|
|
Konu Araçları |
5200lerde, anlatım, dynamic, kullanımıresimli, overclock, technology |
Fx 5200'Lerde Dynamic Overclock Technology Kullanımı(Resimli Anlatım) |
09-09-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Fx 5200'Lerde Dynamic Overclock Technology Kullanımı(Resimli Anlatım)FX 5200'lerde Dynamic Overclock Technology Kullanımı(ResimLi AnLatım) FX 5200'lerde Dynamic Overclock Technology Kullanımı(ResimLi AnLatım) Artık bildiğiniz gibi 256 mb bellekli ekran kartları, hatta 512 mb'lik ekran kartları çıktı 1 gb bellekli ekran kartlarının bile testlerinin yapıldığı bu zamanda benim gibi 128 GeForce FX 5200'ü zamanında ucuza almış ve şu an bir işe yaramaz olarak görülen bir ekran kartına sahip arkadaşlarımız çok varOnlar için oyun oynamak çileden başka birşey değilBu arkadaşlarımız 2'ye ayrılır; okul yüzünden para toplayamayıp ekran kartı alamayanlar ve babasına söylemeye korkanlarBen onlar için daha öncede 5200'ü o/c'lemeyi göstermiştim, şimdi MSI çipsetli Nvidia GeForce FX 5200 modelimizin MSI tarafından geliştirilen DOT yani Dynamic Over-Clocking Technology adı altında en stabil overclock yöntemlerinden biri olan bu basit ama yararlı yöntemi resimlerle açıklayacağımAma önce ekran kartınızın MSI çipsetli olmasına dikkat edin, çünkü diğerlerinde bu özellik olmayabilirVar olanlar için başlıyoruz: 1-Sağ tuş menüsünden Özelliklere tıklayın ve MSI Clock sekmesine geçin= 2-Bu menüde ekran kartınızın çalışma ayarları çıkıyor, bunlarla oynamadan DOT Enable seçeneğini işaretleyerek Dynamic OverClocking Technology'sini aktif hale getiriyoruz= 3-DOT aktif hale geldikten sonra karşımıza Private(1), Sergeant(2), Captain(3), Colonel(4), General(5), Commander(6) olmak üzere 6 adet askeri rütbelerle adlandırılmış OverClock basamağı karşımıza çıkıyorBunlardan en yüksek overclock yapanı tabiki en üst rütbeli olan Commander(6) olan, yani rütbe arttıkça çalışma hızlarıda arttırılıyorSiz en iyisi Commander(6) olanı seçinBu hem stabil hemde içlerinde en yüksek olanı= 4-Bu işlemi yaptıktan sonrada Tamam'a basın, böylece ekran kartınızın overclock'u sona ermiş oldu, ilk ve son çalışma hızlarını da gösteriyorum: Overclock'tan önce= Overclock'tan sonra Fark= Ve ne kadar işe yaramış görelim: Brothers In Arms Earned In Blood nasıl bir sistem gereksinimi istiyor oynayanlar bilir, bu oyunu açıp aynı bölümde 60 sn'lik 2 ayrı benchmark testi yaptımBiri overclock'tan önce, diğeri sonra ve frametimes'lar(Soldaki öncesi, sağdaki sonrası= Not:Benchmarks testlerinde yanılma olabilir, testi yaptığımız programa pek güvenemedim ama testi yaptığım sırada da elimde adam gibi benchmarks programı yoktuDaha sağlıklı sonuçlar almak istiyorsanız kendiniz benchmarks testi uygulayınız Not2:Bu tür overclock çalışmaları sisteminize zarar verebilir, bu yüzden kasaiçi soğutmasına güvenmeyenlere tavsiye edilmez |
|