|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
alanında, atatürk, atatürkün, bilgi, çalışmalar, geometri, nelerdir, yaptığı |
![]() |
Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri Bilgi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri BilgiAtatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nedir? Atatürk'ün Geometriye Kazandırdığı Çalışmalar Atatürkün Geometri Çalışmaları Atatürk Ve Geometri Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri Bilgi ATATÜRK VE GEOMETRİ Türk Dil Kurumu başuzmanı olan ve kendisine Mustafa Kemal tarafından Dilaçar soyadı verilen Agop Dilaçar a göre; Geometri kitabını Atatürk, ölümünden bir buçuk yıl kadar önce, 1936 - 1937 yılı kış aylarında Dolmabahçe sarayında kendi elleriyle yazmıştır ![]() ![]() Türk Dil Kurumu başuzmanı olan ve kendisine Mustafa Kemal tarafından Dilaçar soyadı verilen Agop Dilaçar a göre; Geometri kitabını Atatürk, ölümünden bir buçuk yıl kadar önce, 1936 - 1937 yılı kış aylarında Dolmabahçe sarayında kendi elleriyle yazmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Geometri kitabının kapağında önemle belirtildiği üzere, Atatürk ün bu yapıtı, geometri öğretenlerle, bu konuda kitap yazacaklara kılavuz olarak Kültür Bakanlığınca neşredilmiştir ![]() ![]() Geometri, eski terimle Hendese, eğitim sistemimizde önemli bir yer tuttuğu halde, terimleri çok ağdalı ve çapraşıktı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk eleştirileri daima memnunlukla karşılamış ve ortaya koyduğu yeni sözcük ve terimlere bir deneme hakkı tanıdığını belirtmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şimdi bu kitaptan bazı alıntılar yapalım: GEOMETRİ: Çizgilerin, yüzeylerin ve hacimlerin belli bir ölçü ile genliklerini ölçmeyi öğreten bir ilimdir ![]() ÇEMBER: 1- Çember, düzey üzerinde öyle kapalı bir eğridir ki üzerindeki her nokta, onun içinde bulunan ve merkez denilen bir noktadan aynı uzaklıktadır ![]() 2- Çemberin kapadığı düzeye daire denir ![]() ![]() 3- Yay çemberin herhangi bir parçasıdır ![]() 4- Çember, 360 eşit parçaya ayrılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dereceyi göstermek için, dereceyi bildiren rakamın sağ üstüne küçük bir sıfır konur ![]() ![]() Misal: 54 derece, 45 dakika, 18 saniye şöyle yazılır: 54o 45 18 Çember ve dayire ile ilgili çizgiler şunlardır: Çap, dayirenin merkezinden geçerek çemberin iki noktasına ulaşan bir doğru çizgidir ![]() ![]() Yay, çemberin herhangi bir parçasıdır ![]() Kiriş, yayın uçlarını birleştiren doğru çizgidir ![]() Ok, yayın ortasını, kirişin ortasına bağlıyan bir doğru çizgidir ![]() Kesek, daireyi herhangi iki parçaya ayıran bir doğru çizgidir ![]() Değme, bir çizginin çemberin herhangi bir noktasına değmesine denir ![]() ![]() POLİGONLAR: Bol, yani birçok kenarlarla çitlenmiş olan bir düzey parçasına Poligon denir ![]() Üçgen, üç kenarlı bir poligondur ![]() Dörtgen, dört kenarlı bir poligondur ![]() Beşgen, beş kenarlı bir poligondur ![]() Altıgen, altı kenarlı bir poligondur v ![]() ![]() Bir poligonun çevresi, onu çevreleyen kırık çizgidir ![]() ![]() Bir poligonun köşegeni, o poligonun yan yana olmayan köşelerini birleştiren doğru çizgilerdir ![]() Yüzey: İki boyutlu olarak, yayıldığı, genişlediği düşünülen bir uzamdır ![]() ![]() Bir yüzey değerini ölçmek için, o yüzey, birim olmak üzere seçilmiş bir yüzeyle oranlanır ![]() ![]() ![]() Dikey dörtgen: Dikey dörtgenin alanı tabanı ile yüksekliğinin çarpımına eşittir ![]() ![]() ![]() Paralelkenar: Paralelkenarın alanı, tabanı ile yüksekliğinin çarpımına eşittir ![]() ![]() ![]() Kare: Karenin alanı, bir kenarının kendisi ile olan çarpımına eşittir ![]() ![]() ![]() ![]() Eşkenar dörtgen: Eşkenar dörtgenin alanı, onun iki köşegeninin çarpımının yarısına eşittir ![]() ![]() Üçgen: Bir üçgenin alanı tabanı ile yarı yüksekliğinin çarpımına eşittir ![]() ![]() ![]() Tabanını yüksekliğinin yarısı ile çarparız ve şunu elde ederiz: 14*3 = 42 metrekare Yüksekliğini, tabanının yarısı ile çarparız ve şunu elde ederiz: 6*7 = 42 metrekare Yamuk: Bir yamuğun alanı, iki taban toplamının yarısı ile yüksekliğinin çarpımına eşittir ![]() ![]() ![]() Herhangi bir poligon: Herhangi bir poligonun alanı, birçok yollarla elde edilir yol: Poligon üçgenlere parçalanır, her üçgenin alanı ayrı araştırılır ve bu alanların toplamı bulunur ![]() yol: Poligon dik üçgenlere ve dik yamuklara parçalanır ![]() ![]() Düzgün Poligon: Bir düzgün poligonun alanı, iç teğet çemberinin yarıçapının yarısı ile çevresinin çarpımına eşittir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Biz Türklerin rehberi olan M ![]() ![]() ![]() Sağlıcakla Kalın ![]() Sizi Seven Doktor Abiniz ![]() Kaynak: Mustafa Kemal ATATÜRK, GEOMETRİ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri Bilgi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri BilgiAtatürk’ün geometri kitabı Bilimsel terimlerin Türkçeleştirilmesinde karşımıza çıkan ilk adım yine, Atatürk’ün 1936-37 kış aylarında kendisinin yazdığı ve geometri öğretiminde yol gösterici olarak tasarlanan 44 sayfalık bir geometri kitabı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlıcası Atatürk’ün önerdiği Bu’ud - boyut mekan - uzay satıh - yüzey kutur - çap nısf-ı kutur - yarıçap kavis - yay muhit-i daire - çember mümâs - teğet zâviye - açı re’sen mütekabil zâviyeler - ters açılar zâviyetan’ı mütabâdiletân-ı dâhiletan - iç ters açılar kaaide - taban ufkî - yatay şâkulî - düşey amûd - dikey zâviyetân-ı mütevâfıkatân - yöndeş açılar va’zîyet - konum mustatîl - dikdörtgen muhammes - beşgen müselles-i mütesâviyü’l-adlâ’ - eşkenar üçgen müselles-i mütesâviyü’ssâkeyn - ikizkenar üçgen şibh-i münharif - yamuk mecmû - toplam nisbet - oran tenasüb - orantı mesâha-i sathiyye - alan müştak - türev müsavi - eşit mahrut - koni faraziye - varsayı hat - çizgi mukavves - eğri seviye - düzey dılı - kenar muvazi - paralel-koşut menşur - pürüzma hattı mail - eğik veter - kiriş re’s - köşe zaviyei hadde - dar açı hattı munassıf - açıortay muhit - çevre kaim zaviyeli müselles - dikey üçgen tamamlıyan zaviye - tümey açı murabba - kare mümaselet - imsiy umumi totale - ökül küre - yüre KUTU Agop Dilaçar: ‘Atatürk’ün prensipleri doğruydu’ Atatürk’ün dil çalışmalarını yakından izleme olanağı bulan tanınmış dil uzmanı Agop Dilaçar, Atatürk’ün yazdığı geometri kitabı üzerine şunları söylüyor: “Atatürk hep matematikle uğraşırdı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Kaynak: S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KUTU Atatürk Sivas Lisesi’nde matematik dersi veriyor Atatürk, 1937 yılının 29 Mart’ında, ceyb (sinüs) ve teceyb (cosinüs) terimlerinin karşılıklarının bulunması için Ulus Gazetesi’ne ilan verdirerek bir yarışma açtı ![]() ![]() ![]() ![]() Terim çalışmalarının ülkedeki etkilerini Atatürk, fiili olarak da inceledi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Kaynak: Ömer L ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri Bilgi |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri BilgiAtatürk'ün Matematik Alanında Yaptığı Yenilikler Nelerdir? Atatürkün yaşamında (1881-1938) ilk olağanüstü başarısı orta öğrenimi döneminde matematik dersinde Selanik Askeri Rüştiyesinde geçen bu olmuş ve bunun sonucu olarak dersin öğretmeni Onun adına Kemal ismini eklemiştir ![]() Rüştiyede en çok matematiğe