|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
fiziksel, hastalıklar, işığında, kutuplaşma, nelerdir, paradoksu, ruhsal |
![]() |
Kutuplaşma Paradoksu İşığında Fiziksel Ve Ruhsal Hastalıklar Nelerdir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kutuplaşma Paradoksu İşığında Fiziksel Ve Ruhsal Hastalıklar NelerdirKutuplaşma Paradoksu Işığında Fiziksel ve Ruhsal Hastalıklar nelerdir Kutuplaşma Paradoksu Işığında Fiziksel ve Ruhsal Hastalıklar hakkında bilgi ![]() Gece-gündüz, yaz-kış, güney-kuzey, doğu-batı, soğuk-sıcak, alt-üst, iç-dış, yakın-uzak, kadın-erkek, artı-eksi, doğru-yanlış, siyah-beyaz, nemli-kuru, helal-haram, dertli-dertsiz, ölü-diri, genç-yaşlı, kibar-kaba, sorumlu-sorumsuz, duyarlı-duyarsız, konuşkan-suskun, sakin-telaşlı, paralı-parasız, zengin-fakir, mutlu-mutsuz, anlayışlı-anlayışsız, zeki-aptal, yeterli-yetersiz, bağımlı-bağımsız… Zıtlıklar, kutuplar ![]() ![]() Örneğin, Lao-Tzu, insanların iyi-kötü, alçak-yüksek, aydınlık-karanlık gibi kavramlara yüklediği anlamların istek ve hedefleri doğurduğunu ve, insanın ancak bu anlamlardan sıyrılarak, hedefleri bırakarak eylemsizliğe geçebileceğini, ancak eylemsizliği içselleştirmeyi başaran kişinin uyumlu bir yaşama geçebileceğini savunmuştur ![]() ![]() ![]() Bir başka filozof Herakleitos ise, “Karşıtlıklar arasında, savaş olmasaydı hiçbir şey olmazdı der ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mevlana Celalaeddin-i Rumi “Gel, gel, ne olursan ol yine gel, İster kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel, Bizim dergahımız, ümitsizlik dergahı değildir,Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zıtlık ve zıtların bütünleşmesi kavramama en büyük katkı sağlayan kaynak Abdülkadir Geylani’nin Fethurrabbani adlı eseri oldu ![]() ![]() ![]() ![]() Abdülkadir Geylani, Lao-Tzu, Herakleitos, Mevlana, Buda, Platinos, Platon ve daha birçok kişi aynı şeyi farklı şekillerde anlatıyor o kadar, hepsinin özü bir ![]() ![]() ![]() Bizler, zıtlıklara yani kutuplara göre algılayan, kutuplara göre düşünen, kutuplara göre tepki veren varlıklarız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Doğu felsefesinden temellerini alan Geştalt Terapi’de de kutuplara büyük önem veriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kutuplaşma Paradoksu İşığında Fiziksel Ve Ruhsal Hastalıklar Nelerdir |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kutuplaşma Paradoksu İşığında Fiziksel Ve Ruhsal Hastalıklar NelerdirBizler “ben” dediğimiz vakit, “ben olmayan” yani “sen olan” ile aramıza bir duvar örerek kendimizi diğer kutba açmayız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu yaklaşıma göre insanlar toplum tarafından kabul gören kişilik özelliklerine sahip olmak isterken, diğer kutbu geliştirmezler ![]() ortaya çıkmaya çalışır ![]() ![]() ![]() ![]() Kendimizi başkalarına tanıtırken ne gibi ifadeler kullanıyoruz? Ya da başkalarının bize yapıştırdığı etiketlerin hangilerine onay veriyoruz ![]() Nihayetinde kabul görmeyen taraf her an patlama potansiyeline sahip ![]() ![]() ![]() ![]() Hastalık denilen şey, çözülmemiş problemlerinin bedende ifade bulmasından başka bir şey değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sapmadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O halde beden ya da zihinde beliren hastalık ibareleri, kişinin ruhunda yolunda gitmeyen şeyler olduğunun gösterir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Abdülkadir Geylani, Lao-Tzu, Herakleitos, Mevlana, Buda, Platinos, Platon’un da anlatmak istediği gibi, ancak bu durumu idrak eden insan hastalık belirtiyle savaşmayı bırakarak, hastalıkları çok sevilen eğitici bir misafir gelmiş gibi karşılar ve misafir gibi ağırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kutuplaşmanın ardındaki bu birlik, her şeyi kapsayan ve içinde zıt kutupların henüz ayrışmamış olarak bulunduğu bir’dir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|