![]() |
Ülkemizde Resmi Nikah Ve Tek Eşliliğe Ne Zaman Geçildi? Ülkemizde Resmi Nikaha Geçiş |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ülkemizde Resmi Nikah Ve Tek Eşliliğe Ne Zaman Geçildi? Ülkemizde Resmi Nikaha GeçişÜlkemizde Resmi Nikah Ve Tek Eşliliğe Ne Zaman Geçildi? Ülkemizde Resmi Nikaha Geçiş Ülkemizde Resmi Nikah Ve Tek Eşliliğe Ne Zaman Geçildi? Ülkemizde Resmi Nikaha Geçiş KABUL EDİLMESİ 17 Şubat 1926'da İsviçre Medeni Kanunu örnek alınarak TBMM'de kabul edilen Türk Medeni Kanunu, 4 Ekim 1926'da yürürlülüğe konmuştur ![]() Türk Medeni Kanunu İle ; • Ailede kadın-erkek eşitliği sağlandı ![]() • Evlilikte resmi nikah zorunluluğu getirildi ![]() • Tek eşle evlilik esası getirildi ![]() • Kadınlara, istedikleri mesleğe girebilme hakkı tanındı • Mahkemelerde tanıklık yapma, miras ve boşanma konularında kadın-erkek eşit hale getirildi • Patrikhanelerin, din işleri dışındaki yetkileri kaldırıldı Siyasal Alanda Kadınlara Tanınan Haklar ; • 1930'da Belediye seçimlerine katılma hakkı • 1934'te Milletvekili seçme ve seçebilme hakkı Türk Medeni Kanunu Osmanlı devletinde toplumun ihtiyaçlarını "mecelle" (Adli kurallar Kitabı) karşılıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() a)Avrupa'daki medeni kanunların en yenisi olması, b)Sorunlara akılca kolayçözümler getirmesi, c)İfadesinin sadec ve anlaşılır olması, d)Kadın - erkek eşitliğine dayanan aile hukukunun iyi düzenlenmiş olması, TBMM 17 Şubat 1926'da bazı değişiklikler yapılarak Türkçeye çevrilen İsviçre Kanunu'nun bir bütün halinde "Türk Medeni Kanunu" olarak kabul etti ![]() ![]() Türk medeni Kanunu,Türkiye Cumhuriyeti'nin Batılı ve çağdaş anlayışa yönelmesini sağlaması açısından önem taşır ![]() a)Hukuk birliği sağlandı ![]() b)Vatandaşlar arasında din,mezhep ayrılıkları gözetmeksizin, hak ve ödevler bakımından eşitlik sağlandı ![]() c)Tek eşlilik sağlandı ![]() d)Mirasta, kadın-erkek ayrılığı kaldırıldı ![]() e)Toplumsal hayatta kadın-erkek eşitliği getirildi ![]() f)Evlenme ve boşanmada belirli şartlar getirmiş, özellikle erkeğin tek taraflı boşamasını kaldırarak boşanmayı hakimin takdirine bırakmıştır ![]() g)Kadınlar yönetim alanında da 1930 yılında belediye seçimlerine katılma, 1934 yılında da milletvekili seçilebilme haklarını elde etmişlerdir ![]() Medeni Kanun Medeni Kanun,toplumun rahat ve mutluluk içerisinde yaşayışını,devamlılığını sağlamak amacıyla düzenlenmiş bir kurallar bütünüdür ![]() ![]() Çeşitli Avrupa ülkelerinden medeni hukuk ve ilgili kanunlar toplanmış ve düzenlenmiştir ![]() ![]() ![]() Türk toplumu, çağdaşlaşmak için inkılaplar yapmaktaydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İsviçre Medeni Kanunu, Avrupa 'da hazırlanan kanunların en iyisi ve toplumumuza en uygun olanıydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu kanun ile; aile hukukunda, kadın erkek eşitliği sağlandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bundan sonra, devlet ve toplumun hayatını ilgilendiren diğer kanunlar da ele alındı ![]() Osmanlı Medeni Kanunu Ya da Mecelle Osmanlı devletinde fıkıh kuralları geçerli olduğu için ayrı bir medeni kanun