![]() |
Sinema Terimleri (2) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sinema Terimleri (2)Günlük çağrı kağıdı Günlük çağrı kağıdı asistan yönetmen tarafından yaratıran, bir film üretiminin ekibi ve kastı için çıkarılmış kağıdın yaprağı için kullanılan, çekimin bir özel günü nerede ve ne zaman toplanılacağını haber veren bir film yapımı terimidir ![]() ![]() Işıklandırma Modern sahne ışıklandırması tiyatro, dans, opera ve diğer sahne sanatlarının yapımında kullanılan ve esnek uygulamalara önemli ölçüde imkân sağlayan bir araçtır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sinema Terimleri (2) |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sinema Terimleri (2)Günlük çağrı kağıdı Günlük çağrı kağıdı asistan yönetmen tarafından yaratıran, bir film üretiminin ekibi ve kastı için çıkarılmış kağıdın yaprağı için kullanılan, çekimin bir özel günü nerede ve ne zaman toplanılacağını haber veren bir film yapımı terimidir ![]() ![]() Işıklandırma Modern sahne ışıklandırması tiyatro, dans, opera ve diğer sahne sanatlarının yapımında kullanılan ve esnek uygulamalara önemli ölçüde imkân sağlayan bir araçtır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sinema Terimleri (2) |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sinema Terimleri (2)Net alan derinliği Deep focus net alan derinliğini sahnenin önündeki ve arkasındaki objeleri de kapsayacak kadar geniş tutan fotoğrafik ve sinematografik tekniktir ![]() ![]() ![]() ![]() Sinemada, Orson Welles ile görüntü yönetmeni Gregg Toland deep focus tekniğin en bilinen temsilcileri olarak görülüyorlar ![]() ![]() Lakin, Welles ile Toland’dan önce de, 1920’li ve 1930’lu yıllarda, Erich von Stroheim ve Jean Renoir gibi, deep focus tekniğini filmlerinde uygulayan yönetmenler vardı ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sinema Terimleri (2) |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sinema Terimleri (2)Retrospektif Retrospektif (İngilizce 'retrospective' ve Latince retrospectare, "geriye bakmak") genel olarak meydana gelmiş olayların gerisine, geçmişine bakmak anlamına gelir ![]() Görsel sanatlarda retrospektif, bir sanatçının kariyeri boyunca yaratmış olduğu eserlerden derlenmiş sergilere denir ![]() Sinemada ise, bir yönetmen veya oyuncuyu iyi bir şekilde temsil ettiği düşünülen seçmece filmlerdir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sinema Terimleri (2) |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sinema Terimleri (2)Seçici alan derinliği Shallow focus netlik derinliğini daraltan fotoğrafik ve sinematografik teknik ![]() ![]() ![]() Sinematograf Sinematograf, Auguste Lumiere ve Louis Lumiere'in tasarladığı, 13 Şubat 1895'te Fransa için patentini aldıkları, görüntüleri kaydetmeye ve bir ekran üzerinde yansıtmaya yarayan aygıt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sinema Terimleri (2) |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sinema Terimleri (2)Sinematografi Sinematografi ,sinema filmi için görüntü kaydederken ışıklandırma ve kamera tercihleri yapma disiplinidir ![]() ![]() Sinematografi sinema filmlerine özgü bir sanat formudur ![]() ![]() Sinemanın ilk dönemlerinde, görüntü yönetmeni genellikle filmin hem kameramanlığını hem de yönetmenliğini üstlenirdi ![]() ![]() ![]() 1919 yılında (Paris’in ardından dünyanın yeni sinema başkenti haline gelen) Hollywood’da, bugün hala varlığını sürdüren ve dünyanın ilk meslek topluluklarından biri olan American Society of Cinematographers (Amerikalı Görüntü Yönetmenleri Topluluğu -ASC) kuruldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sinematografinin Elemanları Sinematografi sanatına katkıda bulunan çok sayıda unsur vardır ![]() Ham Film Sinematografi ham film rulolarıyla başlar ![]() ![]() ![]() Film boyutu — 8 mm (amatör), 16 mm (yarı-profesyonel), 35 mm (profesyonel) ve 65 mm (epik fotoğrafçılık, nadiren kullanılır) — seçiminin yanında, görüntü yönetmeni pozitif film ile negatif film arasında, ayrıca hızları 50’den (yavaş, ışığa en az duyarlılıkta) 800’e (çok hızlı, ışığa aşırı düzeyde duyarlı) kadar değişen filmler arasında bir tercih yapmak durumundadır ![]() ![]() Nerdeyse tüm film boyutlarında yapılan ayarlamalarla, “süper” filmler yaratılmıştır ![]() ![]() ![]() Film boyutu büyüdükçe; görüntünün çözünürlüğü, berraklığı ve teknik kalitesi artar ![]() Dijital görüntüleme dünyasında, artık ham filmlerin bir kullanım alanı yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laboratuvar İşin laboratuvar kısmı da ortaya çıkan görüntüyü önemli ölçüde farklılaştırabilecek niteliktedir ![]() ![]() Filtreler Difüzyon (ışığı yayma) ya da renk filtreleri gibi filtreler, film atmosferini ya da dramatik etkiyi arttırmak için yaygın olarak kullanılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Objektif Odak Uzaklığı (Odak Uzunluğu) Kamera insan gözü gibi çalışır; bir bakış açısı yaratır ve dünyanın geri kalanıyla uzaysal ilişkiler kurar ![]() ![]() ![]() ![]() Geniş açılı objektiflerin odak uzaklıkları kısadır ve uzaysal mesafeleri daha belirgin hale getirirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alan Derinliği ve Netlik (Odak) Odak uzaklığı aynı zamanda bir sahnenin alan derinliğini –yani; uygun odakta resmin arka, orta ve ön alanlarının ne kadarının filme yansıyacağını- da etkiler (çünkü görüntünün yalnızca tek bir düzlemine tam odaklanma yapılabilir) ![]() ![]() ![]() ![]() Alan derinliği aynı zamanda format büyüklüğünden de etkilenmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sinema Terimleri (2) |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sinema Terimleri (2)Soundtrack Türkçede tam karşılığı bulunmadığı için genellikle film müziği olarak kullanılan, İngilizce kökenli bir kelimedir Söz konusu müzik eseri bir filme değil de müzikal, tiyatro ya da operaya aitse, "film müziği" karşılığı kullanılamaz Ya İngilizce karşılığı olan soundtrack kullanılır, ya da "eserin müzikleri" şeklinde farklı tamlamalarla bu sözcüğün eksikliği giderilmeye çalışılır |
![]() |
![]() |
|