merak sardım ![]() ![]() Derslerin üstündeki sorularla uğraşıyordum yazılı sorular düzenliyordum ![]() ![]() Öğretmenimin ismi Mustafa idi bir gün bana dedi ki: -Oğlum senin de ismin Mustafa benim de ![]() ![]() ![]() O zamandan beri ismim gerçekten Mustafa Kemal oldu ![]() Öğretmen sert bir adamdı ![]() ![]() Aramızda kendine kimler güveniyor kalksınlar onları müzakereci (çalıştırıcı) yapacağım dedi ![]() Önce duraksadım ![]() ![]() ![]() - Ben bundan daha iyi yaparım dedim bunun üzerine öğretmen beni çalıştırıcı yaptı ![]() ![]() Askeri Rüştiyeyi bitirdiğimde matematik merakım epeyce ilerlemişti ![]() ![]() ![]() ![]() Sonunda idadiyi bitirdim ![]() ![]() Atatürk aklın ve bilimin kılavuzluğunu izleyen Büyük Asker ölümünden yaklaşık birbuçuk yıl öncesine değin matematikle ne ölçüde uğraştığını bilmiyoruz ![]() A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk bu konuda kitap yazacaklara kılavuz olarak Kültür Bakanlığınca yayınlanmıştır (3) ![]() Bu 44 sayfalık yapıttaki boyut dışters açı yamuk gerekçe gibi terimler Atatürk tarafından türetilmiştir(3) ![]() Yapıttaki tanımların tümünü Atatürk yazmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk ulusal ve evrensel sorumluluklar yüklenerek geçirdikten yıllarca sonra yeni türettiği terimlerle böylesine özlü bir yapıtı yazmakla dil ve matematikteki üstün yeteneğini kanıtlamıştır ![]() ![]() ![]() Atatürk ü O nun dil çalışmalarını yakından izlemek olanağını bulabilen tanınmış dil uzmanı A ![]() ” … Atatürk hep matematikle uğraşırdı ![]() ![]() şimdikiler Imışısında güçlüğünü daha iyi anlıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk’ün matematik terimlerini türetme ve bunları öğretimeyerleştirme çalışmaları konusunda Prof ![]() ![]() ” … Atatürk denilebilir ![]() Şubat 1937 tarihli yayınından bir ay sonra ceyb (sinüs) ve tece^b (koşmuş)’m Türkçe karşılıklarının bulunması için 29 Mart 1937 tarihli Ulus Gazetesine ilan verdirerek bir yarışma açtırmıştır… Sonunda hazırlanan bütün terimler Osmanlıca-Türkçe Fransızca-Türkçe olmak üzere sıralanmış ve ön sırayı matematik terimleri almıştır… Atatürk terim çalışmalarının ülkedeki etkisini öğrenmek için vaktiyle Sivas Kongresini topladığı lise binasında dokuzuncu sınıfın geometri dersine girmiştir’”1′ ![]() ![]() ![]() Atatürk’ün türettiği matematik terimleri ve yaptığı geometri tanımlarının hemen hemen tümü bugüne değin değişmeksizin kullanıla gelmiştir ![]() ![]() ![]() Aynı şekilde O’nun “tümey açı” “bütünler açı” terimleri almıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ” … Atatürk berrak ve müspet bir görüşe sahip olabileceğini ve her hangi bir meseleyi matematiksel bir kesinlikle çözümlemeyi hedef tuttuğunu söylerdi ![]() Prof ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ” Bilindiği gibi ilim konusu iki büyük bölümde işlenir ve bunlardan faydalanılır: Müspet ilimler Sosyal ilimler ![]() Atatürk gerek öğrencilik devirlerinde gerekse ömrü boyunca bu her iki ilimden çok faydalanmıştır ![]() ![]() ![]() Atatürk bu konuda konuşurken özellikle söylediklerinden şunları anımsıyorum: “Ben öğrenim devrimde matematik konusuna çok önem ı’ermişini dır ve bundan hayatımın çeşitli safhalarında başarı elde etmek için faydalanmış olduğumu söyleyebilirim ![]() ![]() Matematiksel kühüre böylesine önem veren Atatürk’ün bu konudaki çalışmaları tarihte çok az sayıda örneklerine rastlayabildiğimiz Büyük Eğitimci niteliği de olan devlet adamlarından bin olarak kendisine seçkin bir yer sağutmada etken olmuştu ![]() ![]() ![]() 427-347 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri Bilgi |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri BilgiAtatürkün