Prof. Dr. Sinsi
|
Joseph E. Stiglitz Hayatı
Joseph E Stiglitz
Gary, Indiana, 9 Şubat 1943 tarihinde, zaman, Michigan Gölü'nün güney kıyısında büyük bir çelik kasabasında doğdu Her iki ailem Gary altı kilometre mesafedeki yüzyılın başlarında doğmuş, ve 1997 yılına kadar bölgede yaşamaya devam etti Bazen benim perignations kendi istikrarı için yaptığını düşündüm
Bir ekonomi haline açan Gary havada bir şey var olması gerekir: ilk Nobel Ödülü sahibi Paul Samuelson gibi diğer birçok seçkin ekonomistler, Gary (Paul iddia edilen bir kez Gary, Indiana en iyi ekonomist olduğunu söyleyerek benim başarıları özetledi benim için bir tavsiye mektubu yazdı ) Tabii ki, yoksulluk, ayrımcılık, epizodik işsizlik değil ama bir soran genç grev: neden yaptı bu var ve biz onlar hakkında ne yapabilirdi
Ben siyasi konularda sık sık tartışılan ve yoğun bir şekilde tartışılan olduğu bir ailede büyüdüm Annemin ailesi New Deal Demokratlar - FDR ibadet ve amcam, son derece başarılı bir avukat ve emlak girişimci olmasına rağmen, o sadık pro-emek Babam, diğer yandan, büyük olasılıkla daha uygun bir şekilde olarak, bir Jefferson demokrat olarak tarif edildi; bir küçük işadamı (bir bağımsız sigorta ajanı) kendisini, o sürekli kendini istihdam erdemlerini konuştu, kişinin kendi patronu olma, kendine güvenme O büyük bir iş endişe ve rekabet yasaları değerli Hayatının yakın yüzyılda Amerikan toplumunun en belirgin değişiklikler sarsılan muhafazakar doğası gereği, onu gördüm ve bu değişikliklere uyum Midseventies, sivil hakların güçlü bir savunucusu olmuştu O derin bir sivil toplum ve ahlaki sorumluluk duygusu vardı O ev yardım için sosyal güvenlik primi ödeme konusunda ısrar eden bilen birkaç kişiden biriydi, bunu istese de istemese ne olursa olsun, o zaman onlar gerekir biliyordu (Bu tutum bana hizmet; ben onu örnek, çünkü 1993 yılında, birçok Clinton, atamalar, çünkü bu vergileri ödemek için başarısızlık onaylanıp sorun ile karşı karşıya iken, ben bu sorunları kurtulmuş oldu )
Kamu okullarına gittim ve Gary iken, en çok Amerikan kentleri gibi, ırk ayrı, en azından sosyal olarak entegre hayatın her kesiminden ailelerden gelen çocukların bir kesit Gary kamu okul sisteminin kendi sakini gibi büyük bir kısmını oluşturan göçmenleri entegre etmek için dizayn edilmiştir; burada, Amerika'nın çok önemli bir parçası olan eritme potası retorik, öz-imajının ciddi alınmıştır Hepimiz, örneğin, iki esnaf (benim baskı ve bir elektrikçi ediliyordu) öğrenmek için vardı Nispeten büyük sınıfların rağmen, yüksek bir düzeyde bireysel ilgi adanmış öğretmenler, sahip olma şansı vardı Öğretmenlerim kılavuz yardımcı oldu ve beni motive eden, ancak öğrenme sorumluluğu bana, sonra Amherst benim deneyimleri ile takviye edilmiştir öğrenme bir yaklaşım ile karşı karşıya kalmıştır
Ben en çok meşgul olduğu müfredat dışı faaliyetleri - münazara - kamu politikası benim çıkarları şekillenmesine yardımcı oldu Her yıl, ulusal bir münazara konuyu seçilir Clinton Yönetimi arkadaşlarıma bazı Debaters çok olmuştu, ama spor var; (Bir yıl, bir sorun, ben neredeyse kırk yıl sonra uğraşmak zorunda tarımsal destek programları reform fikirlerinden daha fazla çekmiştir ) tartışmada, bir rastgele bir tarafı ya da diğer atandı Bu en az bir erdem vardı - biri birden fazla tarafı bu karmaşık sorunlar olduğunu görmek yaptı
Entelektüel en biçimlendirici deneyimleri Amherst kolej, küçük bir New England kolej (zaman, yaklaşık 1000 öğrenci ile bir erkek üniversite) geçirdiği üç yıl 1960-1963 sırasında oluştu Ağabeyim benden önce gitmişti çünkü Amherst gitti ve onun rehberlik danışmanı, Harvard gibi büyük bir üniversitede daha orada daha iyi olacağını düşündüm çünkü oraya gitti Amherst, geniş bir eğitim ile öğrencilerin sunmayı bir beşeri bilimler üniversitesidir (Bugün, yönetim kurulu mütevelli hizmet vermektedir ) Kavramı, her iyi eğitimli kişi, beşeri bilimler, fen bilimleri ve sosyal bilimler en azından temel unsurları bir ustalık olacağını uzmanlaşmış eğitim uzak bir ağlama Bugün çoğu öğrenci özellikle araştırma üniversiteleri, alırsınız Ama ne Amherst seçkin öğrendiklerinden değildi, ama nasıl öğretildi ve biz öğretmenler ile yakın ilişkiler En iyi öğretmenler hala, hala başka bir soru ile cevaplar yanıt, soru sorma, Sokratik bir tarzı öğretti Iyi soru yöneltilen soruyu yanıtlarken, genellikle nispeten kolay bir konu - Ve tüm derslerin, en önemli, doğru soruyu soran olduğu öğretildi
