![]() |
Nifas - Lohusalık |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nifas - LohusalıkNifas - Lohusalık Nifas lügatta: Kadının doğurması manasına gelir ![]() Şeriatta: Çocuk veya çocuğun ekserisi -Velev parça parça uzuvlar- organlar (halinde olsun) çıktıktan sonra rahimden gelen kan parçasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuğun azı çıktıktan sonra kan gelirse nifas değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Doğuran Kadın Hiç Kan Görmezse Nifaslı Olur mu? - Evet olur ![]() Çocuğu göbeğinden doğurursa rahminden kan geldiği takdirde nifaslıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nifas: Doğumu takip eden kandır ![]() ![]() ![]() İmam-ı Muhammed'den de böyle rivayet olunmuştur ![]() ![]() ![]() İmam A'zama göre: Böyle kadının gusletmesi gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nifasın Müddeti İle İlgili Meseleler: Nifasın en az müddeti, kanın, bir saatlik olsun bulunmasıdır ![]() ![]() ![]() Eğer kan, ilk başlangıçta veya adetlilerde, kırk günden fazla olursa -yukarıda işaret edildiği gibi- bunun kırk gününün nifaslı olduğuna itibar edilir ![]() İki kan arasında temizlik (kansızlık hali)15 günden fazla bile olsa, Ebu Hanife (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir kadın çocuk doğurduktan sonra, kan görüp bir müddet sonra kırkı içinde kan kesilip temizlik gördükten sonra, kırkının sonlarında yine kan görse, bu kan arka arkaya gelen kan hükmündedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nifas müddeti içinde görülen temizlik de nifastan sayılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nifasta kırk günün arasına giren temizlik İmam A'zam'a göre ister 15 gün ister daha az veya daha çok olsun fasıla (ara) teşkil etmez ![]() ![]() İmameyn'e (İmamı Muhammed ile Ebu Yusuf) göre ise, 15 gün fasıla -ara- teşkil eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlk defa lohusa olan kadının nifas kanı 30 gün sonra kesilse, sonra 45 gün tamam olmadan yine kan görse, bunun 40 günü nifastır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lohusa olan bir kadının, mesela her zamanki lohusalığında adeti 40 gün iken, bu defa 20 gün kan görüp kesilse, sonra 19 gün temiz kalsa, evvelki adeti olan 40 günü tamamlamadıkça kocasıyla cinsi münasebette bulunamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer lohusa bir kadın, 40 günü geçmemek şartıyla, adetinin dışında kan görse, mesela, adeti 20 gün iken 15 günde kan kesilse veya kan 25 gün devam etse, birinciye göre, adeti 15 gün, ikinciye göre de, adeti 25 gün olmuş olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nifasın Hükmü: Genelde nifas, her şeyde hayız gibidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkiz doğuran, ilk çocuğu doğurduğu andan itibaren lohusadır İkizlikte şart iki çocuk arasındaki zamanın altı aydan az olmasıdır ![]() ![]() ![]() Sahih olan, ikizliğin şartı;yüklülüğün bir olmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadının nifaslı olması için, çocuğun yarısından daha fazla kısmının çıkması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Düşük Çocukla İlgili Mes'eleler: Çocuk karında parçalanmış ve ekserisi de çıkmış bulunsa; eğer, düşüğün tırnak, parmak, saç gibi uzuvlarından bazıları bel olmuşsa, kadın lohusa sayılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer düşüğün, uzuvlarından hiçbiri belli olmamış ve açığa çıkmamışsa, o kadın için lohusalık yoktur ![]() ![]() ![]() Bir kadın, düşükten önce veya sonra kan görür ve düşüğün yaratılışı da açık (uzuvları belli) olursa, kadının önceki görmüş olduğu kan, hayız kanı değildir, düşükten sonra kan gördüğü için, o kadın lohusa sayılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Azası