|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
eiş, ile, ilişkileri, müşteri, teknolojileri |
![]() |
E-İş Teknolojileri İle Müşteri İlişkileri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() E-İş Teknolojileri İle Müşteri İlişkileri-CRM/e-iş teknolojileri ile müşteri ilişkileri-2 Yazar: Edip Ersin Çığ 30-10-2000 e-CRM sayesinde “geleneksel” müşteri hizmetlerini tüketicilere, ekonominin hemen her sektöründe, yeniden verebilmek mümkün olmaktadır ![]() ![]() Bölüm II ![]() Hatırlar mısınız 5-10 yıl öncesini? Ne teknolojinin hakim olduğu süper marketler zinciri vardı, ne de ülke çapında market reklamları ![]() ![]() Hatırlamak Mahalledeki dükkan sahipleri alış-verişe gelen sadık müşteriler hakkında hemen hemen her türlü bilgiye sahiptirler ve bu bilgileri sürekli hatırlarlar ![]() ![]() Analiz yapmak Yine bu dükkan sahipleri, iç güdülerini kullanarak envanteri ayarlayabilmekte, fiyat veya indirim miktarlarını belirlemekte, uygun zamanlarda uygun kampanyalar sunabilmekte ve hatta müşteriye göre veresiye kuralları yaratmaktadırlar ![]() Kişiye Özelleştirmek Her müşterinin tercihlerini öğrenerek, herbirine özel alış-veriş tecrübesi yaratabilmeleri sayesinde, müşteriler bu dükkan sahiplerine sadık kalmaktadırlar ![]() Vermek Her müşterisinin zevklerini ayrı ayrı bilen bu satıcılar müşterilerine, hediye şeklinde, ilgilenebilecekleri ve hatta denedikten sonra satın alabilecekleri ürünler veya servisler sunabilmektedirler ![]() İletişim kurmak Her müşteriye, ihtiyaç duyabilecekleri her türlü bilgiyi doğru olarak verebilen dükkan sahipleri zamanla onların güvenlerini kazanarak, en önemli bilgi kaynağı olabilmektedirler ![]() Bu dükkan sahiplerinin yaptıkları, CRM (Customer Relationship Management - Müşteri İlişkileri Yönetimi) ismini verdiğimiz pazarlama tekniğine ebeveynlik yapan “geleneksel” pazarlamadan başka hiç birşey değildir ![]() “Bir müşteri sikayetinin hesaplanabilen maliyeti” isimli makalemde belirttiğim gibi günümüzde müşteriler, bir organizasyonun tüm bölümlerinin buluştuğu tek odak noktası olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|