yaşamında (1881-1938) ilk olağanüstü başarısı, 1893 yılında, çocukluk çağında, orta öğrenimi döneminde matematik dersinde olmuş ve bunun sonucu olarak dersin öğretmeni Onun adına Kemal ismini eklemiştir ![]() … Rüştiyede en çok matematiğe merak sardım ![]() ![]() Derslerin üstündeki sorularla uğraşıyordum, yazılı sorular düzenliyordum ![]() ![]() -Oğlum senin de ismin Mustafa benim de ![]() ![]() ![]() ![]() Öğretmen sert bir adamdı ![]() ![]() Aramızda kendine kimler güveniyor kalksınlar, onları müzakereci (çalıştırıcı) yapacağım dedi ![]() Önce duraksadım ![]() ![]() ![]() - Ben bundan daha iyi yaparım dedim, bunun üzerine öğretmen beni çalıştırıcı yaptı ![]() ![]() Askeri Rüştiyeyi bitirdiğimde matematik merakım epeyce ilerlemişti ![]() ![]() ![]() ![]() Sonunda idadiyi bitirdim ![]() Mustafa Kemal, Selanik Askeri Rüştiyesindeyken, matematik öğretmeni yüzbaşı Mustafa efendi sınıfa gelmediğinde, onun yerine birçok kez bu dersi vermiştir ![]() Atatürk, yaşamının askeri öğrenim sonrası dönemlerini, ulusal ve uluslar arası büyük savaş ve devrim olayları içinde, aklın ve bilimin kılavuzluğunu izleyen Büyük Asker, Ulusal ve Çağdaş Devlet kurucusu, Yirminci Yüzyılın Gerçek Önderi olarak geçirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk, bunu, birtakım Fransızca geometri kitaplarını okuduktan sonra hazırlamış ve yapıt ilk kez 1937 yılında Geometri öğretenlerle, bu konuda kitap yazacaklara kılavuz olarak Kültür Bakanlığınca yayınlanmıştır ![]() Bu 44 sayfalık yapıttaki boyut, uzay, yüzey, düzey, çap, yarıçap,kesek kesit, yay, çember, teğet, açı, açıortay, içters açı, dışters açı, taban, eğik, kırık, çekül, yatay, düşey, yöndeş, konum, üçgen,dörtgen, beşgen, köşegen, eşkenar, ikizkenar, paralelkenar, yanal, yamuk, artı, eksi, çarp, bölü, eşit, toplam, oran, orantı, türev,alan, varsayı, gerekçe gibi terimler Atatürk tarafından türetilmiştir ![]() Yapıttaki tanımların tümünü Atatürk yazmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk, yaşamının önemli bir kesimini tarihin en büyük savaşlarından mbirinin içinde, ulusal ve evrensel sorumluluklar yüklenerek geçirdikten yıllarca sonra, düzenli bir mantık ve bilgi disiplini kesinlikle gerektiren matematik alanında, yeni türettiği terimlerle böylesine özlü bir yapıtı yazmakla, dil ve matematikteki üstün yeteneğini kanıtlamıştır ![]() ![]() gibi aklın değişik disiplinleri birbirini karşılıklı olarak hep olumlu yönde etkilemiş ve geliştirmiştir ![]() yapılmalı ki anlamları ancak istenilen şeyi ifade edebilsin demiş ve bunu, Osmanlıca çok sayıda terimin yerine öz Türkçe karşılıklarını türetirken üstün bir başarıyla gerçekleştirmiştir ![]() Atatürk ü, Geometri adlı yapıtını yazmaya zorlayan nedenleri, O nun dil çalışmalarını yakından izlemek olanağını bulabilen tanınmış dil uzmanı A ![]() ” … Atatürk hep matematikle uğraşırdı ![]() ![]() şimdikiler Imışısında güçlüğünü daha iyi anlıyorum ![]() lazımdır ![]() ![]() ![]() ![]() bir kelime olduğunu öğrenin nasıl bilsin Arapça soğurucu bir dildir ![]() ![]() ortasına, arkasına birtakım heceler eklenmiş ![]() olduğundan, öğren id “müselles”i küde kelime olarak karşısında görecektir ![]() ![]() dersek, hır üç var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() denk anlamında olan “eş”ten gelmiştir ![]() ![]() ![]() im için bu en ağdalı olan bu bilim dalını ele aldı ve kitabı örnek olarak bıraktı… Atatürk’ün matematik terimlerini türetme ve bunları öğretimeyerleştirme çalışmaları konusunda Prof ![]() ![]() ” … Atatürk, matematiği iyi bildiği ve sevdiği için, terim devrimine matematikten başlamıştır, denilebilir ![]() Şubat 1937 tarihli yayınından bir ay