belli olmayan çocuğu düşüren kadından gelen kan üç gün devam eder ve ondan önce geçmiş hayızından sonra tam bir temizlik devresi geçerse hayızdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadının hayzı kesilmekle hamilelik günlerinin sayısını da bilmezse, kadın yüz yirmi gün kan görmezde sonra çocuğu helada düşürürse, çocuk azası belirli sayılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nifas - Lohusalık |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nifas - LohusalıkHayız ve Nifaslıya Haram Şeyler 1- Her türlü namazı kılamaz, 2- Her türlü orucu tutamaz, 3- Cami ve mescitlere giremez, 4- Kabe'yi tavaf edemez, 5- Kur'an'dan bir ayet bile okuyamaz, 6- Kur'an'dan bir ayete bile el süremez, 7- Cinsi münasebette bulunamaz, 8- Hayız ve nifaslı kadınların yasak yerlerine (göbekle diz arası) kocaları çıplak dokunamaz ![]() Hayızlı Ve Nifaslıya Cinsi Münasebette Bulunmak Haramdır ![]() Kur'an-ı Kerim'de bu açıkça belirtilmektedir ![]() "Sana adet görmeden soruyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayızlı Kadınlarla Ailevî Münasebetin Yasaklığını Bildiren Hadisler: Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam bu konuda da aşırılıklardan uzak bir orta yolu öğretir: Cahiliyet dönemindeki Araplar adetli kadınlara arkadan cima ederlerdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam geldi, "hayız, eziyet verici bir haldir, dolayısı ile hayızlı iken kadınla cima etmeyin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1- Bunu yapmakla, bu konudaki batıl inançları yıkmış ve bunun caiz olduğunu bildirmiş oluyordu ![]() 2- Adetli iken bedensel ve psikolojik rahatsızlık duyan kadını, itilmişlikten ve yalnızlık duygusundan kurtarmış ve ona eskisi gibi insan olmakta devam ettiğini göstermiş oluyordu ![]() Çünkü Peygamberimizin bütün hanımları adetli iken kendilerine böyle davranıldığını haber vermişlerdir ![]() ![]() ![]() Bunu bir de onların, görüşüp konuştukları her kadına bunun normal ve caiz olduğunu anlatmaları ve yaygınlaşması için yapıyordu ![]() Hz ![]() ![]() ![]() -Mahvoldum ya Resulallah! -Seni ne mahvetti (Ya Ömer!) -(Ya Resulallah!) palanımı ters çevirdim; (döl yatağından fakat arkadan yaklaşarak karımla münasebette bulundum) ![]() Hz ![]() ![]() "Kadınlarınız (çocuk yetiştiren) tarlanızdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Bu ayeti tebliğ ettikten sonra Allah'ın Rasulü her bir mü'mini muhatap tutarak şöyle buyurdu): -"Önden (veya) arkadan yaklaş(arak fakat mutlaka döl yatağından temasta bulun) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başka bir hadiste'de şöyle buyurulmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Adet halinde cinsel temasta bulunmak Rabbimizin ve Peygamberimizin buyruklarıyla yasaklanmış bulunduğu için eşler isterseler ve faraza bedenî ve ruhî zararlarından korunabilmiş olsalar bile cinsel temasta bulunamazlar ![]() ![]() ![]() Adet (Regl - Hayız) Ve Lohusalık Halinde Cinsel İlişkide Bulunmak: İnsanları yaratan ve onların bedenî ve ruhî yapılarım en iyi bilen yüce Allah, adet halinde cinsî temasda bulunulmasını şöylece yasaklamıştır: "(Ey Muhammad!) Sana kadınların ay halini (hayız) soruyorlar ![]() ![]() Ay halindeyken onlardan ayrılın; temizleninceye kadar onlara yaklaş(ıp cinsî münasebette bulun)mayın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hiç şüphesiz Yüce Allah, bütün yasakları olduğu gibi adet hali cinsî münasebet yasağını da zararlı olduğu için koymuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "(Helal görerek veya sakıncasız bularak) adet halindeki karısıyla cinsel temasda bulunan kimse, ona arka organından temas eden kişi ve bir de gelecekten haber verdiğini iddia