![]() |
Tarih Öğretmenliği Mesleği |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tarih Öğretmenliği MesleğiTANIM Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, tarih ile ilgili eğitim veren kişidir ![]() GÖREVLER Tarih konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir ![]() Tarih öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır ![]() KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ - Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, - Ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri ![]() MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Tarih öğretmeni olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Sözel yeteneği gelişmiş, tarih ve sosyolojiye ilgi duyan, - Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, - İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir ![]() ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Tarih öğretmeni, sınıfta görev yapar ![]() ![]() ![]() ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI Tarih öğretmenleri, MEB’e bağlı okullarda (ilköğretim okulları, liseler, meslek liseleri vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Meslek eğitimi, çeşitli üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "Tarih Öğretmenliği" bölümlerinde verilmektedir ![]() Ayrıca, “Tarih Bölümü” bölümü mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak Pedagojik Formasyon Programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda Tarih Öğretmeni olabilirler ![]() MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sözel (SÖZ-2)” puan almak gerekmektedir ![]() ![]() EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 5 yıldır ![]() ![]() ![]() ![]() BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belirli sayıda olanlara Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MESLEKTE İLERLEME - Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler ![]() - 4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler ![]() - MEB' ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler ![]() BENZER MESLEKLER: Sosyal bilgiler öğretmeni, coğrafya öğretmeni, Sanat Tarihi Öğretmenliği ![]() DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri ![]() |
![]() |
![]() |
|