sonra, Atatürk, ceyb (sinüs) ve tece^b (koşmuş)’m Türkçe karşılıklarının bulunması için 29 Mart 1937 tarihli Ulus Gazetesine ilan verdirerek bir yarışma açtırmıştır… Sonunda hazırlanan bütün terimler, Türk Dili (Belleten) dergisinin Ekim 1937 tarihli sayısında yer almıştır ![]() Osmanlıca-Türkçe, Fransızca-Türkçe olmak üzere sıralanmış ve ön sırayı matematik terimleri almıştır… Atatürk terim çalışmalarının ülkedeki etkisini öğrenmek için, 1937 yılı sonbaharında, Sivas’a giderek, vaktiyle Sivas Kongresini topladığı lise binasında, dokuzuncu sınıfın geometri dersine girmiştir’”1′ ![]() daha saptayan Atatürk, “Bu anlaşılmaz terimlerle, öğrencilere bilgi verilemez” diyerek kitabı atmış ve sonra tahta başına geçip “dili” yerine “kenar”, “müselles” yerine “üçgen”, “müselles mütesaviyül adla” yerine “eşkenar üçgen”, “zaviye” yerine “açı” terimlerini kullanarak ünlü Pısagor teoremini öğrencilere anlatmıştır”‘ ![]() kitaplarının yeni terimlerle, hemen yarılması emrini vermiş ve Türkçeleştirilmiş terimlerle iki ayda hazırlanan kitaplar bütün okullara Kültür Bakanlığınca gönderilmiştir’ ![]() Atatürk’ün türettiği matematik terimleri ve yaptığı geometri tanımlarının hemen hemen tümü bugüne değin değişmeksizin kullanıla gelmiştir ![]() ![]() olan Osmanlıcıdaki” faraziye’nin yerine Atatürk, Türkçe “varsayı” terimini türetmiş ve sonradan bu terim varsayım” biçimini almıştır ![]() Aynı şekilde O’nun “tümey açı”, “bütey açı” terimlerinin yerini “tümler açı”, “bütünler açı” terimleri almıştır ![]() sınırlı olan bu terim değişikliklerini, Atatürk’ün dildeki temel ilkesinin doğruluğunun birer kanıtı saymak gerekir ![]() Prof ![]() ![]() verdiği önemi şöyle belirtiyor: ” … Atatürk, kendi yetiştiği devrin müspet ilimlerini mesleki uzmanlığı bakımından bellediği vakit, berrak ve müspet bir görüşe sahip olabileceğini ve her hangi bir meseleyi matematiksel bir kesinlikle çözümlemeyi hedef tuttuğunu söylerdi ![]() Prof ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ” Bilindiği gibi ilim konusu iki büyük bölümde işlenir ve bunlardan faydalanılır: Müspet ilimler, Sosyal ilimler ![]() Atatürk gerek öğrencilik devirlerinde gerekse ömrü boyunca bu her iki ilimden çok faydalanmıştır ![]() hikayesi değil, günümüzde bu olanlardan ders almanın önemli olduğuna inanmıştır ![]() ![]() ![]() önem vermiştir ![]() ![]() Atatürk bu konuda konuşurken özellikle söylediklerinden şunları anımsıyorum: “Ben öğrenim devrimde matematik konusuna çok önem ı’ermiş ini dır ve bundan hayatımın çeşitli safhalarında başarı elde etmek için faydalanmış olduğumu söyleyebilirim ![]() bilgisinin çok gerekli olduğuna inanmalıdır ![]() Matematiksel kühüre böylesine önem veren Atatürk’ün bu konudaki çalışmaları, tarihte çok az sayıda örneklerine rastlayabildiğimiz Büyük Eğitimci niteliği de olan devlet adamlarından bin olarak kendisine seçkin bir yer sağutmada etken olmuştu ![]() başarılı yaşamı, akademisinin girişine “Matematik bilmeyen buruya girmesin” diye yazan, antik çağın ünlü filazofu Platon (Eflatun) (M ![]() ![]() 427-347 ![]() ![]() M ![]() ESKİ İSMİ YENİ İSMİ Maksumunaleyh BÖLEN Taksim BÖLME Haric-i Kısmet BÖLÜM Kabiliyet-i Taksim BÖLÜNEBİLME Zarb ÇARPI Mazrup ÇARPAN Mazrubata Tefrik ÇARPANLARA AYIRMA Muhit-i daire ÇEMBER Tarh ÇIKARMA Amudi DİKEY Gaye LİMİT Aşa’ri ONDALIK Kat’ı Mükafti PARABOL EHRAM PİRAMİD Menşur PRİZMA İhtisar SADELEŞTİRME Suret PAY Mahrec PAYDA Hatt-ı Mümas TEĞET |
![]() |
![]() |
![]() |
Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri Bilgi |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Atatürkün Geometri Alanında Yaptığı Çalışmalar Nelerdir? Atatürk Ve Geometri Bilgi |
![]() |
![]() |
|