|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
halkla, ilişkiler, işletmelerinde, konaklama |
![]() |
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkilerKonaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler Bir yöneticilik sanatı olarak halkla ilişkiler (public relations) yüzyıllardır uygulanmakla birlikte; yeni bir ilgi alanı olarak ele alınıp incelenmesi, öbür di¬siplin ve uğraşılardan ayrıldığı noktaların belirlenmesi ve birtakım genelleme¬lere gidilmeye çalışılması oldukça yenidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Turizm endüstrisi, XIX ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde bu durum tamamıyla değişikliğe uğramıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte ünitemizde, günümüzdeki turizm işletmelerin sunduğu ana hizmetleri ve yan hizmetleri müşterilerine tanıtmak ve onlarla iyi ilişkiler kurmak için yaptıkları ve uyguladıkları satış çaba¬larından biri olan halkla ilişkiler faaliyetlerini açıklamaktır ![]() Amaca göre hedef kitle değişmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkilerHALKLA İLİŞKİLER VE TURİZM Haberleşme araçlarının kullanımı ve devletin de ülkelerde halkla ilişkiler konularıyla ilgili olarak turizmi geliştirmekte H ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() 1- Doğrudan doğruya mal satmaya yönelik değildir ![]() 2- Bütün kamuoyuna hitap edecek şekilde yürütülür ![]() 3- İşletme hakkında bilgiler yayınlar 4- İşletme ile kamuoyu arasındaki bilgi akışı üzerinde durur ![]() 5- Basınla ilişkiler haber nitelikli bilgiler verilir, ücretsiz yayın yaptır¬maya ağırlık verir ![]() Sürekli Halkla İlişkiler Etkinlikleri • Yerel kişi ve kuruluşlara ilgilenme • Endüstriyel birliklere ilgilenme • Haber bültenleri, gazeteler ve şirket dergileri • İşgören ilişkileri • Medya ilişkileri • Medya araçları ve fotoğrafçılık • Hissedarlar, işletme sahipleri ve finansman kuruluşları • Konaklama ile eğitim veren kurumlar • Aracı kuruluşlar ve rakip işletmelerle ilişkiler • Hükümet ilişkileri • Müşteri ilişkileri • Reklam Halkla ilişkiler, bir kuruluşun ve kişinin çevresi ile olan ilişkilerini ge¬liştirme ve düzenleme amacıyla yaptığı çalışmalara denir ![]() ![]() ![]() Halkla ilişkilerin temel ilkeleri: Halkla ilişkiler tanıtmanın bir parçasıdır ![]() ![]() ![]() a) Dürüstlük, b) İnandırıcılık, c) Yineleme, d) Açıklık ![]() Bir yöneticilik sanatı olarak halkla ilişkiler yüzyıllardır uygulanmaktadır ![]() ![]() Genelde halkla ilişkiler faaliyeti işletmenin ilişkide olduğu her türlü kişi ve kuruluş ile sağlam bağlar kurup geliştirmesine yönelik çabalardır ![]() ![]() ![]() Bu tanımdan hareketle halkla ilişkilerde karşılıklı bir ilişki daima söz konusudur ![]() ![]() 3 ![]() Halkla ilişkiler, halkı aydınlatma, bir örgüte iyi niyet, destek ve itibar sağlama; halkın bilincinde o örgüt hakkında olumlu bir izlenim ve imaj yaratma ve bunu belleklerde canlı tutma faaliyeti olarak tanımlanır ![]() ![]() ![]() ![]() Özellikle doğrudan kişilerle yüz yüze gelinen otel işletmelerinde Halkla İlişkiler, geniş bir duyma işlevi ile elde ettiği haber ve bilgile¬ri de değerlendirerek; - Otelin piyasada iyi bir isim yapmasına (ün