![]() |
Yağlı Boya Tablo- Deniz Feneri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yağlı Boya Tablo- Deniz FeneriYağlı Boya Tablo ![]() ![]() Resim Hakkında Bilgiler:Batı resmi, milattan sonra dini konuları sembolik bir şekilde resmetmeye odaklanmıştır ancak figürler hareketsiz, kompozisyonlar ise kuralcıdır ![]() ![]() ![]() ![]() İslam dini, Allah yaratılarını taklit etmeyi insanoğluna yasakladığı için İslami resimler 18 ![]() ![]() 1860-1869 döneminde, Paris’te Gerome’un öğrencisi olan Osman Hamdi Bey, ülkesine döndükten sonra gerçekleştirdiği yapıtlar ve Sanayii Nefise Mektebi'ni kurmasıyla birlikte, resim sanatı Doğu toplumlarında yaygınlaşmaya başlamıştır ![]() ![]() 1880'lerde, kimine göre Tonalizm, kimine göre Sembolizm akımlarıyla başlayan modern resim, konusunu avam insanda, onun gündelik yaşamında, psikolojisinde bulur ![]() ![]() 1945'lerde ortaya çıkan Soyut Ekspresyonizm akımı ile resim sanatı, tamamen insanın iç dünyasına inerek somut dünyadan, kurallardan ve kalıplardan uzaklaşır; mutlak gerçeği arar, böyle bir şey olmadığına karar verir ve Fluxus akımından sonra kendini kavramsal sanata bırakır ![]() ![]() ![]() Bugün, resmin (ve sanatın) öldüğü iddialarına rağmen günümüz yaşam şekline uygun bir "çok kültürlülük" egemenlik sürmektedir ![]() Resim oluşturmakta kullanılan araçlar ------------------------------------------------- Biçimsel Kompozisyon Doluluk-Boşluk oranı Renk Ritim Denge Grafik yöntemler İzleyicinin gözünü resim yüzeyinde dolaştırmak Kompozisyon ve elemanlarda denge sağlamak Pozitif-Negatif; tüm boşluğu gözönünde bulundurma Grafik araçlar Formların Geometrisi(küp-üçgen-kare-dikey çigi-yatay çizgi vb ![]() Bakış açısı (Lineer Perspektif, Espas, iki boyutluluk) Düz çizgiler/Eğriler proporsiyon/diziliş ve plan Kaynak: tr ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|