|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
arasındaki, basınç, fark, farklar, ile, kuvvet, nelerdir |
![]() |
Kuvvet İle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir? Kuvvet Ve Basınç Arasındaki Fark |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kuvvet İle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir? Kuvvet Ve Basınç Arasındaki FarkKuvvet İle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir? Kuvvet Ve Basınç Arasındaki Fark Kuvvet İle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir? Kuvvet Ve Basınç Arasındaki Fark NEDİR? |
![]() |
![]() |
![]() |
Kuvvet İle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir? Kuvvet Ve Basınç Arasındaki Fark |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kuvvet İle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir? Kuvvet Ve Basınç Arasındaki FarkKuvvet İle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir? Kuvvet Ve Basınç Arasındaki Fark Basıncı doğuran kuvvettir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KONU 1:KUVVET UYGULAR BASINÇ YARATIRIM Hedef 1:Yaşamımızı etkileyen basınçla ilgili temel kavramlar bilgisi(Bilgi basamağı) Davranış 1: Basıncın tanımını tarif etme Basıncın cisimler üzerine uygulanan kuvvetin etkisiyle oluştuğunu belirtme* Basınç kuvvetinin ne demek olduğunu söyleme Basıncı katıların,sıvıların ve gazların basıncı olarak 3 şekilde gruplandırma Hedef 2:Katların basıncını kavrayabilme(Kavrama basamağı) Davranış 2: Katıların basıncını formüle etme Katıların basıncında geçen birimleri birbirine çevirme Karda yada kumda yürürken,yere yapılan basıncın etkisini açıklama* Ağırlığın basınçla ilişkisini bir örnek vererek izah etme Katıların basıncını özetleme Hedef 3:Katı basıncını gözlem , deney ve uygulamalarla tekrarlayabilme(Uygulama) Davranış 3: Karda yürüyen insanların ayak izlerine bakarak zayıfmı yoksa şişmanmı olduğunu anlamak için bir etkinlik düzenleme Etkinlik için gerekli araç-gereçleri hazırlama Etkinliği öğretmen kontrolu altında yapma Elde edilen sonucu rapor etme Hedef 4:Katı basıncıyla ilgili örnek bir problemi analiz edebilme(Analiz) Davranış 4: Katı basıncının hesaplanışıyla ilgili örnek bir problemi birimlerine ayırma* • Basıncı birimiyle yazma • Kuvveti birimiyle yazma • Yüzeyi birimiyle yazma Birimleri formülde yerleştirip sonuç çıkarma Ağırlığın basınca etkisini şekille gösterme KONU 2DENİZ DİBİNDE BALIK , ATMOSFER DİBİNDE İNSAN Hedef 1:Sıvıların basıncını belirleyebilme(Bilgi basamağı) Davranış 1: Sıvının kaba uyguladığı basıncın nelere bağlı olduğunu sıralama* Sıvıların basıncı nasıl ilettiğini tayin etme Sıvılarda basınç kuvvetinin tanımını yapma Hedef 2:U borusunun kullanılış şeklini anlatabilme(Bilgi basamağı) Davranış 2: U borusunun hangi amaçla kullanıldığını ifade etme U borusundaki bir sıvının öz kütlesinin hesaplanışını tarif etme Açık hava basıncının nasıl ölçüldüğünü anlatma* Barometreyi tanımlama Hedef 3:Sıvıların basıncını formülle kavrayabilme(Kavrama basamağı) Davranış 3: Sıvıların basıncını formüle etme Deniz yada gölde su basıncının suyun derinliği ve öz kütlesiyle nasıl değiştiğini açıklama* Sıvı basıncının hesaplanmasıyla ilgili örnek verme Sıvı basıncıyla ilgili örnek problemleri özetleme Hedef 4:Açık hava basıncının değerini bir deneyle gösterebilme(Uygulama) Davranış 4: Deney için gerekli araç gereçleri hazırlama Deneyde nasıl bir yol izleneceğini öğretmen rehberliğinde ortaya çıkarma Deney sonucunda çıkan değeri yorumlama* Deney sonucunu rapor etme Hedef 5:Açık hava basıncının değerini cıva yerine başka bir madde kullanarak analiz edebilme(Analiz) Davranış 5: Açık hava basıncının hesaplanışıyla ilgili problemi öğelerine ayırma • Problemi açıklama • Problemde cıvayla diğer maddeyi ayırma • Açık hava basıncının formülünü yazma • Problemi çözme Problemde geçen cıvayla diğer maddeyi birbiriyle ilişkilendirme* Örnek