kazanmasına) ya da, - Mevcut adının daha iyi olarak tanıtılmasına; böylece, - Otelin kârlılığının artmasına, - İşletmenin sürekliliğine, yol açan işlevleri başaran bir faaliyet dalı olmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() 1) Yüz yüze görüşmek ![]() 2) Soru-Yanıt mektupları göndermek ![]() 3) Anket yapmak ![]() 4) Anket ve görüşme yöntemlerini birlikte uygulamak ![]() 5) Araştırma kurumlarından yararlanmak ![]() 6) Gözlemlerden yararlanarak örneklemeler yapmak ![]() Yetenekli bir pazarlamacı, kamu tutumundaki değişmeleri bütü¬nü ile izlemeye hazır olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() Halkla ilişkiler faaliyetleri, işletmenin yürütmekte olduğu faaliyetler hakkında hedef kitleye bilgi vermesi ve onlardan gelecek tepkiler (feedback) doğrultusunda faaliyetlerin yeniden düzenlenmesi amaçlayan önceden planlanmış bir faaliyetler bütünü olarak tanımlanabilir ![]() Türkiye'de 1990'lı yıllardan itibaren otelcilik sektöründe halkla ilişkiler faaliyetlerine yer verildiği görülmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Otel işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetleri yürütülürken dikkate alınması gereken iki önemli nokta bulunmaktadır ![]() • Halkla ilişkiler faaliyetleri karşılıklı iletişimi (işletme hedef kitle, hedef kitle-işletme) kapsar, ve • Halkla ilişkiler faaliyetlerinin amacı hedef kitlenin ilgisini, güvenini ve desteğini kazanmaktır ![]() Maliyetinin düşük olması, hedef kitleyle doğrudan iletişimi sağlaması gibi yararlan bulunan halkla ilişkiler faaliyetlerinin özellikle orta ve büyük ölçekli otel işletmelerinde etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için işletme bünyesinde oluşturulacak halkla ilişkiler bölümüne gereksinme duyulmaktadır ![]() Otelin tüm bölümlerinde çalışan personel bizim için hedef kütedir ve önce bu personelle doğru, dürüst, samimi ve sevgi temeline dayanan halkla ilişkiler kurulmalıdır ![]() ![]() Otel içinde halkla ilişkiler güvenli bilgilerin toplanması, organizasyonda yapılacak işlerin ve so¬rumlu kişilerin belirlenmesiyle başlar ![]() ![]() ![]() Halkla ilişkiler çalışması ile ilgili otel içinde yapılması gereken diğer çalışmalar aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür: • Çalışanların düşünceleri belirli zamanlarda alınarak, değerlendirilir ![]() • Büyük otellerde personel için gazete veya dergi çıkarılır; bu gazetede otelde yeni girenler, ayrılanlar, emekli olanlar, doğum günü olanlar, evlenenler gibi bilgilere de yer verilir ![]() ![]() • Ayın personelini seçme ve ödüllendirme, aynı zamanda bu lobideki panoda yer verilmesi ![]() • Otele yeni giren personel için işbaşı eğitimi (personel bölümü ile birlikte) Halkla ilişkiler çok geniş aktivite alanlarını kapsar ye aynı zamanda çok sayıda amaçlar içinde kullanılır ![]() ![]() Halkla ilişkilerin aktiviteleri, basit bir gazete bildirisinden yahut basın konferansı düzenlemekten; seyahat acentaları yahut tur operatörleri yöneti¬cilerini de kapsayan yazar ve gazetelerin eğitici turlar - enformasyon seya¬hatlerini de (familiarisation visits) içeren geniş bir yelpazeye yayılır ![]() Halkla ilişkiler, reklam ve satış geliştirme çabalarının