10-11-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Nefisle Cenk Ve Şekli
Nefisle Cenk ve Şekli
Hakkında Nefisle Cenk ve Şekli
Nefisle Cenk ve Şekli
Muhalefet kılıcı ile nefsini her öldürdükçe Allah (CC), onu yeniden diriltir Dirilince yine senden birçok şeyler istemeye, seninle nizaa tutuşur Kötülük kanatlarını açar; yine uçmaya başlar İşte , bu sırada sana yine cihad düşer Nefis ölmez; sen sağ oldukça o da olur Yalnız o islah olur
İşte sen, onu islah etmeye çalışacaksın Ve bu yolda sana mükafat verilecek İman sahibinin daimî vazifesi nefsi yenmektir Peygamber (SAV) Efendimiz bir Hadis-i Şerifinde şöyle buyurur:
- Küçük cihaddan büyük cihada dönüyoruz
Bunu bir muharebe dönüşünde söylemişti Bu büyük sözler, nefisle mücadelenin devamlı olduğunu ve nefsin yok olmayacağını anlatmak istemişti En büyük ibadet ve en güç iş, nefisle uğraşmaktır Daima onunla mücadele yolunda olmak gerektir Çünkü Allah-ü Teala (CC) da buna işaret olarak şöyle buyurdu:
- Ölüm gelinceye kadar Rabbine (CC) ibadet et
Emir, Peygamber (SAV) Efendimizedir Dolayısıyla bütün ümmete Buradaki ibadetin manası, nefse karşı olmaktır Kaldı ki bütün hayırlar da nefse karşı olmakla başlar Daima onun zıddını, istemediğini yapmak lazımdır
Burada bir soru akla gelir ve söylenebilir:
- Neden Peygambere (SAV) bu hitap vaki oluyor Peygamberin (SAV) nefsi islah olmuştu, O nun (SAV) hevası yoktu
Allah-ü Teala (CC) o büyük Peygamber (SAV) için şöyle buyurdu:
-O (SAV), boştan konuşmaz O nun (SAV) her sözü bir ilahi vahiydir
Ne buyurulur
Buna cevap olarak şunları söylerim:
- Allah (CC) bu emrini İslam yolunun istikrarı için buyurmuştur Bununla dini emirler önünde Peygamberle (SAV) ümmetten birini eşit göstermek ve İslami emirler karşısında herkesin aynı olduğunu anlatmak istemiştir
Sonra Peygamberimizde (SAV) nefse karşı manevî bir kuvvet vardır Bunu O na (SAV) Allah (CC) vermiştir Bu kuvvetin varlığı önünde nefsin ve şahsi arzuların hiçbir kötülüğü Peygamberi (s a v ) şaşırtamaz Fakat diğer müminler böyle değildir Onlar daima cihadla nefse karşı gelmeye mecburdurlar Resul (SAV) bu yolda bir gayret sarfetmese dahi işleri daima nefsin arzusu hilafına olur
İman sahibi, daima yalın kılıç olmalıdır Taa ölünceye kadar nefsin karşısında bir muhafız gibi beklemelidir Onun kötülüğe atılmasına meydan vermemelidir
Her iman sahibi, Allah ın (CC) huzuruna çıktığı zaman kılıcı nefsin kanına batırılmış olmalı İş bu hal, o imanlı insanı cennete götürür Allah-ü Teala (CC) Hz leri bir ayetinde şöyle anlatır:
-Bir kimse Yaradanın (CC) saltanatından çekinir, nefsine uymazsa onun yeri cennettir
Cennet adıyla bildirilen mekan, kudsî bir yerdir Oraya yalnız iman sahipleri girer
Oraya bir defa giren sonuna kadar kalır; bir daha çıkarılmaz Tekrar dünyaya gönderilmek, başka bir yere nakil gibi şeyler akla gelmez
Orada güzelliklere sınır yoktur Her an yenisi gelir Her nefes bir ilkinin daha güzeli, daha hoşu zuhur eder Bunların önü, sonu, tükeneceği yoktur Bu güzellikler, dünyada her an ve her gün yapılacak nefisle mücadelenin karşılığıdır
Kafir ve içi bozuk olan münafıklara gelince, onlar da bunun tersine en güç felaketlere uğrarlar Çünkü onlar, hiçbir kötü işe karşı durmadılar, nefislerine uydular; şeytanlara bağlandılar Küfür, şirk, her türlü kötülüğü işlemekten çekinmediler Neticede küfür üzerine ölüp gittiler Buna ceza olarak öbür alemde onlara azap çeşitleri hazırladı Cehennem zaten bunlar için hazırlanmıştır Cenab-ı Hakk (CC) iman sahiplerini ihtar için şöyle buyuruyor:
- Kafirler için hazırlanan ateşten kendinizi koruyun
İman sahipleri, cennette sonuna kadar kalacakları gibi imansızlar da bu cehennemde sonuna kadar kalacaklardır Orada, dünyada yaptıkları kötülükler yüzünden en çetin azaplara uğrayacaklardır Derileri dökülerek, yerine yeni deri bitecek, azapları böylece tattırılacak Bu hususu anlatan ilahi sesi dinleyelim:
-Onların derileri çürüdükçe-yanıp harap oldukça yeniden derilerini değiştireceğiz
İşte bu cefa, onlara dünyada yaptıklarının cezasıdır Her an çekinmeden dünyanın kötülüğünü yaptılar Nefislerine, şeytanlarına kapılarak yapmadıkları rezalet kalmadı Öbür alemin de azabını böylece göreceklerdir Azabın, cefanın benliklerine işlemesi için her an eriyen, çürüyen derilerinin yerine yenisi getirilecektir Cennet ehli ise her an o alemin iyi şeyini alacakları için daima güzelliklerin amiline gelince onu da:
- Bu iman sahiplerinin dünyada yaptıkları nefse karşı cihaddır
Deriz Dünyada ne yapıldı ise öbür alemde o görülür
Bu mevzu ile ilgili Hadis-i Şerif şöyledir:
- Dünya, ahiretin ekeneğidir
|
|
|