olmayıp fıkıh kitapları mahkemelerde uygulanıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mecelle Üzerinde Değişiklik Çalışmaları Mecelle, aile ve miras başta olmak üzere normal bir medeni kanunda bulunması gereken hususları içermiyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() CUMHURİYET'TEN SONRA Medeni Hukuk Cumhuriyetin kurulması ile yönetim şekli kadar önemli olan bir başka husus da medeni hukuk alanında yapılan devrimlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Neden İsviçre Medeni Kanunu? Tanzimat’tan sonra devamlı gündeme gelen Fransız medeni kanunu yerine İsviçre Medeni Kanunun alınması o devirde de bir çok kimseyi şaşırtmıştır ![]() ![]() Medeni Kanunun Getirdiği Yenilikler Her şeyden önce medeni hukuk alanını laikleştirmiş, yani din temellerinden çıkartıp, akli temeller üzerine oturtmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mecellenin Kaldırılması Mecelle, dinin eksikliğinden değil, zorlayan iktisadi ve sosyal koşullar sonunda o çağdaki şeriat hukukunun eskimişliğine bir çare idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hakkında Medeni hukuk, şahıslar arasındaki ilişkileri düzenleyen, şahısların doğumdan (tüzel kişilerde kuruluşundan) ölümüne (tüzel kişilerde sona ermesine) ilişkilerini düzenleyen özel hukuk dalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Türkiye'de Medeni Kanun, İsviçre Medeni Kanunundan iktibas edilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ülkemizde Resmi Nikah Ve Tek Eşliliğe Ne Zaman Geçildi? Ülkemizde Resmi Nikaha Geçiş |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ülkemizde Resmi Nikah Ve Tek Eşliliğe Ne Zaman Geçildi? Ülkemizde Resmi Nikaha GeçişTÜRK MEDENÎ KANUNU Kanun No ![]() Kabul Tarihi : 22 ![]() ![]() BAŞLANGIÇ A ![]() MADDE 1 ![]() ![]() Kanunda uygulanabilir bir hüküm yoksa, hâkim, örf ve âdet hukukuna göre, bu da yoksa kendisi kanun koyucu olsaydı nasıl bir kural koyacak idiyse ona göre karar verir ![]() Hâkim, karar verirken bilimsel görüşlerden ve yargı kararlarından yararlanır ![]() B ![]() I ![]() MADDE 2 ![]() ![]() Bir hakkın açıkça kötüye kullanılmasını hukuk düzeni korumaz ![]() II ![]() MADDE 3 ![]() ![]() Ancak, durumun gereklerine göre kendisinden beklenen özeni göstermeyen kimse iyiniyet iddiasında bulunamaz ![]() III ![]() MADDE 4 ![]() ![]() C ![]() MADDE 5 ![]() ![]() D ![]() I ![]() MADDE 6 ![]() ![]() II ![]() MADDE 7 ![]() ![]() Bunların içeriğinin doğru olmadığının ispatı, kanunlarda başka bir hüküm bulunmadıkça, her hangi bir şekle bağlı değildir ![]() BİRİNCİ KİTAP KİŞİLER HUKUKU BİRİNCİ KISIM GERÇEK KİŞİLER BİRİNCİ BÖLÜM KİŞİLİK A ![]() I ![]() MADDE 8 ![]() ![]() Buna göre bütün insanlar, hukuk düzeninin sınırları içinde, haklara ve borçlara ehil olmada eşittirler ![]() II ![]() 1 ![]() MADDE 9 ![]() ![]() 2 ![]() a ![]() MADDE 10 ![]() ![]() b ![]() MADDE 11 ![]() ![]() Evlenme kişiyi ergin kılar ![]() c ![]() MADDE 12 ![]() ![]() d ![]() MADDE 13 ![]() ![]() III ![]() 1 ![]() MADDE 14 ![]() ![]() 2 ![]() MADDE 15 ![]() ![]() 3 ![]() MADDE 16 ![]() ![]() ![]() Ayırt etme gücüne sahip küçükler ve kısıtlılar