etkinliğini artır¬mak ve desteklemek için veya bağımsız olarak bir ülkenin turizm yöresi, turizm işletmesi yahut turizm ürünü için arzedilebilir imajını yaratmak ve düzenlemek amacıyla kullanılabilir ![]() 5 ![]() Halkla ilişkiler organizasyon türüne ve tanımlayan kişinin bilinç, çıkar ve ideolojik yapısına göre farklı biçimde tanımlanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halkla ilişkiler, daha çok, kurum ve firmalara hizmet veren bir endüstri olarak gelişti ![]() ![]() ![]() 6 ![]() 1 ![]() Yoğun olarak araştırma vardır ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Toplanan bilgiler ne yapılacak, toplanan bilgileri kimlere ne amaçla, nerede, nasıl kullanılacak gibi soruların cevaplarını alarak gerekçeler hazırlanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Plan doğrultusunda uygulamalar yapılmasıdır 4 ![]() Yapılan uygulamaların bir değerlendirmesi yapılır 7 ![]() 1- Tanıtma: HI tanıtma amaç olmasının yanında ilişkilerin bir ilkesidir ![]() 2- Dürüstlük: HI,yapılanlar olması gerektiği gibi değil, olduğu gibi yapılmasıdır 3- İnandırıcılık: Ne kadar dürüst çalışma yapılsın inandırıcılık ilkesi ile hareket edilmiyorsa basarili olunmaz ![]() 4- İlgi destek ve güven sağlama: Her HI çabası içinde bu ilkeyi gerçekleştirme amacındayız 5- Yenileme: Yapılan çalışmaların sonucunda daima yenilikleri takip etme zorunluluğu olmalıdır aksi halde ilişkilerin sürekliliğinden söz etmek mümkün değildir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkilerMÜŞTERİ İLİŞKİLERİ Kişilerle doğrudan konuşarak onların belli konulardaki düşüncelerini ve değerlendirmelerini saptamak da bir araştırma yöntemidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müşteriler her işletmede olduğu gibi konaklama işletmelerinde de yaşamsal öneme sahip unsurlardır ve onlarla ilişkileri geliştiren teknikler örgütün uzun süreli yaşamı için çok önemlidir ![]() ![]() • Müşterinin kim olduğu (ne tür özelliklere sahip olduğu), • Hangi kanallardan eriştiği, • Nasıl etkin bir ilişki kurulabileceği, • İlişkiyi kesme nedeni (eğer kesmişse), • Müşteri ile kurulan ilişkinin maliyeti, • Çapraz satış yapılabilecek segmentin belirlenmesi gibi soruların cevaplarını hızlı bir şekilde elde etmenizi sağlar ![]() Bir işletme varlığını müşterilerine borçludur ![]() ![]() Müşteriler, bir mal ya da hizmeti, bedelini ödeyerek satın alan kişilerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halkla ilişkiler uzmanları, halkın bir kesiti olan müşterilerin kişilik yapılarına göre davranış geliştirmenin yararına inanır ve bunu kurum işgörenlerine ve özellikle satış elemanlarına aşılamaya çalışır ![]() a) Nazik, bilgin: Mevzuata ve işlemlere aklı erer ![]() ![]() ![]() b) Kavgacı: Kavga çıkartmaktan hoşlanır ![]() ![]() ![]() ![]() c) İhtiraslı: Hak etmediği şeyleri elde etmek ister ![]() ![]() d) Şaşkın: Bu tipler mevzuatı ve işlemleri karışık bulurlar ![]() ![]() e) Tartışma seven: Bazı kimselerin hatalı olduğundan emindir, aksidir, kuşkucudur, tartışmayı sever ![]() ![]() f) Ketum: Kişisel sorunlarını başkası bilsin istemez, bu konularda konuşmaktan hoşlanmaz, konuşkan değildir ![]() g) Kuşkulu: Herkese karşı içinde