Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
büro, bölümü, mezunlarının, nasıldır, olanakları, sekreterlik, yönetimi

Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü Mezunlarının İş Olanakları Nedir? Nasıldır?

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü Mezunlarının İş Olanakları Nedir? Nasıldır?



Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü Mezunlarının İş Olanakları Nedir? Nasıldır?
Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü Mezunlarının İş Olanakları Nedir? Nasıldır?

Page 1 TC
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
MEGEP
(MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ
PROJESİ)
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
ALANI
ANKARA 2007
Page 2
62
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
Bu faaliyet sonucunda büro yönetimi ve sekreterlik alanındaki meslekleri
tanıyabileceksiniz
A ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da
beraberinde getirmektedir Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve
bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgi sayarlarla denetlenmesi olarak
tanımlanmaktadır
Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi
iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı
araçlardır
Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de
bilgisayarlarla yapılıyor Bu durum bürolardaki evrak trafiğini hafifletiyor Günümüzde
bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin bu ve diğer
sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir Büro
otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve
zamanında yapmasını sağlamaktadır Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka
sekreterlik eğitimi almış sekreterlere ihtiyaç duyulmaktadır
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Türkiye’de ve dünyada, önemi giderek artan bir
alanıdır Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar
aranmaktadır Büro Yönetimi ve Sekreterlik eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve
beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte, hem de profesyonel sekreterlik ve
yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak
gelişmesinde önemli rol oynamaktadır Bu durum sekreterlik hizmetlerini sunacak sekreterin
mesleki eğitimini ön plana çıkarmıştır
Sekreterlik, günümüzde hızla yükselen ve önemli bir konuma gelen mesleklerden
biridir Sekreterlik mesleği, yönetici asistanlığı kavramıyla özdeşleşmektedir Sekreterlik
uğraşısı meslek olma kriterlerinin hepsini taşımakta ve artık alt uzmanlık alanlarını da
oluşturacak şekilde gelişmektedir
B ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Hukuk Sekreterliği
Ticaret Sekreterliği
Tıp Sekreterliği
Yönetici Sekreterliğ


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.