![]() |
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ağızdan Ağıza Pazarlamanın SırlarıAğızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları Ağızdan ağıza pazarlamanın sırları, pazarlama topluluğu arasında genelde bilinmeyen, kabul görmeyen, unutulan ya da göz ardı edilen ilkelerdir ![]() ![]() Pazarlamanın Beş Sırrı 1 ![]() ![]() ![]() Müşterilerinize, onların yaşamlarını güzelleştiren ve kolaylaştıran ürünler ve hizmetler sunduğunuzun farkında olun ![]() Ürününüzün, müşteriye sunduğu özel değeri aklınızdan hiç çıkarmayın ![]() ![]() Müşterinin, sizin ürününüze sahip olmakla çok şanslı olduğunu, ona bir değer sunduğunuzu, ürününüzü satmakla müşteriye bir iyilikte bulunduğunuzu, müşterinin de o ürünü satın almakla (size değil) kendisine bir iyilikte bulunduğunu sürekli anımsayın ![]() Ürününüzde, insanları gerçekten ondan söz etmeye götürecek ilginçliğin ne olduğunu düşünün ![]() bulunmasını sağlayın ![]() 2 ![]() ![]() Pazarlamaya, müşteriye yaptığınız bir şeymiş gibi yaklaşmayın ![]() ![]() "Hedefler ve çok satanlar" açısından düşünmeyin ![]() ![]() Pazarlamanın ürün(ler) satmak olmadığını anlayın ![]() ![]() Ürününüzü kolay ve yalın bir seçim durumuna getirerek müşterilerin onu almalarını sağlayın ![]() Kendinize hizmet eden özellikleri vurgulamayın; bunun yerine, gerçekten fark yaratan gerçek üstünlükleri – insanların söz edecekleri yararları – vurgulayın ![]() Yalnızca ucuzluk kampanyası değil, ucuzluk yapın ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Ürününüzü bu kadar harika kılan şeyle duygusal ilişkiye girin ![]() ![]() ![]() bir tür duygusal ilişki kurdukları şeyler hakkında konuşurlar ![]() 4 ![]() ![]() Ürününüzün, gerçekten üstün olan yanlarını en çok göze batacak biçimde – ama dürüstçe – büyütün, boyutlandırın ve vurgulayın ![]() Düşük düzeyde – hatta "Ben de aynıyım" eşdeğerliğinde – bir ürüne razı olmayın ![]() ![]() Herhangi bir şey, herhangi bir zaman, herhangi bir yer konusunda – özellikle de ürününüzle ilgili olarak – "gerçeği gölgelemeyin" ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() İşe insanları ikna etmeye çalışmakla başlamayın ![]() ![]() Çok değerli bir fırsat sunma tutumundan yola çıkın ![]() ![]() İnsanlar, ürününüzün sağlayacağı yararı gerçekten istiyorlarsa, sizin yapmanız gereken şeyin, yalnızca onların bunu görmelerine yardım etmek olduğunu anlayın ![]() Kaynak: George Silverman, The Secrets of Word-of-Mouth Marketing |
![]() |
![]() |
![]() |
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ağızdan Ağıza Pazarlamanın SırlarıAğızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları (2 ![]() Asuman Bayrak Karar Vermeyi Çabuklaştırmanın Beş Sırrı 1 ![]() ![]() ![]() Çoğu durumda, en iyi ürünün, üzerinde karar verilmesi en kolay ürün olduğunu anlayın ![]() Zor bir karar verme döngüsü gerektiren "en iyi" ürüne takılıp kalmayın ![]() ![]() Müşteriye satış yapmayın ![]() ![]() ![]() Ürününüzü, satın alınması en kolay ürün durumuna getirin ![]() ![]() ![]() Bir pazarlamacının yapabileceği en etkili şeyin, karar vermeyi kolaylaştırmak, böylelikle çabuklaştırmak olduğunu anlayın ![]() 2 ![]() ![]() Karar verme çabukluğunu, pazarlamada en önemli tek etken, pek çok durumda da marka seçiminden daha önemli bir etken olarak görün ![]() Karar vermeyi rakiplerinizden daha kolay duruma getirerek müşterilerinizin sayısını rakiplerinizden daha hızlı çoğaltın ![]() 3 ![]() ![]() ![]() Karar vermeyi, müşteri için en iyi duruma getirin ve çabuklaştırın ![]() ![]() ![]() • Karar vermeye karar vermek • Seçenekler