eden adama bilgi almak için gelip de onun sözlerini doğrulayan şahıs Muhammed'e indirilen Kur'an'a îman etmemiştir ![]() ![]() ![]() Nifas halinde olan kadınla temasta bulunmanın haramlığı kıyasla sabittir ![]() ![]() ![]() Bu haramlığın hikmeti ise, nefsi emmareyi, şer'an yasak ve bedene zararlı olan şeylere düşmekten alıkoymaktır ![]() ![]() Müslümanın, dini ve sağlığı için ihtiyatlı olması gerekir ![]() ![]() Adet halinde cinsel temasda bulunmak Rabbimizin ve Peygamberimizin buyruklarıyla yasaklanmış olduğu için eşler isteseler ve -bilfarz- bedenî ve ruhî zararlarından korunabilmiş olsalar bile cinsel temasda bulunamazlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zekat'ın nisabı 20 dinar= 85 gr ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Adet Halinde Sevişmek İse Sünnettir ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arzulanmaya ve şehvetsiz de olsa sevilmeye muhtaç olan kadın, her ay belirli bir süre adetli günlerinde ilgisiz kalmaktan ve sevimsiz olduğu şeklindeki üzücü şartlanmalardan ötürü bunalabilir ![]() ![]() Ay halinin başladığını kadının açıklaması lazımdır ![]() ![]() Kadın, ay halinin başladığını bildirmemekle günaha girebileceği gibi, bittiği halde bitmediği veya bitmediği halde bittiği izlenimini vermekle de günaha girebilir ![]() Hele hele ay hali başlamadığı halde başladı diyerek kocasını aldatan kadın, pek büyük bir günah işlemiş; ilahî la'net gölgesi altına girmiş olur ![]() Adet hali ile ilgili olarak açıkladığımız bilgiler ve hükümler aynen lohusalık için de geçerlidir ![]() ![]() Adet ve Lohusalık sırasında cinsel birleşmeksizin sevişmek isteyen çiftler, önce en azından cinsel organlarını ve ellerini yıkamalıdırlar ![]() ![]() Kadının göğüslerinden kocasının ağzına yutulacak şekilde süt gitmesinin dinî bir sakıncası yoktur ![]() ![]() Sezeryanla doğumlarda cinsel organlardan kan gelmemesi halinde kadın, lohusalık hükümlerine tabi olmaz ![]() Anlaşılacağı üzere adet hali gibi lohusalık hali de cinsel organdan gelen kanla ilgili bir haldir ![]() Tıbbın Isbatına Göre; Hayız Ve Nifas Günlerinde Yapılan Cinsel Temastan Şu Zararlar Meydana Gelir: * Aybaşı kanaması geçiren kadınlar, diğer günlere göre daha şiddetli cinsel arzu duyarlar ![]() ![]() Adet kanaması ülkemizde halk arasında kirlenme adı altında geçmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu olaya bakış açışı böyle olduğundan zaten kadınlar adet günlerinde cinsel istekleri olsa da cinsel birleşmeden kaçınırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Kadının tenasül uzvunda ağrıların olması, öyle ki bu ağrılar rahim ve yumurtalıkta veya havuzda iltihaplanma meydana getirir ve kadının sağlığına ciddi bir şekilde zarar verir ![]() ![]() * Adet kanı, pek çok mikrop için üremeye elverişli ortamdır ![]() ![]() Netice olarak; hayız ve nifas devresinde yapılacak cinsel temastan erkek veya kadının kısır kalmaları, tenasül uzuvlarının iltihablanması ve sağlıklarının bozulmasına yol açar ![]() ![]() Bu sebepledir ki; dünyanın dörtbir yanındaki modern tıp uzmanları hayız ve nifas dönemlerinde kadından uzaklaşmanın gerekli olduğunda karara varmışlardır ![]() Her şeyi bilen ve hikmet sahibi olan Allah tarafından indirilen Kur'an-ı Kerim'de bu hakikat şöyle dile getirilmiştir: "Sana kadınların ay halini sorarlar ![]() ![]() ![]() ![]() Eşi hayız veya nifas olduğu halde, onunla cinsi temas yapmaya mübtela olan kimse cumhuru'l fukaha'ya göre işlediği bu günahı, bir daha yapmamak üzere samimi ve gerçek bir tevbe île bırakmalı, pişmanlık duyarak Allah'a tevbe ve istiğfarda bulunmalıdır ![]() İbni Abbas, Katade, Evzai, İshak'ın mezheblerinde, İmam Ahmed ikinci rivayetinde, Şafii ise kavli kadiminde; fakirlik-zenginlik, kanın