haksız fiillerinden sorumludurlar ![]() IV ![]() 1 ![]() MADDE 17 ![]() ![]() Biri diğerinden gelen kişiler arasında üstsoy-altsoy hısımlığı; biri diğerinden gelmeyip de, ortak bir kökten gelen kişiler arasında yansoy hısımlığı vardır ![]() 2 ![]() MADDE 18 ![]() ![]() Kayın hısımlığı, kendisini meydana getiren evliliğin sona ermesiyle ortadan kalkmaz ![]() V ![]() 1 ![]() MADDE 19 ![]() ![]() Bir kimsenin aynı zamanda birden çok yerleşim yeri olamaz ![]() Bu kural ticarî ve sınaî kuruluşlar hakkında uygulanmaz ![]() 2 ![]() MADDE 20 ![]() ![]() Önceki yerleşim yeri belli olmayan veya yabancı ülkedeki yerleşim yerini bıraktığı hâlde Türkiye'de henüz bir yerleşim yeri edinmemiş olan kimsenin hâlen oturduğu yer, yerleşim yeri sayılır ![]() 3 ![]() MADDE 21 ![]() ![]() ![]() Vesayet altındaki kişilerin yerleşim yeri, bağlı oldukları vesayet makamının bulunduğu yerdir ![]() 4 ![]() MADDE 22 ![]() ![]() B ![]() I ![]() MADDE 23 ![]() ![]() Kimse özgürlüklerinden vazgeçemez veya onları hukuka ya da ahlâka aykırı olarak sınırlayamaz ![]() Yazılı rıza üzerine insan kökenli biyolojik maddelerin alınması, aşılanması ve nakli mümkündür ![]() ![]() II ![]() 1 ![]() MADDE 24 ![]() ![]() Kişilik hakkı zedelenen kimsenin rızası, daha üstün nitelikte özel veya kamusal yarar ya da kanunun verdiği yetkinin kullanılması sebeplerinden biriyle haklı kılınmadıkça, kişilik haklarına yapılan her saldırı hukuka aykırıdır ![]() 2 ![]() MADDE 25 ![]() ![]() Davacı bunlarla birlikte, düzeltmenin veya kararın üçüncü kişilere bildirilmesi ya da yayımlanması isteminde de bulunabilir ![]() Davacının, maddî ve manevî tazminat istemleri ile hukuka aykırı saldırı dolayısıyla elde edilmiş olan kazancın vekâletsiz iş görme hükümlerine göre kendisine verilmesine ilişkin istemde bulunma hakkı saklıdır ![]() Manevî tazminat istemi, karşı tarafça kabul edilmiş olmadıkça devredilemez; mirasbırakan tarafından ileri sürülmüş olmadıkça mirasçılara geçmez ![]() Davacı, kişilik haklarının korunması için kendi yerleşim yeri veya davalının yerleşim yeri mahkemesinde dava açabilir ![]() III ![]() 1 ![]() MADDE 26 ![]() ![]() Adı haksız olarak kullanılan kişi buna son verilmesini; haksız kullanan kusurlu ise ayrıca maddî zararının giderilmesini ve uğradığı haksızlığın niteliği gerektiriyorsa manevî tazminat ödenmesini isteyebilir ![]() 2 ![]() MADDE 27 ![]() ![]() Adın değiştirildiği nüfus siciline kayıt ve ilân olunur ![]() Ad değişmekle kişisel durum değişmez ![]() Adın değiştirilmesinden zarar gören kimse, bunu öğrendiği günden başlayarak bir yıl içinde değiştirme kararının kaldırılmasını dava edebilir ![]() C ![]() I ![]() MADDE 28 ![]() ![]() Çocuk hak ehliyetini, sağ doğmak koşuluyla, ana rahmine düştüğü andan başlayarak elde eder ![]() II ![]() 1 ![]() MADDE 29 ![]() ![]() Birden fazla kişiden hangisinin önce veya sonra öldüğü ispat edilemezse, hepsi aynı anda ölmüş sayılır ![]() 2 ![]() a ![]() MADDE 30 ![]() ![]() Nüfus sicilinde bir kayıt yoksa veya bulunan kaydın doğru olmadığı anlaşılırsa, gerçek durum her türlü kanıtla ispat edilebilir ![]() b ![]() MADDE 31 ![]() ![]() III ![]() 1 ![]() MADDE 32 ![]() ![]() Yetkili mahkeme, kişinin Türkiye'deki son yerleşim yeri; eğer Türkiye'de hiç yerleşmemişse nüfus sicilinde kayıtlı olduğu yer; böyle bir kayıt da yoksa anasının veya babasının kayıtlı bulunduğu yer mahkemesidir ![]() 2 ![]() MADDE 33 ![]() ![]() Mahkeme, gaipliğine karar verilecek kişi hakkında bilgisi bulunan kimseleri, belirli bir sürede bilgi vermeleri için usulüne göre yapılan ilânla çağırır ![]() Bu süre, ilk ilânın yapıldığı günden başlayarak en az altı aydır ![]() 3 ![]() MADDE 34 ![]() ![]() 4 ![]() MADDE 35 ![]() ![]() Gaiplik kararı ölüm tehlikesinin gerçekleştiği veya son haberin alındığı günden başlayarak hüküm doğurur ![]() İKİNCİ BÖLÜM KİŞİSEL DURUM SİCİLİ A ![]() I ![]() MADDE 36 ![]() ![]() Bu sicilin tutulmasına ve zorunlu bildirimlerin yapılmasına ilişkin esaslar, ilgili kanunda gösterilir ![]() II ![]() MADDE 37 ![]() ![]() ![]() Yabancı memleketlerdeki Türkiye temsilcilerine, Dışişleri Bakanlığının önerisi, İçişleri Bakanlığının katılması ve Başbakanlığın onayı ile nüfus memurluğu yetkisi verilebilir ![]() III ![]() MADDE 38 ![]() ![]() Tazminat ve rücu davaları, kişisel durum sicilinin tutulduğu yer mahkemesinde açılır ![]() IV ![]() 1 ![]() MADDE 39 ![]() ![]() 2 ![]() MADDE 40 ![]() ![]() ![]() Verilen izne bağlı olarak amaç ve tıbbî yöntemlere uygun bir cinsiyet değiştirme ameliyatı gerçekleştirildiğinin resmî sağlık kurulu raporuyla doğrulanması hâlinde, mahkemece nüfus sicilinde gerekli düzeltmenin yapılmasına karar verilir ![]() B ![]() I ![]() MADDE 41 ![]() ![]() II ![]() MADDE 42 ![]() ![]() C ![]() I ![]() MADDE 43 ![]() ![]() II ![]() MADDE 44 ![]() ![]() Bununla birlikte her ilgili, bu kişinin ölü veya sağ olduğunun mahkemece tespitini dava edebilir ![]() III ![]() MADDE 45 ![]() ![]() IV ![]() MADDE 46 ![]() ![]() İKİNCİ KISIM TÜZEL KİŞİLER BİRİNCİ BÖLÜM GENEL HÜKÜMLER A ![]() MADDE 47 ![]() ![]() Amacı hukuka veya ahlâka aykırı olan kişi ve mal toplulukları tüzel kişilik kazanamaz ![]() B ![]() MADDE 48 ![]() ![]() C ![]() I ![]() MADDE 49 ![]() ![]() II ![]() MADDE 50 ![]() ![]() Organlar, hukukî işlemleri ve diğer bütün fiilleriyle tüzel kişiyi borç altına sokarlar ![]() Organlar, kusurlarından dolayı ayrıca kişisel olarak sorumludurlar ![]() D ![]() MADDE 51 ![]() ![]() E ![]() I ![]() MADDE 52 ![]() ![]() II ![]() MADDE 53 ![]() ![]() III ![]() MADDE 54 ![]() ![]() Bu malvarlığı olanak ölçüsünde daha önce özgülendiği amaç için kullanılır ![]() Hukuka veya ahlâka aykırı amaç güttüğü için kişiliği mahkeme kararıyla sona eren tüzel kişinin malvarlığı her hâlde ilgili kamu kuruluşuna geçer ![]() F ![]() MADDE 55 ![]() ![]() İKİNCİ BÖLÜM DERNEKLER A ![]() I ![]() MADDE 56 ![]() ![]() Hukuka veya ahlâka aykırı amaçlarla dernek kurulamaz ![]() II ![]() MADDE 57 ![]() ![]() Dernek kurucularının fiil ehliyetine sahip olması gerekir ![]() III ![]() MADDE 58 ![]() ![]() Dernek tüzüğünde derneğin adı, amacı, yerleşim yeri, kurucuları, gelir kaynakları, üyelik koşulları, organları ve örgütü ile geçici yönetim kurulunun gösterilmesi zorunludur ![]() Dernek tüzüğü, kanunun emredici hükümlerine