10-10-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Göklerin Ve Yerin Altı Günde Yaratılması
Buradaki gün kavramının devre, safha ve vakit anlamında olduğu açıktır Aynı şekilde kıyamet günü kavramı da Kuranda geçmektedir Zaman olarak düşündüğümüzde bunun ne kadarlık bir zaman olduğunu bilemeyiz
Zaten zamanın izafi olduğu ayetlerde bildirilmiştir Bu zaman insana nisbetle ifade edilmiş bir zamandır Yoksa zamanın yaratıcısıdır ve zamandan münezzehtir
Kâinata şartlanmadan baktığımızda devre devre, safha safha yaratılma hakikatını açık olarak görebiliriz Nitekim insanın anne karnında safha safha yaratıldığı kuranda bildirilmektedir Tabiatta da mesela bahar mevsimi gelince bütün çiçekli ve çiçeksiz bitkilerin altı hafta zarfında safha safha yaratıldığını görmekteyiz Bir eriğin çiçekten tam olgunlaşana kadarki yaratılışını düşünün Bunda 'ın Hakîm, Kerîm, Mürebbi, Müdebbir gibi isimlerinin tecelli etmesi sırrı yatmaktadır Varlıklar nasıl ki mekan içerisinde yaratılıyorsa mekanın kardeşi olan zaman içinde de yaratılıyor
"Dünya dâr-ul hikmet, ahiret dâr-ul kudrettir" sözü ince bir hakikatı anlatmaktadır Yani maddî olan bu alemin yaratılmasında 'ın Hakîm, Mürebbi , Müdebbir, Mürettib, ismi daha çok tecelli etmektedir Bundan dolayı bir elmayı bir anda kudreti ile yaratabileceği halde hikmeti ile safha safha, tavır tavır yaratmaktadır Ahirette ise hikmetten ziyade Kudret ve Rahmetin tezahürleri için maddeye ve müddete ve zamana ihtiyaç bırakmadan birden eşya inşa edilecektir Burada bir günde, bir senede yapılan işler ahirette bir anda bir lemhada(göz açıp kapamada)
"Kıyamet işi bir göz açıp kapamak gibidir" buyurmuştur Tüm mevcudat 'ın isimlerinin bir tecelligahıdır kainatı Kadîr sıfatının gereği olan "ol" emri ile bir anda yaratmak yerine Müdebbir, Mürettib(mertebe mertebe yaratan) Mürebbi (terbiye eden) ve Hakîm(hikmetle yaratan) gibi isimlerinin tecellileri ile 6 günde yaratmıştır 
alıntı
|
|
|