|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
doğru, güzel, islam’in, öğrenilebilmesi, şekilde |
![]() |
İslâm’İn En Güzel Ve Doğru Bir Şekilde Öğrenilebilmesi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslâm’İn En Güzel Ve Doğru Bir Şekilde Öğrenilebilmesiİslâm’ın en güzel ve doğru bir şekilde öğrenilebilmesi Hakkında İslâm’ın en güzel ve doğru bir şekilde öğrenilebilmesi İslâm’ın en güzel ve doğru bir şekilde öğrenilebilmesi ASHAB-I KİRAM (R ![]() ![]() ‘Ashab’, sözlükte arkadaş anlamına gelen ‘sahib’ kelimesinin çoğuludur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm’ın en güzel ve doğru bir şekilde öğrenilebilmesi için Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm’ın yayılması ve güçlenmesi için canlarıyla başlarıyla çalışmışlar, bu yolda hiçbir şeyden çekinmemişler, Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “İslâm’da birinci dereceyi kazanan muhacirler ve ensar ile onlara güzellikle tabi olanlar yok mu? Allah onlardan razı olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() “Muhammed Allah’ın resûlüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peygamberimiz (s ![]() ![]() ![]() “İnsanların en hayırlıları benim asrımda yaşayanlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Ashabıma sebbetmeyin (dil uzatmayın) ![]() ![]() "Ümmetim(in ferdleri arasında) ümmetime karşı en çok merhametli olan kimse Ebu Bekr'dir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Nezdimizde bir eli(ihsanı) bulunan hiç kimse yoktur ki, o ihsan sebebiyle biz ona (misliyle veya daha fazlasıyla) karşılıkta bulunmayalım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peygamber (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İslâm’İn En Güzel Ve Doğru Bir Şekilde Öğrenilebilmesi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslâm’İn En Güzel Ve Doğru Bir Şekilde ÖğrenilebilmesiAshab-ı Kiram, bir pervane gibi Peygamberimiz (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm’ın ahlâk bakımından amacı, ahlâk konularına sıradan bir nazariye ortaya koymak ve meraklı kimseleri tatmin etmek için kuru tartışmalara girişmek, kısaca, gerçek hayattan kopuk bir ahlâk felsefesi yapmak değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm dini, ahlâki hükümlerin hayata mal edilmesi, yalnız ‘bilinen’ değil, aynı zamanda ‘yaşanan’ bir ahlâk olması idealine, Asr-ı Saadet’te zaman ve ihtiyaç faktörlerini dikkate alarak ulaşmıştır ![]() Bugün Müslümanlar, Peygamber (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm ahlâkı, ‘yaşanan bir ahlâk’ olma hedefini Sahabe topluluğunda gerçekleştirmeyi başarmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (1) Tevbe sûresi, 9/100 ![]() (2) Fetih sûresi, 48729 ![]() (3) Buhari, Şehadat, 9; Fezailu'l-Ashab, 1; Müslim, Fezailu's-Sahabe, 214, (4) Müslim, Fedailu's-Sahabe 221 ![]() (5) Tirmizi, Menakıb, 3793, 3794 ![]() (6) Tirmizi, Menakıb, 3662 ![]() (7) Şamil İslâm Ansiklopedisi ![]() (8) Alak sûresi, 96/1-5 ![]() (9) Al-i İmran sûresi, 3/110 ![]() (10) Asr-ı Saadette İslâm, M ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|