aykırı olamaz ![]() Dernek tüzüğünde düzenlenmemiş konularda kanun hükümleri uygulanır ![]() IV ![]() 1 ![]() MADDE 59 ![]() ![]() Kuruluş bildiriminin içeriği ve gerekli belgelerin nelerden ibaret olduğu, yönetmelikte gösterilir ![]() 2 ![]() MADDE 60 ![]() ![]() Kuruluş bildiriminde, tüzükte ve kurucuların hukukî durumlarında kanuna aykırılık veya noksanlık tespit edildiği takdirde bunların giderilmesi veya tamamlanması derhâl kuruculardan istenir ![]() ![]() ![]() Kuruluş bildiriminde, tüzükte ve belgelerde kanuna aykırılık veya noksanlık bulunmaz ya da bu aykırılık veya noksanlık belirli sürede giderilmiş bulunursa; keyfiyet derhâl derneğe yazıyla bildirilir ve dernek, dernekler kütüğüne kaydedilir ![]() 3 ![]() MADDE 61 ![]() ![]() Tüzük ve yerleşim yeri değişikliklerinde de aynı usul uygulanır ![]() 4 ![]() MADDE 62 ![]() ![]() B ![]() I ![]() 1 ![]() MADDE 63 ![]() ![]() 2 ![]() MADDE 64 ![]() ![]() Yazılı olarak yapılacak üyelik başvurusu, tüzükte başkaca bir düzenleme yoksa, dernek yönetim kurulunca en çok otuz gün içinde karara bağlanır ve sonuç yazıyla başvuru sahibine bildirilir ![]() ![]() II ![]() 1 ![]() MADDE 65 ![]() ![]() 2 ![]() MADDE 66 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() MADDE 67 ![]() ![]() Tüzükte çıkarma sebepleri gösterilmişse, çıkarma kararına bu sebeplerin haklı sayılamayacağı iddiasıyla itiraz edilemez ![]() Tüzükte çıkarma düzenlenmemişse üye, ancak haklı sebeple çıkarılabilir ![]() ![]() III ![]() 1 ![]() a ![]() MADDE 68 ![]() ![]() ![]() Her üyenin, derneğin faaliyetlerine ve yönetimine katılma hakkı vardır ![]() Dernekten çıkan veya çıkarılan üye, dernek malvarlığında hak iddia edemez ![]() b ![]() MADDE 69 ![]() ![]() Onursal üyelerin oy hakkı yoktur ![]() 2 ![]() a ![]() MADDE 70 ![]() ![]() ![]() ![]() Onursal üyeler ödenti vermek zorunda değildir ![]() b ![]() MADDE 71 ![]() ![]() Her üye, derneğin amacına uygun davranmak, özellikle amacın gerçekleşmesini güçleştirici veya engelleyici davranışlardan kaçınmakla yükümlüdür ![]() C ![]() I ![]() MADDE 72 ![]() ![]() Dernekler zorunlu organları dışında başka organlar da oluşturabilirler ![]() ![]() II ![]() 1 ![]() MADDE 73 ![]() ![]() 2 ![]() a ![]() MADDE 74 ![]() ![]() Olağan genel kurul toplantılarının en geç iki yılda bir yapılması zorunludur ![]() b ![]() MADDE 75 ![]() ![]() Yönetim kurulu, genel kurulu toplantıya çağırmazsa; üyelerden birinin başvurusu üzerine, sulh hâkimi, üç üyeyi genel kurulu toplantıya çağırmakla görevlendirir ![]() c ![]() MADDE 76 ![]() ![]() Bu şekilde karar alınması olağan toplantı yerine geçmez ![]() 3 ![]() MADDE 77 ![]() ![]() ![]() Toplantıya çağrı usulü ve toplantının ertelenmesine ilişkin konular, yönetmelikle düzenlenir ![]() 4 ![]() MADDE 78 ![]() ![]() Genel kurul, katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğunun, tüzük değişikliği ve derneğin feshi hâllerinde üçte ikisinin katılımıyla toplanır; çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz ![]() ![]() Genel kurul toplantısı, bir defadan fazla geri bırakılamaz ![]() 5 ![]() MADDE 79 ![]() ![]() Genel kurul toplantısında