problemde geçen öğeler arasında bağlantı kurma Hedef 6:Sıvı basıncıyla ilgili örnek sorular tasarlayabilme(Sentez) Davranış 6: Basıncın hesaplanmasıyla ilgili verileri gözden geçirme Problemin hesaplanmasıyla ilgili farklı çözüm yolları üretme* Problemi şekillendirerek çözme Problemin çözümünde sebep sonuç ilişkisi kullanma KONU 3:SIVIYA BASINÇ UYGULA ; HERTARAFA İLETSİN Hedef 1:Sıvıya uygulanan nasıl iletildiğini anlatabilme(Bilgi basamağı) Davranış 1: Sıvıların basıcı iletme şeklini söyleme????: Kuvvetle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir Pascal yasasını tanımlama Pascal yasasına göre sıvıda basıncın nasıl iletildiğini tekrarlama* Hedef 2:Sıvılarda basınç iletimini örneklerle kavrayabilme(Kavrama) Davranış 2: Pascal yasasına dayalı çalışan düzeneklere örnek verme* İnsanda kan basıncının ne anlama geldiğini açıklama Kan basıncının koldan ve kalp hizasından ölçülmesinin nedenini söyleme Verilen örnekleri tekrar özetleme Hedef 3:Hidrolitik fren sisteminin nasıl çalıştığını gösterebilme(Uygulama) Davranış 3: Etkinlik için gerekli araç gereçleri hazırlama Öğretmen kontrolünde nasıl bir yol izleneceğini düzenleme Hidrolitik makinelerde uygulanan kuvvetin büyüklüğünü hesaplarken pascal yasasından yararlanma Etkinliği açıklayan bir şekil çizme Çizilen bu şekilden yararlanarak basınçla kuvvet arasındaki formülü ortaya çıkarma* Etkinliğin sonucunu rapor etme Hedef 4:Hidrolitik fren sisteminin çalışmasını düşünerek hidrolitik liflerin çalışma sistemi arasında ilişki kurabilme(Analiz) Davranış 4: Hidrolitik fren sistemini şemayla gösterme Hidrolitik liftlerin çalışma sistemini çizerek anlatma Hidrolitik fren sistemiyle, hidrolitik lift sistemini karşılaştırma Bu iki sistemde kuvvetle basınç arasında bağlantı kurma Bu iki etkinlikten bir sonuç çıkarma KONU 4ALONDAKİ HAVA MOLEKÜLLERİ HER YANA Hedef 1:Gazlarla basınç arasındaki ilişkiyi anlatabilme (Bilgi basamağı) Davranış 1: Gazların bulunduğu ortama nasıl basınç uyguladığını tarif etme* Gazların sıkıştırılabilme özelliğini belirtme Basınç altında gazların nerelerde tutulduğunu söyleme Hedef 2:Kapalı kaplardaki gazların basıncının nasıl oluştuğunu açıklayabilme(Kavrama) Davranış 2: Gazlar kapalı bir kaba konulduklarında kabın çeperlerinde oluşturdukları basıncı izah etme Kapalı kapta oluşan gazın basıncının nelere bağlı olduğunu kendi cümleleriyle ifade etme* İdeal gaz denklemini formüle etme İdeal gaz denkleminin kullanıldığı ,bir örnek verme Deney sonucunu rapor etme Hedef 4:Manometrelerde gazın basıncının hesaplanmasıyla ilgili uygun bir problemi analiz Edebilme (Analiz) Davranış 4: Örnek bir problemi manometre şekli çizerek anlatma* Problemde verilenler arasında ilişki kurma Probleme uygun çözüm yolu arama Problemde verilenleri kullanarak sonucunu bulma KONU 5:SU İÇİNDEKİ HER CİSMİ YÜZDÜREMEZ Hedef 1:Kaldırma kuvvetini tanımlayabilme(Bilgi basamağı) Davranış 1: Kaldırma kuvveti kavramı verildiğinde tanımını söyleme Herhangi bir sıvıya batırılan cisme sıvının kaldırma kuvveti uyguladığını anlatma Arşimed ilkesini tarif etme *????: Kuvvetle Basınç Arasındaki Farklar Nelerdir Kaldırma kuvvetinin formülünü yazma Hedef 2:Aynı sıvıya bırakılan farklı cisimlere uygulanılan kaldırma kuvvetinin farklı olduğunu Kestirebilme(Kavrama) Davranış 2: Farklı cisimlere aynı sıvının uyguladığı kaldırma kuvvetinin farklı olduğunun nedenini açıklama* Farklı cisimlerin sıvıya batan hacimlerinin farklı olduğunu kavrama Aynı cismin farklı sıvılarda batan hacimlerinin farklı olduğunu izah etme Hedef 3:Cisimlerin yüzme koşullarını deneyle gösterebilme(Uygulama) Davranış 3: Sıvı içine bırakılan cisme etkiyen kuvvetleri çizerek gösterme Yoğunluğu sıvıdan küçük cisimlerin sıvıda yüzdüğünü deneyle ispat etme Sıvı içinde asılı kalan cismin yoğunluğunun sıvının yoğunluğuna eşit olduğunu kanıtlama Sıvıda batan cismin |
![]() |
![]() |
|