![]() |
Otizm - Otizm Nedir? Otizm Neye Denir? Otizm Ne Demektir? Otizm'in Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Otizm - Otizm Nedir? Otizm Neye Denir? Otizm Ne Demektir? Otizm'in Hakkında BilgilerOtizm - Otizm Nedir? Otizm Neye Denir? Otizm Ne Demektir? Otizm'in Hakkında Bilgiler Otizm - Otizm Nedir? Otizm Neye Denir? Otizm Ne Demektir? Otizm'in Hakkında Bilgiler 1 ![]() Otizm nedir? Otizm hakkında bilgiler Otizm bireyi gördüklerini duyduklarını ve duyumsadıklarını doğru algılamaktan alıkoyan ömür-boyu süren bir gelişim bozukluğudur ![]() ![]() ![]() Sorulara geri dön 2 ![]() Otizmin özellikleri şiddet ve seviyesi kişiden kişiye değişmekle birlikte genel olarak aşağıdakileri içerir: Dil gelişiminde ciddi gecikmeler : Dil yavaş gelişir bazı durumlarda hiç ilerlemez ![]() ![]() ![]() Sosyal ilişkileri anlamakta ciddi gecikmeler : Otistik çocuk genellikle göz göze gelmekten kaçınır ![]() ![]() ![]() Duyusal tepkilere kapalılık : Otistik çocuk çoğu zaman duymaz gibi davranır ve sözcüklere ve diİer seslere duyarsız davranır ![]() ![]() ![]() Zihinsel işlevsellikte dengesizlik : Otistik birey resimde müzikte matematiksel hesaplamalarda ve önemli önemsiz olayları anımsama gibi konularda çok becerikli olabilir ![]() ![]() ![]() Etkinlik ve ilgilerde sınırlandırmalar : Otistik birey el çırpma sallanma dönme gibi tekrarlanan bedensel hareketler yapar ![]() ![]() ![]() Sorulara geri dön 3 ![]() Otizm beyinsel bir rahatsızlıktır doğuştan gelir ve beyinin bilgiyi kullanma şeklini belirler ![]() ![]() ![]() ![]() girmektedir ![]() ![]() ![]() Sorulara geri dön 4 ![]() Otizm dört önemli gelişimsel bozukluktan biridir ![]() ![]() ![]() ![]() Sorulara geri dön 5 ![]() Otizm bütün dünyada farklı uluslardan ve farklı sosyal gruplardan insanlar arasında yaygındır ![]() ![]() Sorulara geri dön 6 ![]() Otistik bireyler dil öğrenmede ve diğer insanlarla sosyal ilişkilerinde aşırı zorluklar yaşarlar ![]() Sorulara geri dön 7 ![]() Ciddi konuşma ve sosyalleşme problemlerine ek olarak otistik bireyler hiperaktivite veya anne-baba aile bireyleri ve diğer insanlarla ilişkilerinde aşırı pasiflik yaşarlar ![]() 8 ![]() Otizmde davranış problemleri çok şiddetliden daha önemsiz formlara kadar geniş bir yelpazeye dağılır ![]() ![]() ![]() Daha yumuşak formlarında otistik bireyler öğrenme güçlüğü çekerler ![]() ![]() 9 ![]() Otizm ya kendi başına ya da zeka geriliği öğrenme güçlüğü epilepsi gibi diğer gelişimsel bozukluklarla birlikte ortaya çıkabilir ![]() Otizm önemsiz belirtilerden ciddi sorunlara uzanan bir yetersizlik olarak düşünülebilir ![]() ![]() 10 ![]() Zeka geriliği olan bireylerde göreli olarak dengeli beceri gelişimi sağlanabilirken otistik bireyler dengesiz beceri gelişimi gösterirler belirli konularda yetersizlik- genellikle diğer insanlarla iletişim ve ilişkilerde- ve bazı alanlarda da olağanüstü beceriklilik ![]() Otizmi zeka geriliğinden veya diğer bozukluklardan ayırdetmek uygun olmayan ve etkisiz sağaltım tekniklerinin uygulanmaması açısından son derece önemlidir ![]() 11 ![]() Evet otizm iyileştirilebilir ![]() ![]() ![]() 12 ![]() Otistikler bireysel gereksinimlerine uygun olarak şekillendirilmiş eİitim programları kullanılarak özel eİitimli terapistler tarafından eğitilerek evde ve toplumda nasıl davranılacağını öğrenebilirler ![]() ![]() 13 ![]() Genel olarak otistikler tekrarlanan (rutin) işlerde daha başarılıdır ![]() Bazı otistikler ressam piyanist boyacı çiftçi ofis çalışanı bilgisayar operatörü bulaşıkçı montaj hattı çalışanı veya korumalı atölyelerde ve yaşam köylerinde uzman işçi olarak çalışabilirler ![]() 14 ![]() Otistikler diğer normal akranları gibi eğlenceli aktivitelerden hoşlanırlar ![]() ![]() 15 ![]() Otistik yetişkinler: Mesleki Eğitime İş Olanaklarına Grup Evlere Gözetim Altındaki Evlere Diğer Yaşam Seçeneklerine Eğlence ve sosyalleşme fırsatlarına gereksinim duyarlar ![]() 16 ![]() Otistik bireyler özel olarak eğitilmiş eğitmenlerin yardımıyla başarıyla çalışabilecekleri iş becerilerini kazanabilirler ![]() 17 ![]() Grup evlerinde ve gözetim altındaki yaşam birimlerinde özel olarak tasarlanmış programlarla olabildiğince bağımsız yaşama becerilerini kazanabilirler ![]() |
![]() |
![]() |
|