arasından seçim yapmak • Denemek • Uygulamak / sürekli kullanmak • Bağlanmayı yaygınlaştırmak 4 ![]() ![]() Aşırı güvenceler vermek, işi sonundan yakalamak için ürünü bedava vermek, ortaklaşa pazarlamak, çılgınca sunuşlarda bulunmak, olmayacak denemelere girişmek ve ürünlere meydan okumak gibi alışılmamış yöntemlere baş vurmayın ![]() Karar vermeyi kolaylaştırmaya ve çabuklaştırmaya odaklanmak amacıyla, müşterinin, rakiplerinizin ürününü değil de sizinkini seçmesini sağlamak için harcadığınız kadar zaman harcayın ![]() Müşteriyi, daha hızlı harekete geçmesi için zorlamayın ![]() ![]() Onun karar vermesini olanaklı kılın, zorlamayın ![]() 5 ![]() ![]() Karar verme döngüsündeki beş aşamanın, sizin ürününüz açısından nasıl işlediğini belirleyip saptayın ![]() Bu karar aşamalarını başından sonuna kadar acımasızca inceleyin ve bütün gizli engelleri, tıkanıklıkları ve kısıtlamaları ortadan kaldırın ![]() Ürününüzün satın alınmasını, alınmamasından daha kolay duruma getirin ![]() Farklı türlerdeki müstakbel müşterilerinizi ve müşterileriniz karar verirken söz konusu olabilecek farklılıkları anlayın ![]() Kaynak: George Silverman, The Secrets of Word-of-Mouth Marketing |
![]() |
![]() |
![]() |
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ağızdan Ağıza Pazarlamanın SırlarıAğızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları (3 ![]() Asuman Bayrak Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Yirmi Sekiz Sırrı 1 ![]() ![]() Reklamların, satış elemanlarının, broşürlerin ve adrese postalamanın, ürünlerin doğrudan satılmasını pek sağlamadığını anlayın ![]() ![]() Ağızdan ağıza pazarlamayı, reklamların ve satış elemanlarının yaptıkları etkileri çoğaltmak için kullanmayın ![]() Yaptığınız şeyin, ağızdan ağıza pazarlama açısından neler getireceğini, özellikle de bu aracı ağızdan ağıza iletişim zincirini başlatmak, sürdürmek ve güçlendirmek için nasıl kullanacağınızı iyice düşünüp bulmadan hiçbir reklam vermeyin, postayla bir şey göndermeyin, bir müşteriyi telefonla aramayın ![]() Pazarlamanın her bir öğesini, olumlu bir ağızdan ağıza tepki zincirine yol açacağını göz önüne alarak değerlendirin ![]() Alışılmış pazarlamanın – en iyi durumda olduğu zaman bile – olsa olsa insanların ürününüze ilgi duymalarını sağlayacağını anlayın ![]() ![]() ürünü satın almaları için tetiği çekecek olan şey, işte bu ağızdan ağıza iletişimdir ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Küçük çaplı düşünmeyin ![]() ![]() Büyük çaplı düşünün ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Müşteriye, başka birinin o kararı nasıl verdiğini göstererek kararın verilmesini önceden hazırlayın ![]() Ağızdan ağıza pazarlamayı, insanları sizin ürününüzü almaya götürecek bir yol olarak görmeyin ![]() Ağızdan ağıza iletişimi, insanların çabuk karar vermelerini sağlayacak bir yol olarak görün ![]() 4 ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimi, pazarlama çabalarınızın yalnızca rasgele seçilmiş bir yan etkisi olarak ele almayın ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ağızdan Ağıza Pazarlamanın SırlarıAğızdan ağıza iletişimi, pazarlamanın başka her şeyin bağlı olduğu bir temel taşı olarak ele alın ![]() Ağızdan ağıza pazarlamanızı, reklamlarınızı, satış kampanyalarınızı, pazarlama etkinliklerinin diğer yönlerini hangi hevesle planlıyorsanız öylece belirleyerek saptayın ![]() 5 ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimin gücünü küçümsemeyin ![]() ![]() ![]() İnsanların, her hafta aldıkları binlerce ilandan, reklamdan ve telefon çağrısından ancak çok