kırmızılık veya sarılık durumlarına göre bir ya da yarım dinar (Bir dinar: 12 dirhem gümüştür ![]() ![]() ![]() ![]() İbni Abbas (r ![]() ![]() ![]() ![]() "Bir veya yarım dinar tasadduk etmesi gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tirmizi'nin rivayetinde ise: "Kan kırmızı ise bir dinar, sarı ise yarım dinar" şeklinde geçmektedir ![]() Bu konuda ihtiyatlı olan: Hayız veya nifas halinde olan kadınla cima yapan kimsenin, hem tevbe ve istiğfar etmesi, hem de sadaka vermesidir ![]() ![]() Hayız ve Nifaslıya Ailevi Münasebetin Yasaklığının Sebep ve Hikmeti: Hayız -adet- kanı; kadının rahminden gelen kan, vücuttaki bir çok zehirlerin süzülmesini ve dışa atılmasını temin eder ![]() ![]() ![]() Adet zamanında rahim yollarındaki kan damarları açık ve kadın az çok yaralı olduğundan, cinsi yakınlık kadını hırpalar, rahim yollarında uyuşuk ve sinsî bir halde bulunan mikroplar, uyanarak bir çok kadın rahaksızlıklarına sebebiyet verir ![]() Kadınlar ne kadar temiz olsalar, ay halinde iken umumiyetle ağır bir koku yayarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu yasak müddet zarfında kadın ve erkek de istirahat etmiş oluyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayızlı ve Nifaslıyla Cinsel İlişkinin Sakıncaları: Böyle kadınların rahminden zaman zaman gelen kirli kan, insan için pek büyük bir eziyettir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayızlı ve Nifaslının Kanı Kesilince Gusletmesi Vacibtir ![]() Hayız müddetinin en son müddeti olan, on gün geçtikten sonra, ister ilk defa hayız gören kadın olsun, isterse adetli bulunsun, yıkanmadan önce, ailevi münasebette bulunması helal olur ![]() ![]() On günden daha az bir sürede kan kesilirse, yıkanana kadar veya üzerinden bir namaz vakti geçene kadar, münasebette bulunmak caiz olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayızlı kadınla ailevi münasebette bulunmanın haramlığını bilerek (kasten) helal gören kimse kafir sayılır ![]() ![]() ![]() Zira bu hallerde kadınla münasebet, kadına eziyettir ve tehlikelidir de ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayızlı kadınla bilerek kasten münasebette bulunmak büyük günahtır ![]() ![]() ![]() ![]() Ancak bilmeyerek hayızlıyla münasebette bulunursa İslam memleketlerinde şer'i hükümleri bilmemek özür değildir ![]() ![]() Düğünlerde kız hayızlı ise, kocasına bunu bildirmesi gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadın adet halini gizlediğinde günahkar olduğu gibi, adeti bittiği halde de bitmediği izlenimini vermekle de günaha girer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Müfessile; kocası kendisini arzuladığı zaman, adet görmeye başlamadığı halde, "adet görüyorum" diyerek kocasını aldatan kadındır ![]() ![]() ![]() ![]() Karı-koca, kadın hayızlı haldeyken rıza ile ailevi münasebette bulunurlarsa her ikisi de günahkar ve asi olacaklarından Tövbe-i Nasûh ile (bir defa aynı hatayı işlememeksizin) tövbe ve istiğfar etmeleri icap eder ![]() ![]() Eğer bir taraf kendi rızası ile, diğer taraf da zorla kabul ederse, yalnız zorlayan taraf asi ve günahkar olmuş olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayzın Bitimi ve Ailevi Münasebetin Helal Olması İçin Şu Üç Şey Gerçekleşmelidir: Bir kadının her zamanki adeti tamam olup da, hayzın en çok müddeti olan 10 günden ve nifasın en çok müddeti olan 40 günden evvel bir zamanda kan gelirse, şu üç husustan biri tahakkuk etmedikçe, o kadına kocasının yakın olması helal olmaz ![]() 1- O kadın boy abdesti almış bulunmalıdır, hatta bu boy abdesti ile namaz kılmamış olsa bile ![]() ![]() 2- Gerçekten özür sahibi olduğundan dolayı teyemmüm ederek namaz kılmış olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3- Kan