![]() |
İçinde Kuran Yazısı Bulunan Kitapları Abdestsiz Almak Günah Mıdır? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İçinde Kuran Yazısı Bulunan Kitapları Abdestsiz Almak Günah Mıdır?İçinde Kuran yazısı bulunan kitapları abdestsiz almak günah mıdır? Hakkında İçinde Kuran yazısı bulunan kitapları abdestsiz almak günah mıdır? Soru İçinde Kuran yazısı bulunan kitapları abdestsiz almak günah mıdır? Cevabımız Kur’ân-ı Kerime abdestsiz olarak dokunulamayacağı ve ele alınamayacağı bütün fıkıh kitaplarında kayıtlıdır ![]() ![]() Bazı tefsirlerde bu âyetin birkaç mânâya geldiği belirtilmekte ise de, üzerinde ittifak edilen mânâ şudur: “Kurân’â hadesten, yâni abdestsizlikten ve guslü icap eden bir halden temizlenmiş olanlardan başkası dokunamaz ![]() Peygamber Efendimiz de Yemenlilere yazdığı bir mektupta, Kur’ân-ı Kerim’e ancak abdestli olarak ve guslü gerektiren hallerden temizlendikten sonra el sürülebileceğini bildirmiştir ![]() Fakat bazı zarurî durumlarda abdestsiz olarak da Mushaf’ın ele alınabileceği hususunda ruhsatlar mevcuttur ![]() ![]() ![]() Ayrıca, eğer Kur’ân kendisine bitişik bulunmayan bir mahfaza, kap, çanta içinde ise veya bir beze sarılı halde bulunuyorsa, yine abdestsiz olarak ele alınabilir ![]() ![]() ![]() Kur’ân-ı Kerim abdestsiz olarak ele alınmamakla birlikte, el sürmemek şartıyla bakarak okunabilir ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’ân’ın dışındaki dinî kitaplara gelince, Kur’ân-ı Kerim için abdest almak farz iken fıkıh, hadis ve akaid kitaplarını alıp okumak için, onlara hürmeten abdest almak mendubdur ![]() Hanefî mezhebinin büyük âlimlerinden İmamı Serahsî bir gece Kur’ân okumakla meşguldü ![]() ![]() ![]() ![]() Bu husus, meselenin takva cihetidir ![]() Halebî-i Sağîr gibi bazı fıkıh kitaplarında, dinî kitapların abdestsiz olarak ele alınması mekruh sayılmaktaysa da, İmam-ı Âzam’dan rivayet edilen bir görüşe göre —ki sahih olan budur— mekruh olmadığıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Tefsir kitapları hususunda Hanefî mezhebinin görüşü, onları abdestsiz olarak ele alınmasının mekruhluğu şeklinde ise de, Tahtavî’de şöyle bir ibare yer almaktadır: “Tefsirlerdeki Kur’ân âyetlerine el sürülmesi câiz değildir ![]() ![]() Şâfiîlere göre ise, eğer tefsir kısmı Kur’ân’dan fazla ise abdestsiz olarak ele alınabilir ![]() ![]() Bu açıklamalardan sonra şöyle denilebilir: Tefsir kitapları içindeki âyetlere el sürmeden alınıp okunabilir ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() ![]() Mehmed Paksu İbadet Hayatımız Selam ve dua ile ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|