küçük bir kesiminin etkisiyle harekete geçtiklerini unutmayın ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişime, hak ettiği saygıyla – hatta huşuyla – yaklaşın ![]() ![]() 6 ![]() ![]() Güçlü bir şeyi ihmal ettiğiniz zaman, çok büyük bir tehlike içine girmiş olacağınızı anlayın ![]() Güçlü ama ihmal edilmiş bir şeyi ehlileştirdiğiniz zaman, çok etkili bir gizli üstünlük elde edeceğinizi anlayın ![]() 7 ![]() ![]() Sizin ürününüz hakkında, bütün düzeylerde sürmekte olan ağızdan ağıza iletişimi araştırın ![]() ![]() Ürününüz konusunda kitlesel ve olumlu bir ağızdan ağıza iletişimi başlatmak için yasal ve ahlaksal olan her şeyi yapın ![]() ![]() ![]() 8 ![]() ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimi kışkırtmak için yarım yamalak önlemlere başvurmayın ![]() Ağızdan ağıza iletişimi yıldırım hızına ulaştırın ![]() Kampanyanızı baştan sona planlayın, sonra elinizden gelen her şeyi – yapabileceğiniz kadar çok şeyi, yapabileceğiniz en büyük hızla – bu planın içine katın ![]() ![]() ![]() ![]() 9 ![]() ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimin gücünü tam olarak nereden aldığını anlayın ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimin, reklamlara göre yalnızca daha az yan tutucu, bu nedenle de daha inanılır olması nedeniyle güçlü olduğunu varsaymayın ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları10 ![]() ![]() ![]() Ürünleri engelleyen şeyin, deneme yapılmadan önce, deneme sırasında ve deneme yapıldıktan sonra, bu deneyimleri toplamak için harcanan aşırı zaman olduğunu anlayın ![]() İnsanları, deneyim edinmeleri için (başka deyişle, sizin ürününüzü denemeleri için) zorlamayın ![]() Onları, başkalarının deneyimlerini dinlemeye çağırın ![]() 11 ![]() ![]() Ağızdan ağıza pazarlamanın, küresel bir şey olduğu varsayımını benimsemeyin: Müşteriler, potansiyel müşterilerle konuşurlar ![]() Ağızdan ağıza pazarlamanın, uzmanların ağızdan ağıza iletişimi, satış elemanlarının ve aracıların ağızdan ağıza iletişimi, çalışanların ağızdan ağıza iletişimi, halkla ilişkiler, üstü kapalı ağızdan ağıza iletişim, açık onaylamalar, tanıklıklar ve ortak girişimler gibi çok çeşitli biçimleri bulunduğunu hesaba katın ![]() 12 ![]() ![]() Doğru türden ağızdan ağıza iletişimi başlatacak anahtarın, her müşteri için doğru türden bir ağızdan ağıza iletişimin bulunduğunu anlamak olduğunu bilin ![]() ![]() ![]() ![]() Müşterilerinizin her bir farklı türü için, ağızdan gıda pazarlamayı tam olarak hangi sözcüklerle dile getireceğinizi, özellikle de bu sözcüklerin içeriğini belirlemeniz, insanların tıkanıklıkları aşmalarını sağlayacaktır ![]() 13 ![]() ![]() Yalnızca, "olumlu ağızdan ağıza iletişim" yaratmayı amaçlamayın ![]() Bu iletişimin doğru mesajı, zamanlaması, ardıllığı ve kaynakları konusunda açık ve kesin bir tutum edinin ![]() ![]() 14 ![]() ![]() ![]() Uzmanların gücünü azımsamayın ![]() ![]() ![]() Ürünün, onu üstün kılan "ideal" potansiyelini göstermek için mutlaka uzmanlardan yararlanın ![]() Ürünün, ortalama kullanıcının elinde nasıl işe yarayacağını göstermek için uzmanlara baş vurmayın ![]() Ürünün, "sıradan bir erkeğin ya da kadının" ellerinde nasıl işe yarayacağını göstermek için akranlardan yararlanın ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları15 ![]() ![]() Ürünün en iyi tanımını sunmak için ağızdan ağıza iletişime güvenmeyin ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimi, bilginin pekiştirilmesi ve doğrulanması amacıyla kullanın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 16 ![]() ![]() ![]() Uzmanların, işlerini