|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
hakkında, inkılabı, sanayi, tarihi |
![]() |
Sanayi İnkılabı - Sanayi İnkılabı Hakkında - Sanayi İnkılabı Tarihi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sanayi İnkılabı - Sanayi İnkılabı Hakkında - Sanayi İnkılabı TarihiSanayi inkılabı - Sanayi inkılabı Hakkında - Sanayi inkılabı Tarihi Sanayi inkılabı - Sanayi inkılabı Hakkında - Sanayi inkılabı Tarihi 23 Nisan 1920 de Ankara'da toplanan Türkiye Büyük Millet Meclisi, 2 Mayıs 1920'de 11 bakandan oluşacak hükümetin kurulması ile ilgili 3 numaralı kanunu kabul etmişti ![]() ![]() Hükümetin programında mali ve ekonomik meseleler üzerinde önemle durulacağı da belirtilmişti ![]() ![]() ![]() ![]() Lozan Konferansı'na ara verildiği sırada, İzmir İktisat Kongresi 1135 delege ile 17 Şubat - 4 Mart 1923'de toplandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -- Hammaddesi yurt içinde olan endüstri kollarının kurulmasına, Özel Girişimcilerin Desteklenmesine, -- Yatırmcılara kredi sağlayacak bankaların kurulmasına, -- Günlük tüketim mallarına öncelik verilmesine, -- Önemli kuruluşların millileştirilmesine, -- Sanayii teşvik edici yasaların çıkarılması, özellikle gümrük tarifelerinin milli sanayiin kalkınma ihtiyaçlarına göre değiştirilmesi, -- Yerli malların karada ve denizde ucuz tarife ile taşınması, -- Sanayi bankalarının kurulması, -- Teknik eğitimin geliştirilmesine, karar verilmişti ![]() -- Devlet ekonomide özendirici, koruyucu ve düzenleyeceği bir rol üstlenecekti ![]() Büyük zaferin kazanılmasından önce, Mustafa Kemal Paşa, 1 Mart 1922 tarihinde TBMM'yi açış konuşmasında köylü ve tarım sorunlarına eğilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Köylünün en büyük sıkıntısı, aşar veya öşür denilen mahsulünün onda birini vergi olarak ödemesiydi ![]() ![]() ![]() 1925'te çıkarılan başka bir kanunla Hükümet, köylüyü topraklandırmak amacı ile bedelini yirmi yılda ödemek üzere toprak dağıttı ![]() ![]() ![]() ![]() Köylüye yararlı olmak ve yardım sağlamak amacı ile tohum ıslah istasyonları, numune çiftlikleri açıldı ![]() ![]() ![]() Türkiye Sanayi Kredi Bankası kaldırılarak bunların yerine Sümerbank kurulmuştur ![]() ![]() ![]() 1935 yılında yeraltı kaynaklarının araştırılması için Maden Tetkik Arama Enstitüsü (MTA), elektrik enerji kaynaklarının değerlendirilmesi için Elektrik İşleri Etüd İdaresi (EİE), maden ve elektrik işletmelerini kurmak ve işletmek amacıyla Etibank kurulmuştur ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir ülkenin ekonomik kaynaklarının iyi bir şekilde işletilmesi, verimlendirilmesi, dış ticaretinin geliştirilmesi ancak, düzenli bir ulaştırma şebekesi ile mümkündür ![]() ![]() ![]() Yabancı şirketlerin elinde bulunan demiryollarını satın almak, devletleştirmek, demiryolları politikasının ilk adımını teşkil etmiştir ![]() ![]() ![]() 1927 yılında, Münakalat (Ulaştırma) Bakanlığı'na bağlı olarak Devlet Demiryolları ve Limanları Umum (Genel) Müdürlüğü'nün kurulması ile devlet fiilen demiryolu ve deniz yolu işletmeciliğine başlamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cumhuriyet Türkiye'sine Osmanlı İmparatorluğu'ndan intikal eden karayolu uzunluğu 18 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Denizyollarında gelişme çok yönlü olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1936 yılında Ankara-İstanbul arasında düzenli uçak seferleriyle Devlet Hava Yolları'nın çalışmaları başlamıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sanayi İnkılabı - Sanayi İnkılabı Hakkında - Sanayi İnkılabı Tarihi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sanayi İnkılabı - Sanayi İnkılabı Hakkında - Sanayi İnkılabı Tarihi-- Sanayii teşvik edici yasaların çıkarılması, özellikle gümrük tarifelerinin milli sanayiin kalkınma ihtiyaçlarına göre değiştirilmesi, -- Yerli malların karada ve denizde ucuz tarife ile taşınması, -- Sanayi bankalarının kurulması, -- Teknik eğitimin geliştirilmesine, karar verilmişti ![]() -- Devlet ekonomide özendirici, koruyucu ve düzenleyeceği bir rol üstlenecekti ![]() Büyük zaferin kazanılmasından önce, Mustafa Kemal Paşa, 1 Mart 1922 tarihinde TBMM'yi açış konuşmasında köylü ve tarım sorunlarına eğilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Köylünün en büyük sıkıntısı, aşar veya öşür denilen mahsulünün onda birini vergi olarak ödemesiydi ![]() ![]() ![]() 1925'te çıkarılan başka bir kanunla Hükümet, köylüyü topraklandırmak amacı ile bedelini yirmi yılda ödemek üzere toprak dağıttı ![]() ![]() ![]() ![]() Köylüye yararlı olmak ve yardım sağlamak amacı ile tohum ıslah istasyonları, numune çiftlikleri açıldı ![]() ![]() ![]() Türkiye Sanayi Kredi Bankası kaldırılarak bunların yerine Sümerbank kurulmuştur ![]() ![]() ![]() 1935 yılında yeraltı kaynaklarının araştırılması için Maden Tetkik Arama Enstitüsü (MTA), elektrik enerji kaynaklarının değerlendirilmesi için Elektrik İşleri Etüd İdaresi (EİE), maden ve elektrik işletmelerini kurmak ve işletmek amacıyla Etibank kurulmuştur ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir ülkenin ekonomik kaynaklarının iyi bir şekilde işletilmesi, verimlendirilmesi, dış ticaretinin geliştirilmesi ancak, düzenli bir ulaştırma şebekesi ile mümkündür ![]() ![]() ![]() Yabancı şirketlerin elinde bulunan demiryollarını satın almak, devletleştirmek, demiryolları politikasının ilk adımını teşkil etmiştir ![]() ![]() ![]() 1927 yılında, Münakalat (Ulaştırma) Bakanlığı'na bağlı olarak Devlet Demiryolları ve Limanları Umum (Genel) Müdürlüğü'nün kurulması ile devlet fiilen demiryolu ve deniz yolu işletmeciliğine başlamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cumhuriyet Türkiye'sine Osmanlı İmparatorluğu'ndan intikal eden karayolu uzunluğu 18 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Denizyollarında gelişme çok yönlü olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1936 yılında Ankara-İstanbul arasında düzenli uçak seferleriyle Devlet Hava Yolları'nın çalışmaları başlamıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|