![]() |
Cebirin Tarihi - Cebirin Tarihsel Gelişimi - Cebirin Tarihsel Gelişimi Hakkında Bilgi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Cebirin Tarihi - Cebirin Tarihsel Gelişimi - Cebirin Tarihsel Gelişimi Hakkında BilgiCebirin Tarihi - Cebirin Tarihsel Gelişimi - Cebirin Tarihsel Gelişimi Hakkında Bilgi Cebirin Tarihi - Cebirin Tarihsel Gelişimi - Cebirin Tarihsel Gelişimi Hakkında Bilgi Eski Mısırlılar'da Cebir İnceleyebildiğiniz kaynaklarda; Mısırlılarda, bugünkü cebirin herhangi bir şeklinin varlığına dair, kesin bilgiler görülmemektedir ![]() ![]() ![]() Cebirin Tarihsel Gelişimi A h a kelimesi, grup ya da miktar anlamına gelmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1) x/y = 4/3 ; xy = 12 2) xy = 40 ; x = (5/2)y 3) xy = 40 ; x/y = (1/3) + (1/15) = 2/5 4) 10xy = 120 ; y = (3/4)x????: Cebirin Tarihsel Gelişimi 5) x2 + y2 = 100 ; y = (3/4)x 6) a2 + b2 = 400 ; a = 2x ; b = (3/2)x Hemen belirtmek gerekir ki; bu örnekler, Mısırlıların a h a hesabında yaptıklarının, bugünkü cebrik düşünceye göre düzenlenmiş gösterim ve tertip şekilleridir ![]() Yukarıdaki altı tip örnekte görülebileceği gibi, problemler hep özel durumları temsil ediyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizanslılar'da Cebir Bazı kaynaklar, Bizans'ta ileri bir matematiğin varlığı hakkında geniş bilgi verirler ![]() ![]() Bu devir matematikçileri olarak belirtilen ve aynı zamanda Nikomedya (İzmit), rahibi olan Masimus Planudes (İzmit 1260 - İstanbul 1310), Diofantos' un birinci ve ikinci kitaplarına dair sadece tefsir yazabilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizans matematiğinin durumunu, ayrıntılarıyla incelemiş olan Hamit Dilgan, Matematik Tarih ve Tekamülüne Bir Bakış adlı eserinde şöyle yazar: "Bizans'ta tam anlamıyla büyük matematikçi yetişmemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cebirin Tarihi - Cebirin Tarihsel Gelişimi - Cebirin Tarihsel Gelişimi Hakkında Bilgi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Cebirin Tarihi - Cebirin Tarihsel Gelişimi - Cebirin Tarihsel Gelişimi Hakkında BilgiNiceliklerle ilgili meseleleri çözümlemek için denklemlere çevirerek basitleştiren ve bu yolla genelleştiren matematik kolu ![]() ![]() ![]() ![]() [img]images/smilies/maxih1 (6) ![]() |
![]() |
![]() |
|