10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Trafikte Doğru Bilinen Yanlışlar
Türkiye’de bazı sürücülerin trafikle ilgili bildiklerini sandıkları yanlışlar ve bunların doğru karşılıkları aşağıda yer almaktadır
Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir
Yanlış Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır Problemlerle uğraşmaz
Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir
Yanlış Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada, otomobilin içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir
Yanlış Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur
Yanlış Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir İnik lastiklerin yalnız omuz kesimleri yere basar Lastik inikken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir
Yanlış Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması yüzünden lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi), mekanik frene göre aracı çok daha kısa mesafede durdurur
Yanlış ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de tam bloke olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Hâlbuki ABS, tekerleklerin tam bloke olmasını engeller
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz
Yanlış En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir
Direksiyon saate göre 10’u 10 geçe pozisyonunda tutulur
Yanlış Direksiyon, saate göre 9’u 15 geçe pozisyonunda tutulur Bu, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur
Çocukları uyarmak için korna çalınır
Yanlış Çocukları uyarmak için korna çalınmaz Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
|
|
|