![]() |
Turizim İşletmelerinde Kariyer |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turizim İşletmelerinde Kariyer1 ![]() TUR 401 Ağırlama İşletmelerinde Kariyer Seçenekleri dersi için hazırlanan bir kariyeri tanımaya yönelik proje çalışmasında otel işletmeciliği ele alınmıştır ![]() ![]() 1 ![]() ![]() Toplumlarda meydana gelen sosyal, teknik ve demografik değişiklikler turizm sektörünün 21 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Turistik hareketlerin herhangi bir yönü ile ilgilenenler uzun zamandan beri otel işletmesinin sahip olacağı asgari derecedeki teknik ve estetik özellikleri üzerinde tartışmalarda bulunarak kavramı açıklamaya çalışmışlar, fakat bir anlaşmaya varamamışlardır ![]() ![]() ![]() Konaklama endüstrisinin en önemli faktörü insandır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() a) Yönetimiyle olduğu kadar donatımıyla da müşterilerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte olmalıdır ![]() b) Yalnız konaklama ihtiyacını değil, aynı zamanda beslenme ihtiyacını da karşılayabilmelidir ![]() c) Misafirleri ile kısa vadeli bir anlaşma yapan işletme olmalıdır ![]() d) Otelcilik endüstrisinin maddi ve estetik standartlarına uyma eğilimini göstermeli ve buna kendini zorunlu saymalıdır ![]() e) Hiçbir faktör onun misafir kabul etme özelliğini değiştirmemelidir ![]() f) Onun yolculara tahsis edilen odalarında sağlık koşullarına uygun yerleştirilmiş banyo, lavabo ve tuvalet gibi donatım araçları bulunmalıdır ![]() g) Tesisatı ve donanımı ile konfor ve yardım isteklerine cevap verebilmelidir ![]() h) Yeterli sayıda teknik ve hizmet personeline sahip olmalıdır ![]() 3 ![]() Günümüzde kariyer, kişinin yaşamı boyunca üstlendiği işlerin, sorumlulukların ve bunlarla ilişkili tutum ve davranışların kişi tarafından algılanan sırası veya kişinin çalışma yaşamı boyunca üstelendiği , gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmek istediği iş rollerinin tamamı olarak tanımlanabilir ![]() 4 ![]() Yönetim, insanların işbirliğini sağlama ve onları bir amaca doğru yürütme iş ve çabalarının toplamıdır ![]() ![]() 5 ![]() 5 ![]() ![]() Eğitim: Yüksek okul derecesi, otel-restoran yöneticiliği veya yöneticilik çalışma yerinde kullanılan dilleri iyi derecede kullanma ![]() ![]() Deneyim: Otelle ilgili deneyim, en az üç yıllık Genel Yönetici Asistanlığı, bütçe ve finans deneyimi ![]() Fiziksel: Hızlı kavrama, yazma, ayakta durma, oturma, yürüme hareketilerini sık tekrar etme, duyma, görme ve güzel konuşma ![]() 5 ![]() ![]() a) Hoş bir görünüş, ani sezgi, bir soruna hızla nüfuz etme yeteneği b) Herhangi bir duruma hızla uyabilme yeteneği c) Fiziksel ve psikolojik denge d) Otorite e) Acil sorunlara çözüm getirebilecek nitelikler f) Zevk estetik ve konuşma yeteneğinin yüksek olması g) Genel kültüre, otel işletmelerine ait mal ve malzeme hakkında yeterli bilgiye sahip olmak h) Donatım, hizmet organizasyonu ve otel yönetimi konusunda yeterli bir tecrübe i) Personel tarafından yapılan işleri geliştirme, değerlendirme düşünce ve bilgisine sahip olmak j) En az iki yabancı dili çok iyi derecede bilmek 5 ![]() ![]() a) Bütçedeki satışları ve maksimum karlılığı sağlar ![]() b) Finansal durumu aktif olarak yönetir, gözden geçirir ve performansı denetler ![]() ![]() c) Astların performansını geliştirir ve elemanların