yalnız gündemde yer alan maddeler görüşülür ![]() ![]() Genel kurul toplantılarına hükûmet komiseri katılır ![]() ![]() 6 ![]() MADDE 80 ![]() ![]() Genel kurul, derneğin diğer organlarını denetler ve onları haklı sebeplerle her zaman görevden alabilir ![]() 7 ![]() a ![]() MADDE 81 ![]() ![]() ![]() b ![]() MADDE 82 ![]() ![]() c ![]() MADDE 83 ![]() ![]() Diğer organların kararlarına karşı, dernek içi denetim yolları tüketilmedikçe iptal davası açılamaz ![]() Genel kurul kararlarının yok veya mutlak butlanla hükümsüz sayıldığı durumlar saklıdır ![]() III ![]() 1 ![]() MADDE 84 ![]() ![]() Yönetim kurulu üye sayısı, boşalmalar sebebiyle üye tamsayısının yarısının altına düşerse; genel kurul, kalan yönetim kurulu üyeleri veya denetim kurulu tarafından bir ay içinde toplantıya çağrılır ![]() ![]() 2 ![]() MADDE 85 ![]() ![]() Temsil görevi, yönetim kurulunca, üyelerden birine veya bir üçüncü kişiye verilebilir ![]() IV ![]() MADDE 86 ![]() ![]() Denetim kurulu, denetleme görevini, dernek tüzüğünde belirtilen esas ve usullere göre yapar; denetleme sonuçlarını bir raporla yönetim kuruluna ve genel kurula sunar ![]() D ![]() I ![]() MADDE 87 ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() ![]() Her ilgili, sulh hâkiminden, derneğin kendiliğinden sonra erdiğinin tespitini isteyebilir ![]() II ![]() MADDE 88 ![]() ![]() III ![]() MADDE 89 ![]() ![]() ![]() E ![]() I ![]() MADDE 90 ![]() ![]() Yasaklanan veya izne bağlı faaliyetlerle ilgili kamu hukuku nitelikli özel kanun hükümleri saklıdır ![]() Dernek faaliyetleri ile ilgili yasak ve sınırlamalara aykırılık hâlinde, Cumhuriyet savcısının istemiyle mahkemece faaliyetten alıkoyma kararı verilebilir ![]() II ![]() 1 ![]() MADDE 91 ![]() ![]() Türkiye'de kurulan dernekler, amaçları doğrultusunda uluslararası alanda işbirliği yapılmasında yarar görülen hâllerde, Bakanlar Kurulunun izniyle yurt dışında kurulmuş dernek veya kuruluşlara üye olarak katılabilirler ![]() 2 ![]() MADDE 92 ![]() ![]() III ![]() MADDE 93 ![]() ![]() Onursal üyelik için bu koşul aranmaz ![]() F ![]() I ![]() 1 ![]() MADDE 94 ![]() ![]() ![]() Şube kurucularının, şubenin açılacağı yerde en az altı aydan beri oturmakta olmaları zorunludur ![]() Şube kuruluş bildiriminin içeriği ve gerekli belgeler, yönetmelikte gösterilir ![]() 2 ![]() MADDE 95 ![]() ![]() Bu organların görev ve yetkileri ile şubelere ilişkin diğer hususlar hakkında bu Kanun hükümleri uygulanır ![]() II ![]() 1 ![]() MADDE 96 ![]() ![]() Her federasyonun bir tüzüğü bulunur ![]() Federasyon, kuruluş bildirimi, tüzük ve gerekli belgelerin yerleşim yerinin en büyük mülkî amirine verilmesiyle tüzel kişilik kazanır ![]() 2 ![]() MADDE 97 ![]() ![]() Her konfederasyonun bir tüzüğü bulunur ![]() Konfederasyon, kuruluş bildirimi, tüzük ve gerekli belgelerin yerleşim yerinin en büyük mülkî amirine verilmesiyle tüzel kişilik kazanır ![]() 3 ![]() MADDE 98 ![]() ![]() ![]() Federasyon ve konfederasyonlara ilişkin diğer hususlar hakkında bu Kanun hükümleri uygulanır ![]() G ![]() MADDE 99 ![]() ![]() H ![]() MADDE 100 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|