Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgileri, büro, meslek, yönetimi, öğretmeni

Büro Yönetimi Öğretmeni Meslek Bilgileri

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Büro Yönetimi Öğretmeni Meslek Bilgileri




TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, büro yönetimi ile ilgili eğitim veren kişidir

GÖREVLER

Büro yönetimi ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir
Büro yönetimi öğretmeni bu program çerçevesinde,
-Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,
-Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır,
-Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
-Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
-Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
-İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder,
-İşyerlerindeki gelişmeleri izler, ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
-Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
-Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

-Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, öğrenci iş takip formu,
-Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar,
-Eğitim araçları (Projeksiyon, tepegöz, video, slayt, saydam, bilgisayar, daktilo, fotokopi makinesi, faks, bilgisayar yazılımları, CD vb)

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Büro yönetimi öğretmeninin hem alanıyla ilgili hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir
Büro yönetimi öğretmeni olmak isteyenlerin;
-Sözel ifade yeteneği gelişmiş,
-Ayrıntılara dikkat eden,
-Sınıfta iyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
-Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
-Empati kurabilen,
-Dikkatli, işine özen gösteren,
-Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
-İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
-Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
-Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,
-Yenilikleri takip eden,
-Girişimci, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro yönetimi öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür Çalışma ortamı biraz tozlu ve oldukça gürültülüdür

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Günümüzde, teknolojinin getirdiği yeniliklerle büro işlemlerini daha kısa sürede ve daha etkin yapmak mümkündür Ancak bunun için yeni teknolojinin getirdiği araç ve gereçleri rahat kullanabilen, yöneticinin işlerini kolaylaştırabilen, büro işlerini etkin şekilde yapabilen kişilere ihtiyaç duyulmaktadır Büro Yönetimi Öğretmenliği programını tamamlayan ve mezun olan öğrenciler meslek liselerinde büro yönetimi ve sekreterlik grubu öğretmeni, olarak yüksekokullarda öğretim görevlisi, eğitmen olmalarının yanısıra büro yöneticisi, sekreter, yönetici asistanı, yönetici sekreter vb unvanlarla anılan nitelikli işgücünü oluşturmaktadır

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi; Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi, Büro Yönetimi Öğretmenliği bölümünde verilmektedir

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Meslek eğitimine başlayabilmek için;
-Lise veya dengi okul mezunu olmak,
-Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programı için yeterli Sözel-I (SÖZ- I) puanı almak,
-Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih bildirim Formunda Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir

-Meslek Liselerinin Büro Hizmetleri, Büro Yönetimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Hukuk Sekreterliği, Sekreterlik, Tıp Sekreterliği, Yönetim ve Ticaret Sekreterliği bölümü mezunları Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler

-Büro Yönetimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Diş Teknik Sekreterliği, Ofis Teknolojileri ve Yönetimi, Orta Kademe Yöneticilik, Sekreterlik, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Tıbbi İstatistik ve Bilgisayar ön lisans programını başarı ile bitirenler de ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programına dikey geçiş yapabilirler

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır

Öğrenciler eğitim süresince aşağıdaki dersleri alırlar;

a) Genel Kültür Dersleri
Yabancı Dil, Genel Matematik, İnkılap Tarihi, Türk Dili

b) Meslek Dersleri
Hukuk Başlangıcı, Genel Ekonomi, Genel Muhasebe, Büro Makineleri, Ticari Matematik, Genel İşletme, Organizasyon ve Yönetim, Kıymetli Evrak Hukuku, Büro Hizmetleri Teknikleri, Türkiye Ekonomisi, İş Hukuku, Güzel Konuşma ve Yazma, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazarlama, İstatistik, Büro Otomasyonu, Haberleşme ve İş Yazışmaları, Masa Üstü Yayıncılık, Halkla İlişkiler, Protokol-İletişim, Örgütsel Davranış, Sekreterlik Tarihi, Büro Yönetimi ve Güncel Konular,
c) Pedagojik Formasyon Dersleri
Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Okul Deneyimi, Gelişim ve Öğrenme, Öğrenim Programı ve Değerlendirme, Öğrenim Teknikleri ve Matematik Gelişimi, Sınıf Yönetimi, Rehberlik, Eğitim Psikolojisi, Genel Öğretim Yöntemleri, Özel Öğretim Yöntemleri, Öğretmenlik Uygulaması

Ayrıca eğitim sırasında okullar da uygulama çalışmaları da yapılmaktadır

MESLEKTE İLERLEME
Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler

Kendi işyerlerini açabilirler (Dershane, eğitim merkezleri vb)

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavlarda başarılı oldukları takdirde eğitim yöneticiliği yapabilirler

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

EĞİTİM SÜRESİNCE
Kredi ve Yurtlar Kurumunun yurt ve kredi hizmetlerinden yararlanılabilir Bunların dışında öğrenciler çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da istifade edebilirler

EĞİTİM SONRASI

Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler lisans diplomasıyla Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilgili okullarda öğretim hizmetleri sınıfında belirlenen kadrolara atanırlar Kadrolarına denk düşen derece ve kademe ile her yıl belirlenen katsayı ve tazminat oranlarına göre aylık maaş alırlar

Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere okullar açılmadan önce eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır

Özel sektörde çalışanların ücretleri ise karşılıklı anlaşma ile belirlenir Bu miktar asgari ücretin 2 ile 4 katı arasında değişmektedir

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

-İlgili Eğitim Kurumları,
-Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü,
-Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
-Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri



Alıntı Yaparak Cevapla

Büro Yönetimi Öğretmeni Meslek Bilgileri

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Büro Yönetimi Öğretmeni Meslek Bilgileri




Büro Yönetimi Öğretmenliği

Programın Amacı

Büro yönetimi öğretmenliği programının amacı, ortaöğretim okullarında büro yönetimi öğretmenliği konusunda eğitim yapacak öğretmenleri yetiştirmektir

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Büro yönetimi öğretmenliği programında genel işletme, genel ekonomi, genel muhasebe, büro makineleri, organizasyon ve yönetim, güzel konuşma ve yazma, haberleşme ve iş yazışmaları, protokol-iletişim alan dersleri okutulur

Ayrıca program boyunca, eğitim psikolojisi, genel öğretim metotları, özel öğretim metotları, ölçme- değerlendirme ve rehberlik gibi öğretmenlik meslek bilgisi dersleri de verilir

Gereken Nitelikler

Büro yönetimi öğretmeni olmak isteyenlerin sözlü ifade yeteneğine sahip, ayrıntıya dikkat eden, kimseler olmaları gerekir

Düşüncelerini başkalarına etkili bir biçimde aktarabilme, başkaları ile iyi iletişim kurabilme, iyi bir öğrenme ortamı sağlayabilme, kendini ve çevresindekileri geliştirme çabasında olma da büro yönetimi öğretmenlerinde aranan özelliklerdir

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Büro yönetimi öğretmenliği programını bitirenlere “Büro Yönetimi Öğretmeni” unvanı verilir

Büro yönetimi öğretmeni görev yaptığı okulda öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır Bunun için uygun öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir ve başarıyı artırıcı önlemler alır, mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim programlarına yansıtılmasına çalışır

Çalışma Alanları

Büro yönetimi öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı liselerde öğretmen olarak çalışma olanağına sahiptirler


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.