![]() |
E-Ticaret Modelleri, Aktörler Ve Rolleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() E-Ticaret Modelleri, Aktörler Ve RolleriE-Ticaret Modelleri, Aktörler ve Rolleri E-Ticaret Modelleri, Aktörler ve Roller ![]() E-Ticaret ModeliArz TarafıTalep Tarafı Kurumdan kurumaKurumKurum Kurumdan bireyeKurumBirey Bireyden KurumaBireyKurum Bireyden bireyeBireyBirey Kurum ve bireylerin türlerine göre e-ticaret modellerini ayrıntılandırmak da mümkündür:[42] İşletmeden işletmeye, işletmeden tüketiciye, tüketiciden tüketiciye, işletmeden devlete, işletmeden sivil toplum kuruluşuna, sivil toplum kuruluşundan devlete ve devletten yurttaşa e-ticaret, ayrıntılı modellere birer örnek teşkil etmektedir ![]() E-ticarete yönelik bilişim çözümlerinin başlıcaları tedarik zinciri yönetimi; kısaca SCM) uygulamaları ve müşteri ilişkileri yönetimi (customer relationship management; kısaca CRM) uygulamalarıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Farklı e-ticaret modelleri, farklı çevrimiçi ortamlara ve bu ortamların üzerinde gerçekleştirileceği bilişim ve iletişim teknolojilerine gereksinme duymaktadır:[21] Kurum içerisinde kurumdan çalışana ve çalışandan kuruma veri ve enformasyon akışı için intranetler kullanılmaktadır ![]() ![]() ![]() İşletmelerin ve ticaretin elektronikleşmesinin ötesinde, insanların gerek bireysel gerekse toplumsal yaşamlarında da bilişim ve iletişim teknolojilerinin yaygınlığı ve önemi de giderek artmaktadır ![]() ![]() ![]() Birey ve toplum üzerinde geniş çapta etkileri olan elektronik oluşumların devletlerin ilgi alanına girmesi de kaçınılmaz olmuştur ![]() ![]() ![]() Başta e-ticaret ve e-işletmecilik olmak üzere bilişim ve iletişim teknolojilerinin bireysel, kurumsal, toplumsal ve ekonomik etkilerini irdelemek ve anlamak işletme enformatiği displininin başlıca ilgi alanlarından birini teşkil etmektedir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|