bir kuşku vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() h) Telaşlı: Her zaman işi aceledir, işlemi yapılırken bile yerinde duramaz ![]() i) Çekingen: Topluluklara girip çıkmaktan, böyle yerlerde konuşmaktan kaçınır ![]() ![]() Sizce, telaşlı müşteriye nasıl kavranılması gerekir ? Kuruluşlarda müşterilerle ilişki içerisinde olan kişilerin, tutum ve davranışlarını müşterilerin bu özelliklerini dikkate alarak düzenlemeleri gerekir ![]() a) Görevini tam bil: İşimizle ilgili mevzuatı, yöntemleri iyi öğrenmeli, bunları uygularken dikkatli ve titiz olmalıyız ![]() b) Kimseye ayrıcalık tanıma: Bir işgörenin tanıdıklarına ayrı bir şekilde davranması, onları gözetip kollaması; iş sahipleri beklerken tanıdıklarının işini öne alması, uygun olmayan davranışlardır ![]() ![]() ![]() c) Halkın anlayacağı biçimde konuş: Karşımızdaki kişinin anlayacağı şekilde konuşmalıyız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() d) Gizli kalması gereken konuları açıklama: Görevlinin görevi gereği öğrendiği bazı bilgile vardır ki yöneticiler bunların başkaları tarafından bilinmesini istemezler ![]() ![]() e) Objekjıf sempatik ol: Müşterilere objektif bir şekilde yaklaşmalı, önyargılı olmamalıyız ![]() ![]() ![]() Sempatik olmak, insanların kalbini kazanmak için en önemli niteliktir ![]() ![]() • Karşımızdakini dikkatle dinleyerek • Dileklerini anlayışla karşılayarak • Kesin çözüm yolları önererek, göstermek olmalıdır ![]() f) Halkın inançlarına ![]() ![]() ![]() ![]() g) Kişilerin farklılıklarını gözönünde tut: Tüketiciler yaşjinsiyat ![]() ![]() ![]() ![]() “Müşteriyi nasıl daha fazla memnun edebiliriz?” düşüncesi ile yola çıkan otellerin çalışma şekillerinde, çağrı merkezlerinde ve hatta yönetim tarzlarında farklılaşmalar zorunlu hale gelebilir ![]() ![]() 2 ![]() İnsan Kaynakları Yönetiminde teknolojik gelişmeler karşısında çalışanın örgüt içindeki yeri her zaman tartışılan bir konu olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Yönetim, gerçekte personel ya da kendisi için yönetmez, müşteri¬ler ve/ya da konuklar ve onlara hizmet demek olan faaliyetler için, ve kuşkusuz en sonunda da kâr için yönetir ![]() ![]() Ürün-hizmet'in doğrudan doğruya müşteriye sunulması, bu öne¬min ikinci bir nedenidir ![]() ![]() Turizm işletmelerinde müşteriyi yönetecek araçların çekip götü¬rücü, iteleyici, güdücü gücü görmezlikten gelinemez ![]() ![]() Zamanında giyim kuşam ve diş görünüş gibi yanlış kriterlerle değerlendirilen Halkla ilişkiler Uzmanlığı o günden bugüne çok yol katetti ![]() ![]() Bundan sonra da, Halkla ilişkiler Uzmanlarının çabaları ve başarıları ile mesleğimizin daha geniş ufuklara ilerleyeceğine inanıyor ve bu yolda olan herkese başarılar diliyorum |
![]() |
![]() |
![]() |