kayıtlarını muhafaza eder ![]() d) Satış etkinliği, rapor işlemleri ve periyodik durum değerlendirmeleriyle rezervasyon etkinliğini yakından takip eder, görüntüler ![]() e) İşletme dahilindeki personel ve yöneticilerle sürekli iletişim içindedir ![]() f) Eğitim gelişim programlarını koordine eder ![]() g) İşletme dahilinde “önce konuk” ilkesini yaratır ve korur ![]() h) Pazar durumu ve gelir fırsatlarına uygun olarak yeni programlar yaratır ![]() i) Finansal amaçları destekleyecek amaca yönelik iş planları geliştirir ![]() j) İş planı işlemlerine uyumlu satış promosyon programları geliştirir ve destekler ![]() k) Efektif nakit ve girdi kontrollerinin işletme dahilinde doğru yerlerde bulunmasından sorumludur ![]() l) Konuğun yorumlarını öğrenmek amacıyla yöntemler belirler ve yorumları değerlendirir ![]() m) Hatalara hızla tepki verir ve düzeltmek için harekete geçer ![]() n) Tüm otel personelinin uygun yönetici ve personelle düzenli olarak denetlenmesinden sorumludur ![]() o) İşletme dahilinde saygınlığını, otoritesini ve görünürlüğünü korur ![]() p) Uygun derecede toplumsal olayların içindedir ![]() q) Yerel rekabet ve endüstri eğilimleri hakkında bilgi edinir ![]() r) İşletmenin satış potansiyelini maksimize eder ![]() 6 ![]() Turizm sektöründe, özellikle otellerde yönetici konumundaki personelin bile belli bir çalışma saati yoktur ![]() ![]() ![]() 7 ![]() 7 ![]() ![]() Hatice Göret 1959 tarihinde Antalya’da doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() Kariyer hayatının başlangıcında meslek aşırı yorucu ve stresli olduğundan sosyal yaşantısının büyük ölçüde olumsuz etkilendiğini belirtti ![]() ![]() Kış aylarında kendine daha çok zaman ayırabiliyor ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() a) Farklı kültür, dil, din, ırklarda insanlar tanımak ![]() ![]() b) Ülkenin tanıtımı için yararlıdır ![]() c) Kariyer olarak düşünüldüğünde sektörün farklı departmanlarında çalışabilme şansı ![]() d) Dünya barışına olumlu etkisi var ![]() ![]() e) Turizmde kendi işiyle uğraşanların gelirleri daha iyidir ![]() f) Değişikliklerden hoşlananlar ve insanları sevenler için uygun bir meslektir ![]() 7 ![]() ![]() a) Özel hayata daha az zaman ayrılıyor ![]() b) Çok fazla rakip işletme var ![]() c) Her türlü olaydan çok çabuk etkilenen bir sektör ![]() d) Turizmle uğraşanların özellikle de alt kademelerde çalışanların düşük maaş alması ![]() 7 ![]() ![]() İş yoğunluğuna göre değişiklik gösteren çalışma saatleri check-outlarda sabah ve check-in günlerinde öğleden sonraları daha çok yoğunlaşmaktadır ![]() ![]() 7 ![]() ![]() Kariyer hayatının ilk yıllarında tatmin edici bir kazancı olmadığını fakat deneyim kazandıkça ve statü arttıkça tatmin edici düzeye geldiğini söyledi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() Konaklama işletmelerindeki tüm işler doğrudan insanla ilgilidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() Hatice Göret ile yapılan röportajın son kısmında sorulan “Sektörü nasıl görüyorsunuz? Bu işin geleceği var mı?” sorusuna, “Deniz, güneş ve kum olduğu sürece turizm de varolacaktır ![]() ![]() 8 ![]() TUR 401 Ağırlama İşletmelerinde Kariyer Seçenekleri dersi için hazırlanan bir kariyeri tanımaya yönelik proje çalışmasında konu olarak Otel Genel Müdürlüğü seçilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|