kesildikten sonra yıkanmaya ve namazın ilk tekbiri olan "Allah-u Ekber" demeye ve bunların sonralarını, mesela yıkandıktan sonra elbiselerini giyinmek gibi şeyleri yapmaya vakit varken yıkanmayıp veya teyemmüm etmeyip ilk namaz vaktini geçirerek namaz, o kadının boynuna borç olarak kalmış olmalıdır ![]() ![]() Çünkü o vaktin namazı, kadının boynuna borç olmuştur ki, bu da temizlik hükümlerinden bir hükümdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Önemli Bir Hatırlatma: Müslüman kadınlardan bazıları, adetleri kesildikten sonra namaz kendilerine borç olmuyor zannederler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En doğrusu, bütün İslam erkekleri ve bilhassa bu temizliğe daha çok muhtaç ve mecbur olan İslam kadınları, zamanı gelince, özür ve rahatsızlıkları bilince şer'i bir engel de yoksa, hiç bir vakit geçirmeden derhal yıkanmaları gerekir ki, bu farzdır ![]() ![]() Hayzı on günden daha azda, nifas kanı kırk günden daha azda kesilen kadının yıkanmadıkça, yahut üzerinden bir vakit namaz geçmedikçe cinsi münasebeti helal değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Adet günleri belirli bir kadının hayzi, adetinden daha az bir zamanda kesilirse yıkanmış bile olsa cinsi münasebet helal olmaz ![]() ![]() Böyle kadın, yıkanarak namazını müstahap vaktin sonunda kılar ![]() ![]() ![]() Hayz, Adetinde (normal vaktinde) kesilirse, kadın ehl-i kitaptan olduğu takdirde cinsi münasebet derhal helal olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayzı, adetinde (normal vaktinde) kesildiğinde üzerinden bir namaz vakti geçerse ve namaz boynuna borç olduğunda, temiz kadınlardan olup cünüp hükmünde bulunduğu için yıkanmasa bile kocasının onunla cinsi münasebette bulunması helal olur ![]() Mesela; Öğleden önce veya öğle vaktinin başında hayızdan kesilirse, ikindinin vakti girmedikçe cinsi münasebet helal olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Keza vaktin sonunda kesilir de hayzın kesilmesiyle ikindinin vakti arasında bir namazlık zaman kalırsa ikindinin vakti girdikten sonra münasebet caizdir ![]() İki vakit arasında (namaz kılacak kadardan) daha az zaman kalırsa güneş batmadıkça münasebet helal olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadının kanı, tam on günde kesilirse yıkanmadan kocasının ona yakınlık etmesi helal olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müslüman bir erkek gayri müslim bir kadınla evli olsa, hayızlı ve nisaflı günlerinde o kadınla münasebette bulunması müslüman erkeğe yasaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayızlı Kadın Pis Değildir: Hayızlı kadının yatağını ayırmak kadına zulümdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cünüp ve Hayızlı Kadın Çocuğunu Emzirebilir mi? Emzikli bir kadın, adet halinde çocuğunu emzirebildiği gibi cünüp iken de emzirebilirse de cünübken mecbur kalmadıkça emzirmemesi daha iyidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayız Kanı Bulanmış Elbiseyi Temizlemek: Ebubekir kızı Esma (r ![]() "Bir kadın peygamber (a ![]() ![]() Efendimiz ona şöyle buyurdu: "Kanı kazıyıp atarsın, sonra su ile çitilersin, sonra da üzerine (bol) su dökersin ve onunla namaz kılarsın ![]() ![]() ![]() ![]() Tıp İlminin Bu Konudaki Tavsiyeleri "Aybaşı zamanında çamaşır değiştirmeye ve vücut temizliğine çok dikkat etmek lazımdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı tembel ve miskin kimselerin yaptıkları gibi halk arasında pis kokuları yaymak ve halkı rahatsız etmek İslamiyete aykırıdır ![]() ![]() Ayrıca yıkanma amacıyla veya temizlik düşüncesiyle bazı hanımlar vaginaya ellerini sokarak yıkamaya kalkışırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|