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkilerHALKLA İLİŞKİLER VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ Geniş anlamıyla alındığında müşteri ilişkileri, herhangi iki kişi, iki topluluk ya da bir kişiyle bir grup arasındaki ilişkileri anlatır ![]() ![]() Müşteri ilişkileri olarak adlandırılan bu kavramın, üç temel öğesi vardır: insan, in-sanın içinde bulunduğu çevre ve bu çevreyle insan arasındaki iletişim ![]() Sosyal bir varlık olarak nitelendirilen insan, gelişimi boyunca, anlamak, anlatmak ve hareketleriyle tepki göstermek süreciyle gelişimini sürdürür ![]() ![]() ![]() ![]() Yönetim bilimi açısından insan davranışları, insanın bireysel ve toplumsal gereksinimlerini bilen ve bunlara önem veren bir yaklaşımdır ![]() ![]() ![]() ![]() Klasik yönetim uygulamalarını tamamlayan bu yaklaşım, müşteri ilişkileri yakla-şımıdır ve insanı ve onun ihtiyaçlarını temel alır ![]() ![]() Görüldüğü gibi, müşteri ilişkileri ve halkla ilişkiler arasında çok yakın bir ilişki bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Geniş anlamda bakıldığında insan ilişkileri bütün çalışma alanlarında kullanılmakla beraber, bir yönetsel kavram ve uygulama olarak insan ilişkileri daha çok ör¬güt içine dönüktür ve halkla ilişkilerin kullandığı araçlardan bir tanesidir ![]() Ayrıca, halkla ilişkiler ve müşteri ilişkileri gibi iki ayrı yönetim göreviyle etkilenmek istenen gruplar da birbirinden farklıdır ![]() ![]() Oysa ki bilindiği gibi halkla ilişkiler, örgütün bütün kamuoyuyla ilgilidir ve bü¬tün bir kamuoyunu örgüt adına etkilemek ve destek sağlamak için çalışır ![]() Yine halkla ilişkilerle karıştırılan bir kavram olan endüstriyel ilişkilerse, bilindiği gibi sendikal örgütler ve sendikal sorunlarla uğraşan bir daldır ![]() 2 ![]() 1) Halkla ilişkiler faaliyetlerinin genel amacı hedef kitlenin ilgisini, güvenini ve desteğini kazanmaktır ![]() • Müşteri ilişkilerinde işletme sahip olduğu müşterinin memnuniyetini sağlamak, bağlılığı arttırıp, sürekliliği sağlamaktır ![]() 2) Halkla ilişkiler doğrudan doğruya mal satmaya yönelik değildir ![]() • Müşteri ilişkilerinde ise amaç mevcut doluluk oranının müşteri tatmini doğrultusunda sürdürülebilmesidir ![]() ![]() 3) Halkla İlişkiler bütün kamuoyuna hitap edecek şekilde yürütülür ![]() • Müşteri ilişkileri ise merkezlidir ![]() 4) Halkla ilişkileri müşterileri kurum imajıyla çekmeyi hedeflerken, • Müşteri ilişkileri müşterilerinin bağlılığını korumaya yönelik çalışmalar yapar ![]() 5) Halkla ilişkiler bir kuruluşun iyi bir firma imajı yaratması amacını güder ![]() • Müşteri ilişkileri pazarlama odaklıdır ![]() ![]() 6) Halkla ilişkilerin üç hedef kitlesi ve dış hedef kitlesi vardır ![]() • Müşteri ilişkileri halkla ilişkilerin sürekli etkinliklerinden biri olup üç hedef kitlesi olan müşterilerle yakından ilgilenir ![]() 7) Halkla ilişkilerin kapsamı örgüt ve halk arasında iki yönlü bir iletişim kurmak ve sürdürmektedir ![]() • Müşteri ilişkilerinde esas alınan örgütte yer alan, işletmeyle bağlantısı olan müşterilerdir ![]() 8) Halkla ilişkiler çok geniş aktivite alanlarını kapsar ve aynı zamanda çok sayıda amaçlar içinde kullanılır ![]() • Müşteri ilişkilerinin üç temel öğesi vardır: Müşteri, müşterilerin içinde bulunduğu çevre ve bu çevreyle müşteri arsasındaki iletişim ![]() 9) Konaklama işletmelerinde halkla ilişkiler hedef kitlelere iletişim kurarak işletmeye imaj kazandırmak, güven ve anlayış kazandırmak için çalışırken, • Müşteri ilişkileri pazarlama amaçlı halkla ilişkilerde ürüne yönelik imaj, satış sürekliliği gibi amaçlar tüketici tatmini ve sadakatiyle