![]() |
Pedagoji Ders Notları-Günlük Plan |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Günlük PlanBir veya birkaç ders saatinde işlenecek konunun ana çizgilerini, bu konuya ilişkin deneyleri, tartışma sorularını, ödevleri, uygulama çalışmalarını, ders araç ve gereçlerini içine alan ve önceden ilgili öğretmenlerce hazırlanan plândır ![]() Başka bir tarifle, günlük plân, ünite plânından faydalanarak öğretmen tarafından hazırlanan, bir günde yapılacak faaliyetlerin gösterildiği plândır ![]() ![]() İyi bir günlük plânda; derslerin nerede ve ne kadar bir sürede işleneceği; konu amacına ulaşmada nasıl bir yol izleneceği ve kullanılacak araç-gereçleri; konuyla ilgili örnekleri; önceki öğrenmelerle yeni öğrenilecek konunun nasıl bağlanacağı gibi hususların bulunması gereklidir ![]() ![]() Günlük plânın, derse başlamadan, plânlama için ayrılan sürede öğrencilerle birlikte yapılması esastır ![]() ![]() ![]() Günlük plânın değerlendirme safhasında, plânın yapıldığı günde öğrenilenler ile ertesi gün yapılacak faaliyetler üzerinde durulur ![]() ![]() ![]() ![]() GÜNLÜK PLAN (Ders Planları) Hazırlık ve Planlama: Dersin Adı Sınıfı Süre Ders Saati Konu Amaçlar Davranışlar Yöntem ve Teknikler Gezi, Gözlem ve Deneyler Dersin İşlenişi Değerlendirme Günlük plân yaparken hataya düşmemek için, öğretmenlerin şu hususlara dikkat etmeleri gereklidir: Psikoloji, öğrencilerdeki bireysel farklılıklara dikkat çekmektedir ![]() ![]() Plânı uygulayacağı gün kullanacağı araç-gereci önceden hazır etmeli, ulaşamayacağı araç-gereç ile ilgili plân yapmamalıdır ![]() Okulun bulunduğu çevreyi ve öğrenci velilerini çok iyi tanımalı, plânda çevre ve velilerden yararlanmalıdır ![]() Çevrede ve sınıfta lider olduğunu hissettirmeli, ancak yerine göre öğrencilerini ve çevresini de dinlemeli, onların fikirlerinden faydalanmalıdır ![]() Konu amaç uyumunu sağlamalı ve davranış kazandırmada en uygun metotları kullanmalıdır ![]() Öğrencileri araştırmaya sevk etme ve kendi kendine iş yapabilme yönünden geliştirecek tedbirler alıp plânlamalı, fakat öğrencilerin boyunu aşan ödevler vermemelidir (ilköğretim birinci devrede yazılı ödev verilemez) ![]() Zamanı çok iyi ayarlamalı, plânlamaya gereğinden fazla zaman ayırmamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plân uygulamasında elden geldiğince bütün öğrencilere fikir beyan etme hakkı vermelidir ![]() Plânın aksayan ve uygulanamayan yönlerinin ne şekilde telafi edileceğini, aynı günlük plânın son kısmında belirtmelidir ![]() Kaynak kitap, veya dergideki bir parçayı aynen yazdırmak gibi zamanı boşa harcatıcı faaliyetlerden kaçınmalıdır ![]() Öğrencilere verilen her türlü araştırma ve ödevi mutlaka kontrol etmelidir ![]() Plân öğrenci seviyesinin ne üstünde ne de altında olmamalıdır ![]() Plân yaparken aşırı kuralcı olunmamalı ve kitaba bağlı kalınmamalı, plân esnek olmalıdır ![]() Plân ne çok kısa ne de çok fazla ayrıntı içerecek kadar uzun olmamalı, öğretmen ve öğrencilere ipuçları verecek nitelikte olmalıdır ![]() Bir günlük plânda ders ve konu adları; konu amaç(lar)ı; süre; konunun ne tür yöntem veya tekniklerle işleneceği; hangi kaynak, araç ve gereçlerin kullanılacağı; -yapılacak ise- gezi, gözlem ve deney plânı (bunlara ait plân deftere veya ayrı bir forma yapılabilir) yer alır ![]() Günlük plânı deftere yapmak mümkün olduğu gibi, her gün ayrı bir dosya kağıdına yaparak dosyalamak da mümkündür ![]() Günlük plân en önemli konuların öğretilmesini kolaylaştırır, zamanı iyi değerlendirmeye yarar, öğretmenin yaptığı çalışmaları gösteren belge niteliği taşır ve derslerin birbiriyle ilişkilendirilmesini sağlar ![]() Günlük plân çizelge olarak yapılabileceği gibi aşağıdaki örneğe uygun deftere de yapılabilir ![]() Not: Bu plan sadece bir ders içindir ![]() ![]() Günlük plân ders plânlarının birleşririlmesinden oluşur ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca günlük plân içerisinde "gezi plânı" ve "deney plânı" da yer alabilir, veya bunlar müstakil olarak yapılıp ilgili günlük plâna eklenir ![]() Alıntı |
![]() |
![]() |
|