![]() |
Şeytanın Yaratılış Hikmeti Nedir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytanın Yaratılış Hikmeti NedirŞeytanın Yaratılış Hikmeti Nedir Hakkında Şeytanın Yaratılış Hikmeti Nedir YARATILIS HIKMETI Alimler, seytanin yaratilmasinda bir takim hikmetlerin bulundugunu söylemislerdir ![]() a- Allah, esyayi zitlariyla birlikte yaratmistir ki, biri digerinden ayirt edilebilsin ve aralarindaki fark insanlar tarafindan anlasilabilsin ![]() ![]() b- Seytanin yaratilmasindaki bir baska hikmet de, Allah'in üstünlük ifade eden, Kahhàr, Müntekim, Adl, Dàl, Seddü'l ikàb, Seriulhisàb, Hàfid, Rafi, Muizz, Müzill gibi isimlerinin tecelli edecekleri bir varligin gerekli olmasidir ![]() ![]() ![]() c- Eger seytan yaratilmamis olsaydi, Allah'in afv, magfiret, rahmet, günahlari örtme ve bagislama gibi hususlari ihtiva eden kemal sifatlarinin ve isimlerinin tecelli etmesi mümkün olmazdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() d- Seytan yaratilmamis olsaydi, Allah' ibàdet ve itàattan söz etmek mümkün olmazdi ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Şeytanın Yaratılış Hikmeti Nedir |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytanın Yaratılış Hikmeti NedirŞeytanın Yaratılış Hikmeti Fethullah Gülen 22 ![]() ![]() Şeytan, ya ''Şatana'' ya da, ''Şâte'' fiilinden iştikak etmiş (türemiş) olup, birinciye göre ''uzak olan''; ikinciye göre ise, ''bâtıl olan'' manalarına gelir ![]() ![]() Şahsına ait yanları itibariyle hiçbir zâtî değer ve kıymeti olmayan bu menhûs ve mel'ûn varlık, neticeye ve Yaratıcısına bakan cihetiyle pek çok hikmete mebni yaratıldığında şüphe yoktur ![]() ![]() ![]() Değer ve kıymet, keyfiyete bağlı olması; kemmiyetin kıymet ve değer ölçüsünde tercih ettirici bir fonksiyon ve tesiri bulunmaması esasına binaen, Cenab-ı Hakk şeytanın varlığına izin vermiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şeytanın yaratılışı cebrî olmasına karşılık, şeytanın şeytanlaşması kendi irade ve hatasıyla olmuştur ![]() ![]() Şeytan, mantıksızlık mantığı diyebileceğimiz bir mugâlata ile Cenab-ı Hakk'ın ''Sana emrettiğim halde, seni secdeden alıkoyan nedir?'' sualini: ''Ben ondan hayırlıyım ![]() ![]() ![]() ![]() İlim ile cehaleti, yalan ile doğruyu, hayır ile şerri, kibir ile tevazuyu, aldatma ile aldanmayı birbirine karıştırıp, hayırlı olmayı hayra mâni bir husus gibi gösterme gayret ve cehdi böyle bir haktan uzaklaşma ve gidip bâtıla saplanmadan başka ne ile izah edilebilir ki! ![]() ![]() ![]() Şeytan, melekler arasında nasıl bulunabildi? İhtimal, şeytan, secde ile emrolununcaya kadar, Cenab-ı Hakk ona, onun hissiyatına dokunacak hiçbir teklifte bulunmamış ve adeta hadiseler bir istidraç olarak hep onun arzu ve isteklerine muvafık cereyan etmiş, dolayısıyla da o, melekler arasında uzun zaman kalabilmişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daha önceki vakıalar kendi arzu ve hevesine muvafık olması sebebiyle, onun, o güne kadar itaat etmekte olduğu Cenab-ı Hakk mıdır, yoksa yine kendi nefsi midir, aslında bu da belli değildir ![]() ![]() Şeytan secde etmiş olsaydı yine şeytan mı olacaktı? Kader'e ait ince bir sırrı içine alan bu suale kısaca şöyle bir cevap vermek mümkündür: Kader, sebep ile neticeye aynı noktadan bakar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|