yapıldığı öğrenci tarafından dikkatlice izlenmelidir ![]() ![]() ![]() Hedef İlköğretim 5 ![]() ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Hedefler İlköğretim 4 ![]() İlköğretimde tüm sınıflar: Beden eğitimi dersinde vücut hareketlerini gözleyebilme, Teknik eğitim: Ağaç işleri dersinde araç-gereçleri duyu organları ile tanıyabilme, Bir güç kaynağındaki çalışmayı izieyebilme, Sağlık koleji: İlk yardım hizmetlerini izleyebilme, Lise 1 ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Belli bir davranış için vücudu, organları ya da her ikisini birlikte, istenilen davranışın gerektirdiği biçime getirme işidir ![]() ![]() Kişi bu basamakta, davranışların tümünü değil; başlangıç için gerektirdiği biçim-de göstermelidir ![]() ![]() Hedef Tüm okullar: Beden eğitimi dersinde kısa mesafe koşuları için vücudu hazır duruma getirebilme ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış Yazma2 ![]() Bu basamakta bir iş ya da işlemin tümünü oluşturan işlem basamaklarını, öğrencinin işin gerektirdiği sıraya göre, öğretmenle beraber yapması söz konusudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Karmaşık bir beceriyi öğrenci, kılavuzlayanla öğretmenle ya da ustayla birlikte veya onların yardımıyla iş ve işlem basamaklarına uyarak yukarıda belirtilen ilkelere göre yapar ![]() ![]() Hedef Endüstri meslek lisesi: Bir dinamoyu öğretmenin yardımıyla sökebilme ![]() Davranışlar (işlem basamakları): 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() ![]() Hedef örnekleri İIköğretim: Fen bilgisi dersinde basit deneyleri laboratuvarda öğretmenin yardımıyla yapabilme ![]() İIköğretim: İş ve teknik eğitimi dersinde bir butonla çalışan zil tesisatını öğretmenin yardmıyla yapabilme ![]() İlköğretim: Resim dersinde, bir tablonun yakın bir örneğini yapabilme ![]() İlköğretim: Öğretmenin yardımıyla istenilen enstrümanı çalabilme ![]() Endüstri meslek lisesi: Elektronik dersinde, bir radyoyu öğretmenin yardımıyla monte edebilme ![]() Sağlık koleji: Maket üzerinde, öğretmenin yardımıyla iğne yapabilme ![]() 2 ![]() Bu basamaktaki hedeflerde öğretmenin yardımından çok denetimi, ya da gözetimi söz konusudur ![]() ![]() ![]() ![]() Hedef Endüstri Meslek Lisesi: Bir dinamoyu atelyede öğretmenin gözetiminde kendi başına sökebilme ![]() Davranışlar 2 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Kişi, bu basamakta becerili insan durumuna gelir ![]() ![]() ![]() Bu basamakta hedefler davranışa dönüştürülürken nitelik, süre ve yeterlik hedefte belirtildiği için yazılmayabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Öğrenciler bu basamakta işi istenilen nitelikte yapmalıdırlar ![]() ![]() ![]() Hedef Kız Meslek Lisesi: Ekstroforlu baskı dikişini istenilen nitelikte yapabilme Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() ![]() 9 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış YazmaHedefler İlköğretim: Müzik dersinde melodiyi ezgisine uygun icra edebilme ![]() Endüstri Meslek Lisesi: Düzeyine uygun olarak verilen bir güç kaynağını monte edebil-me ![]() Kız Meslek Lisesi: Belli bir yemeği, belirtilen niteliklere göre pişirebilme ![]() Ticaret lisesi: Daktiloda on parmakla yazı yazabilme ![]() 3 ![]() Devinişsel alanla ilgili beceri, istenilen kalitede, mükemmellikte ve olgunlukta yapılmalı; ayrıca belirtilen sürede bitirilmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Hedef Sağlık koleji: Damardan kanı, kurallara uygun olarak bir dakikada alabilme ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 8 ![]() ![]() 9 ![]() ![]() 10 ![]() ![]() 11 ![]() ![]() 12 ![]() ![]() ![]() Hedefler ilköğretlm: İş ve teknik eğitimi dersinde ağaç üzerine basit bir oyma işlemini istenilen nitefiklere uygun olarak bir saatte yapabilme ![]() Endüstri Meslek Lisesi: Elektrik dersinde, bir televizyonu kurallara uygun olarak on saatte monte edebilme ![]() Kız Meslek Lisesi: Giyim dersinde, istenilen basit bir etekliği kurallara uygun olarak iki saatte dikebilme ![]() Ticaret Lisesi: Daktilodo on parmakla, en fazla dört hata yaparak, bir dakikada 64 vuruş yapabilme ![]() 3 ![]() Bu basamaktaki beceriler, hem istenilen nitelik ve sürede yapılmalı, hem de ucuza mal edilmeli; birey enerjisini ekonomik bir biçimde tüketmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Hedef Kız Meslek Lisesi: Fantazi elbise kemerini ekonomik olarak kolayca otuz dakikada hazırlayabilnle ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() ![]() 9 ![]() ![]() 10 ![]() ![]() 11 ![]() ![]() 12 ![]() ![]() 13 ![]() ![]() 14 ![]() ![]() 15 ![]() ![]() 16 ![]() ![]() 17 ![]() ![]() 18 ![]() ![]() Hedefler Lise: Beden eğitimi dersinde yüz metreyi on üç saniyenin altında zorlanmadan koşabilme ![]() Kız meslek lisesi: Giyim dersinde basit bir etekliği iki saatte ekonomik olarak kolayca dikebilme ![]() Sağlık koleji: Damardan kanı kurallara uygun olarak bir dakikada kolayca yapabilme ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış Yazma4 ![]() Kişi, beceri haline getirme basamağında kazandığı davranışları, devinişsel özellikleri ağır basan yeni bir problem durumunda kolayca uygular ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hedef Endüstri Meslek Lisesi: İlk kez karşılaştığı altı silindirli bir motorun subop ayarını azami yirmi beş dakikada yapabilme ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Vs ![]() ![]() Hedef Konservutuar: Elde ettiği becerilerle, ilk kez karşılaştığı başka bir müzik aletini çalabilme ![]() Endüstri Meslek Lisesi: Ağaç işlerinde kazandığı beceriyle, istenilen yeni işi kolayca yapabilme ![]() Kız Meslek Lisesi: Giyim dersinde kazandığı becerilerle, yeni bir dikiş makinesini kolayca çalıştırabilme ![]() 5 ![]() Bu basamak, özellikle bilişsel alanın sentez, bir dereceye kadar da duyuşsal alanın nitelenmişlik ve sezgisel alanın geçmiş ve gelecekle iletişim kurma bu-samaklarıyla iç içedir; fakat burada devinişsel alanla ilgili nitelikler ağırlık taşır ![]() Konservatuvar: Yeni ve orijinal bir beste yapabilme ![]() Tüm okullar: Belli duygu ve düşüncelerini anlattığı özgün bir resim yapabilme Alıntı |
![]() |
![]() |
|