çok büyük çeşitlilik gösteren etki alanlarından yola çıkarak yürüttüklerini anlayın ![]() ![]() ![]() 17 ![]() ![]() Uzmanlardan mutlaka yararlanın ![]() ![]() ![]() ![]() Siz kendinizi, elinde iyi bir ürün bulunan biri olarak görürken, uzmanların sizin ürününüzü bir araç olarak göreceklerini anlayın ![]() ![]() ![]() ![]() Uzmanları yönlendirmeye çalışmayın ![]() ![]() ![]() 18 ![]() ![]() Uzmanlığı ünle karıştırmayın ![]() ![]() ![]() ![]() kazanırlar; taraf tutmamak, sizin ürününüz hakkında, onların açık açık olumlu görüşler kadar olumsuz görüşler de bildirmeleri anlamına gelir ![]() ![]() Uzmanların, sizin en güçlü müttefikleriniz, en yıkıcı düşmanlarınız ya da bütünüyle ilgisiz kişiler olabileceklerini anlayın ![]() ![]() 19 ![]() ![]() "Ağızdan ağıza pazarlama"nın iyi reklam sonucunda gelişeceğini beklemeyin ![]() ![]() göndermelerden, network'lerden, halkla ilişkilerden, incelemelerden ve elinizin altında bulunan öteki iletişim araçlarından, ağızdan ağıza iletişimi yerine ulaştırmak amacıyla yararlanın ![]() Ağızdan ağıza iletişimi yerine ulaştırmak için kullanılacak her türlü kanalın kendine özgü, özel bir kurallar dizisi bulunduğunu anlayın ![]() 20 ![]() ![]() Ağızdan ağıza pazarlama alanındaki çabalarınızı eşgüdümleyin bütünleştirin ve sistemleştirin ![]() ![]() 21 ![]() ![]() Önce mutlaka satış görevlilerinize satış yapın ![]() Bilgiçlik dolu, gürültülü bir satış toplantısının bunu gerçekleştireceğini sanmayın ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimin, yöneticilerin yapacağı açıklamalardan etkilenmeyeceğini anlayın ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları22 ![]() söylediklerini belirleyebilir, gelecekteki müşterilerinizin kimler olacağını saptayabilir, müşterilerinizin söylediklerinin ikna edici olup olmadığı sonucuna ulaşabilirsiniz ![]() İnsanlara, "Bu ürünü bir arkadaşınıza nasıl tarif edersiniz?" gibi soruların sorulduğu alışılmış odaklanma gruplarını – daha da kötüsü – anketleri kullanmayın ![]() ![]() Müşterilerle potansiyel müşterileri karışık olarak kullandığınız ve ağızdan ağıza iletişimin gerçek sözcüklerini işittiğiniz alışılmamış odaklanma grupları kullanın ![]() 23 ![]() ![]() Yukarıda betimlenen gruplara, ikna etme öğesini mutlaka ekleyin ![]() ![]() 24 ![]() ![]() Ağızdan ağıza iletişimi, canlı olarak yerine ulaştıramayacağınız zaman "paketleyin" ![]() ![]() ![]() 25 ![]() ![]() Ağızdan ağıza ilettiklerinize, olumsuzlukların girmesinden kaçınmayın ![]() ![]() Ürününüzü, "inanılmayacak ölçüde iyi" bir duruma getirecektir ![]() ![]() ![]() etkileri vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Olumsuzlukları gerçekten vurgulayın ama bunun hemen ardından, bu olumsuzluklarla başa çıkma yollarının geleceği konusunda güvence verin ![]() İnsanların, ürününüze ilgi duyduklarını ve o ürünün işe yaramasını istediklerini anlayın ![]() ![]() 26 ![]() ![]() "Ağızdan ağıza reklam" deyişini kullanmayın ![]() ![]() ![]() 27 ![]() ![]() İçeriği etkiliyormuşsunuz gibi görünecek hiçbir şey yapmayın ![]() ![]() 28 ![]() ![]() Ağızdan ağıza pazarlamanın, reklamların ve satışların kurallarından bütünüyle bambaşka bir kurallar dizisiyle yürüdüğünü anlayın ![]() aracıdır ![]() ![]() ![]() Ağızdan ağıza pazarlamayı, bu alanda becerili ve deneyimli olduklarını kanıtlamadıkları sürece, şu andaki şubelerinize devretmeyin ![]() eğitiminde, tanıtmada ve halkla iliştiler ajanslarında normalde bulunmayan özel beceriler gerektirir ![]() Kaynak: George Silverman, The Secrets of Word-of-Mouth Marketing |
![]() |
![]() |
|