![]() |
Namazı Dosdoğru Kılın Ayetini Açıklar Mısınız. Vesveseler Namaza Mani Midir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Namazı Dosdoğru Kılın Ayetini Açıklar Mısınız. Vesveseler Namaza Mani Midir?Namazı dosdoğru kılın ayetini açıklar mısınız ![]() Hakkında Namazı dosdoğru kılın ayetini açıklar mısınız ![]() Namazı dosdoğru kılın ayetini açıklar mısınız ![]() Namazı dosdoğru kılmak Rabbimizi anmak, O'nu yüceltmek ve bütün eksikliklerden münezzeh tutarak O'nu tek bir ilah olduğunu kabul etmektir ![]() Allahın rızasını kazanmak ve teveccühüne nail olmak için ne halka karşı gösteriş, ne de gönüllerinde bir gurur ve iftihar duygusu beslemiyerek, sırf Allah rızası için zahmetlere katlanıp namaz kılmaktır ![]() Etrafımıza şöyle bir göz atalım; dağlar, taşlar, bitkiler, hayvanlar, ay, güneş ve yıldızlar hayalimizden sıra ile geçsinler ![]() ![]() ![]() Bir de göremediğimiz, ışınlar âlemini, yer çekimini, güneşin cazibesini düşünelim ![]() ![]() Ve şöyle devam ettirelim düşüncemizi: Ateş topraktan ne kadar farklı ise, şeytan da âdemoğlundan o kadar ayrı olmalı ![]() Karanlık ışıktan ne kadar uzak ise, cinler de meleklere o kadar benzememeli ![]() İlâhî imtihana tâbi tutulan iki tür varlık: İnsan ve cin ![]() Her ikisinin de inananları ve inanmayanları var ![]() ![]() ![]() İşte cin türünün, Allah’a isyan eden en şerli ferdi: Şeytan ![]() İnsanın bedeni topraktan yaratılmış ve o haneye ruh misafir olmuş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şeytan, cin türünden olduğu için normal olarak da ömrü insan ömründen fazladır ![]() ![]() Hiç şeytan olmadan da Cenâb-ı Hakk insanları sadece nefisle ve dünyanın ahvaliyle, imtihan edebilir ve sonunda onları lâyık oldukları saadete erdirebilir yahut azaba dûçar kılabilirdi ![]() ![]() ![]() “İnsanlarda şeytan vazifesini gören cesedli ervah-ı habise bilmüşahede bulunduğu gibi, cinnîden cesedsiz ervah-ı habise dahi bulunduğu, o kat’iyyettedir ![]() Birisini görüyorsunuz, karşısındaki insana birtakım yanlış fikirler aşılamaya çalışıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hâl böyle olunca, şeytanın, insan ruhunu saptırmak, onu doğru yolan çıkarmak için çalışması akıldan uzak görülmemeli ![]() Bazı kimselerin şeytanı inkâr ettiklerini görürüz ![]() ![]() ![]() Şimdi o şahsa soralım: Sen şeytanı neyinle inkar ediyorsun? Yani şeytanın varlığını senin ellerin mi kabul etmiyor, kulakların mı; gövden mi kabul emiyor, bacakların mı? Bu sorumuzu saçma bulacak ve “hiçbiriyle” diyerek ilave edecektir: O’nun varlığını aklım almıyor ![]() O hâlde, şeytanın varlığını kabul etmeyen, o şahsın aklıdır ![]() Görünmeyen bir şey, yine görünmeyen bir şeyi inkâr etmektedir; delili ise “görülmemesi ![]() Akıl kelimelerle düşünür, ama kalbin bütün işleri kelimesizdir ![]() ![]() ![]() ![]() İşte, kelimesiz seven ve korkan ve yine kelimesiz inanan o insan kalbine, şeytan musallat olmakta, onunla kelimesiz konuşmakta, ona fısıltı kabilinden birtakım telkinlerde bulunmaktadır ![]() ![]() Şeytanın birinci gayesi, insanın imansız olmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu defa şeytan yeni bir oyun sergiler: “Böyle karışık bir kalp ile de Allah’ın huzuruna durulmaz ki!” der ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir sohbette, şeytanın bu oyununa maruz kalmış bir gençle dertleşiyorduk ![]() ![]() ![]() “O çirkin sözler, senin kalbinin sözleri değil ![]() ![]() Sonra şöyle sürdürdüm konuşmamı: Kendi yüzünü tokatlayan ve ağlayan birini görsen, demez misin ki, bu adam yüzünü kendisi tokatlıyorsa niçin ağlıyor? Yoksa göremediğim bir el mi, onun yumruğunu onun aleyhine çalıştırıyor? İşte senin hâlin o adam gibi ![]() Üstadın bu reçetesine göre, senin ağlaman gösteriyor ki o sözler senin kalbine ait değil ![]() ![]() ![]() Hem kumar oynayan birisine şeytan niçin vesvese versin!? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonra kendisine Nur Külliyatından şu paragrafı okudum: “Hem de o gibi vesveselerin, ne hakaik-i ilâhiyeye ve ne de senin kalbine bir mazarratı yoktur ![]() ![]() ![]() Yine böyle birisine, şöyle bir soru sordum: Sen ilmihâl okudun mu? “Evet,” diye karşılık verdi ![]() İkinci sorum şöyle oldu: İlmihâlde namazı bozan şeyler içinde “vesvese” de var mı? Soruma hayretle karışık bir tebessümle karşılık verdi ![]() “O hâlde,” dedim, “sen namazına devam et ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu konuda Nur Külliyatından bir durum tespiti ve teselli cümlesi: “Bu zamanda tahribat ve menfî cereyan dehşetlendiği için, takva bu tahribata karşı en büyük esastır ![]() ![]() ![]() ![]() “Bu zamanda” ifadesi aynı mektupta şöyle açıklanıyor: “Madem her dakikada, şimdiki tarz-ı hayat-ı içtimaiyede yüz günah insana karşı geliyor; elbette takva ile ve niyet-i içtinab ile yüz amel-i sâlih işlemiş hükmündedir ![]() Bu iki tespiti birlikte düşündüğümüzde hayalimizde bir harp meydanı canlanır ![]() ![]() ![]() ![]() İşte günahlar birer mermi, birer ok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı mektupta ayrı bir müjde daha veriliyor: bir günahın terki vacip olduğundan, böyle bozuk bir ortamda yüzlerce günahı terk etmekle yüzlerce vacip işlenmiş olacağı müjdesi ![]() ![]() ![]() Birkaç asır önce, bu günahların yüzde birisine bile maruz kalmayan insanlar, bu vacipleri işleyemiyorlardı, onun yerine salih amel sahasında yol alıyor, bu yönde ilerliyor, nafile ibadetlerini artırıyorlardı ![]() ![]() ![]() Biz asrı yargılamakla vakit geçireceğimize, kendi nefsimizle uğraşalım ve onu şeytana uymaktan alıkoymaya çalışalım ![]() ![]() Prof ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|