bütünleştirilir ![]() 10) Halkla ilişkiler doğrudan kar sağlamaz ![]() ![]() • Müşteri ilişkileri tüketicilerin satın almaya teşvikine ve tatminine yönelik programların planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süresi olarak tanımlanmaktadır ![]() 11) Halkla ilişkiler otelin piyasada iyi bir isim yapmasına yada mevcut adının daha iyi olarak tanıtılmasına, böylece otelin karlılığının artmasına, işletmenin sürekliliğine yönelik çalışır ![]() • Müşteri ilişkileri uzun dönemde firmaya değer kazandırarak müşterilerin seçimi ve yönetilmesi için geliştirilmiş bir iş stratejisidir ![]() 12) Halkla ilişkiler uzun vadeli işletme veya ürünü tanıtmak, halkı bilgilendirmek • Müşteri ilişkileri, müşterilerin otelden memnunluğunu sağlamak, müşterilerini kaybetmemek ![]() 13) Müşteri ilişkileri bir Halkla ilişkiler faaliyetidir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkilerÖRNEK OLAY R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Sen bu tarafa gelsene bey amca, ne istiyorsun, der ![]() ![]() ![]() h) Halkın önemli olma eğilimin tatmin et: Her insanda önemli olma eğilimi vardır, insanların bu isteklerini yerine getirmekten kaçınmazsak, onların sempatilerini kolayca sağlarız ![]() ![]() ![]() ![]() i) Halkın kendi arzusuyla mevzuata uymasını sağla: Mevzuat böyledir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() l) Sorunlara olumlu çözüm yolları bul: Bir işgören için halkın arzu ve isteklerine "hayır" demek son derece kötü bir alışkanlıktır ![]() ![]() ![]() • Olanaklıysa karşımızdakinin isteğini yerine getirmeliyiz ![]() • Bu olanaklı değilse, başka bir çözüm yolu önermeliyiz ![]() • Bir isteğe tümüyle hayır demek zorunda kalıyorsak, üzüntümüzü belirtmeliyiz ![]() j) Tartışmadan kaçın: Bir işgören için en kötü alışkanlık, tartışmaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Müşteri ilişkilerinde neden duygularımızla hareket etmemeliyiz ? Müşterilerle ilişkilerde başarılı olabilmek için, müşterilerin karşılama ve onları etkileme yöntemlerinden de söz etmemiz gerekiyor: a) Selamlama: Selamla, müşteriyle ilgilendiğimiz göstermek bakımından önemlidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() b) Dinlemeyi bilmeliyiz: insanlar, sürekli konuşan kişileri değil, kendilerini dinleyenleri daha çok severler ![]() ![]() ![]() ![]() Bir düşünceyi, kaba bir biçimde söylemekten kaçınmalıyız ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkilerSONUÇ Halkla ilişkiler, kurumların çevreleriyle etkileşimini sağlayan bir iletişim biçimidirTanıma ve ta¬nıtma, halkla ilişkilerin iki temel evresini oluşturmaktadır Halkla ilişkiler, toplumların demokra¬tikleşme sürecine koşut bir gelişme göstermiş ve bu günkü anlamına yirminci yüzyılda kavuş¬muştur Halkla ilişkilerin en önemli amacı, kuruluşun çevresiyle düzenli iletişim içerisinde olmasını sağ¬lamak ve uzun dönemde olumlu kurum imajını oluşturmaktır Kuruluşlar yalnızca kar etmek amacıyla değil, topluma karşı sorumluluklarının gereklerini yerine getirmek amacıyla da çalışmak zorundadırlar Bu anlayış, halkla ilişkiler çalışmalarının, bir anlamda varlık nedenini oluşturmaktadır Açıklık, halkla ilişkilerin en temel ilkesidir