Atmosferde büyüdü; süre benim üçüncü yıl içinde geç saatlere kadar, ben fizik ihtisas ve biz, bize tahsis edilen sabit sorunları çözmek için uğraştıkları için, gayet fizik öğrencileri dostluk keyif aldım Ben matematik, tarih, İngilizce, felsefe, standart tarife ve tanıtım biyoloji ve kimya ders smattering sürmüştür Dersleri hala iyi hatırlıyorum, ve sık sık bu öğrenme üzerine çekmiştir Örneğin, bizim Birinci tarihi, sınıf bir ana tema farklı medeniyetler arasındaki karşılaşmalar tartışmalar küreselleşme hakkında benim düşüncem, en fazla üç yıl sonra şekillenmesine yardım etti; tarihsel bir bölüm hakkında düşünmek için daha iyi bir konumda hissettim perspektif, ve diğer tarafın gözüyle görmek
Ancak, tüm bu derslerin sevdi ise ekonomi karşı konulmaz bir cazibe vardı Arnold Collery, mikro iktisat ve makro iktisat eğitimi aldığınız bir düşünceli ve bilgili bir bilim adamı, daha sonra Columbia Koleji Dekanı: Amherst Benim üç öğretmen bana dizi konunun gösterdi Öğretim tarzı mikro ders için metinlerin seçimi ile örneklendirilmiştir Standart bir ders kitabı yerine, o Kontrol Abba Lerner Ekonomi, piyasaların nasıl çalıştığını anlamak için bir teorik katkı olarak yazılmış bir kitap, planlama alternatif temin edip soruşturma kullandı Bana tanıtım ekonomi öğretti James Nelson, ekonomi politikaları şekillendirmeye çalışırken gelen heyecan duygusu iletti capcanlı bir politika ekonomisti oldu Nihayet, Ralph Beals MİT sadece sonra rağbet haline geliyordu matematiksel teknikler konusunda eğitim almış genç bir mezun oldu Ekonomi alanında önemli bir karar verdiğini Junior (üçüncü) yıl bahar aylarında geç saatlere kadar değildi; bana önemli toplumsal sorunlara matematik benim ilgi ve yeteneklerini uygulamak için bir fırsat sağladı, düşünce ve her nasılsa, bu düşünce Ayrıca bana geçmişi ve yazılı olarak benim ilgi birleştirmek için olanak sağlayacaktır Ben öyle istedim, ekonomisi her şeye sahip gibi görünüyordu Benim karar benim öğretmenlere tavsiye ettiklerinde, ben okuldan mezun olmak için gitmek gerektiğini tavsiye etti Ne benim üst düzey yıl boyunca eğitim büyük ölçüde lisansüstü okulun ilk yılında tekrar olacaktır - Bugün sayısı Kiramı ötesinde bir dolar bir gün benim yaşam gerektirdiği MIT mütevazı son dakika dostluk; beni MIT gitmek ve (Amherst tam burslu olmuştu gerekli finansman almak için daha sonra düzenlenmiş mutlak yoksulluk eşiği olarak alınır), MIT, ve Amherst esneklik, - başvuru için son tarihler burslar için para büyük ölçüde zaten reçete edilmiş olan, ayrıca geçmişte - Amerika'nın yüksek eğitim sistemi hürmetinin olduğunu, ve bir excel devam ettiğini nedenleri Ben MİT için bir derece olmadan Amherst sol, ya da birinin herhangi bir vaadi olmadan Bilgi ekonomisi üzerine çalışmaları yapmıştı önceydi ve ben Amherst mezun olan iletti olabilir bilgi kavramak vermedi düşünüyorum Ben sadece olabildiğince hızlı bir kadar olabilir öğrenmek istedim "Devam" bir anlam değil, sadece öğrenmek için çok şey olduğunu ezici bir anlamda, bir ile almak için gerekli (Daha sonra, Amherst bana bir derece verdi ve hala daha sonra, 1974 yılında, onlar bana bir fahri doktora verdi ) Onun ileri derecede var sordu öğretmen ve dünyanın en iyi ekonomistleri, Hirofumi Uzawa onlar o derece konuşmak için hiçbir söyleyebilirim; akademik çevrelerde, sadece düzenli bir program sınırları dışında, kişinin kendi izlediği bir çalışmaları belli bir gurur var Amherst bana bir derece verilir olmasaydı, ben de benzer bir tepki vermiş olabilir
|