Halkla ilişkiler, bu ilkeye bağlı olarak dürüstlük ve gü¬venilirlikten ödün vermeden planlı bir şekilde çalışmalarını gerçekleştirmek durumundadır Günümüzde toplumun beklentileri ve değer yargıları hızla gelişmektedir Bu nedenle, turizm işletmeleri varlıklarını ve faaliyetlerini sürdürebilmeleri için toplumdaki bu değişikliğe ayak uy¬durmaları, toplumun nabzını sürekli ellerinde tutarak, gerekli düzenlemeleri yapmaları gerek¬mektedir Gerekli düzenlemelerden bir tanesi de çağdaş işletmecilik anlayışının gerektirdiği halkla ilişkiler faaliyetleridir Ülkemizde son yıllarda birçok turizm işletmesi açılmış temeli atılmış veya restorasyon çalışmaları sonucunda birçok bina otele dönüştürülme çalışmalarına başlamıştır Hizmete gi¬recek olan bu turizm işletmeleri ulusal ve/veya uluslararası alanda halkla ilişkiler fonksiyonuna önem verdikleri sürece hem karlılıkları hem de ülkeye giren döviz miktarını arttırabileceklerdir Böylece turizm sektörüne yatırımlar artacak ve sektör sürekli bir gelişme gösterecektir KAYNAKLAR HI, Prof Dr Yücel Ertekin, Yargı Yayıncılık, Ankara 2000 Yrd Doç Dr Fermali Maviş, Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Fames B ORRİCK (Unecso Danışmanı), Halkla İlişkiler, Çev: Dr Oğuz Onaral Bee, Frances, Müşteri İlişkileri, 1997 Z Sabuncuoğlu, İşletme Bölümüne Giriş, 1985, s213 İnceoğlu, Metin (1985) Güdüleme Yöntemleri, Ankara: Basın-Yayın YO Basımevi DoçDr Alparslan Usal, Okan Yayıncılık LtdŞti, İzmir 1984 YrdDoçDr Fermani Maviş, Otel İşletmeciliği Doç Dr Haluk Gürgen, Halkla İlişkiler ve Araçları, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Müjdat Erol, Uludağ Üniversitesi Bursa Meslek Yüksek Okulu 1982 Prof Dr Rıdvan Karalar, Halkla İlişkiler, Eskişehir 1994 Necdet Temur, Konaklama İşlemelerinde Pazarlama Prof Dr Yücel Ertekin, Halkla İlişkiler, Yargı Yayınları, Ankara 2000 Prof Yavuz Odabaşı – Yrd Doç Dr Mine Oyman, Mediacat, Eskişehir 2002 Doç Dr Necdet Hacıoğlu, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1989 Prof Dr Rıdvan Karalar, Halkla İlişkiler, Ant Yayıncılık, Eskişehir Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Salim Kadıbede, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı?, Kapital Medya Hizmetleri AŞ, 1999 Ankara Prof Dr Hikmet Seçim, Doç Dr Haluk Gürgen, Halkla İlişkiler Uygulamaları Hacıoğlu, Necdet “Dış Tanıtım ve Örgütleme Modeli”, Turizm Yıllığı 1992, Kalkınma Bankası Yayını, Ekim 1992 Devlet Planlama Teşkilatı (1995) Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Turizm Özel İhtisas Komisyonu Raporu Yayın No: DPT: 2416 – ÖİK: 475, Ankara DPT Yayınları Sabuncuoğlu, Zeyyad (1992) Halkla İlişkiler, Bursa: Rota Ofset Sam Black, “Halkla İlişkiler Eğitimi Öneriler ve Standartlar”, IPRA Uluslararası Halka İlişkiler Derneği, Altın Kitap Sayı 7 Prof Dr Hikmet Seçim – Doç Dr Haluk Gürgen, Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar Doç Dr Haluk Gürgen, Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yrd Doç Dr Fermani Maviş, Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi |
![]() |
![]() |
![]() |
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkilerteşekkürlerimi sunuyorum |
![]() |
![]() |
|